Gå til innhold

Menn og kondomfobi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har så mange menn (spesielt yngre) problemer med å bruke kondom?

Jeg mener ikke at det er en manns ansvar alene å beskytte både han og meg når vi har sex, det er en annen diskusjon. Men hvorfor har så mange menn en instilling til at "kondomer er så ekkelt og ødeleggende for sexlivet" å bruke?

Jeg som jente tar omtrent alltid på kondomet for han etter suging/runking. Har ALDRI hatt problemer med å få opp pakka eller å ta det på og prosessen tar kanskje 5-10 sekunder og innebærer som sagt suging, runking og kosing med baller imens/før/etter.

Anonym poster: 6a2844ce2d6de759f760a9691636af99

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier bare "neivei da så føkk åff", så går jeg. Slike idioter gidder jeg ikke ligge med, av egen sikkerhet.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Til og med jeg som er kvinne vet at menn føler mindre når de bruker kondom, så det er grunnen

Anonym poster: 4a11eb3cc089dd5ad825ea4f543128e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Til og med jeg som er kvinne vet at menn føler mindre når de bruker kondom, så det er grunnen

Anonym poster: 4a11eb3cc089dd5ad825ea4f543128e6

Såååå lite føler de ikke..

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvorfor har så mange menn (spesielt yngre) problemer med å bruke kondom?

Jeg mener ikke at det er en manns ansvar alene å beskytte både han og meg når vi har sex, det er en annen diskusjon. Men hvorfor har så mange menn en instilling til at "kondomer er så ekkelt og ødeleggende for sexlivet" å bruke?

Jeg som jente tar omtrent alltid på kondomet for han etter suging/runking. Har ALDRI hatt problemer med å få opp pakka eller å ta det på og prosessen tar kanskje 5-10 sekunder og innebærer som sagt suging, runking og kosing med baller imens/før/etter.

De menn som ikke har skjønt greia med kondom er de samme menn som fnyser av sykdommer/gjøre kjente og ukjente folk gravide. Med andre ord menn som er ansvarsløse og rett og slett litt korte.

Finner man en tålig oppegående kar får man ikke det problemet.

Fenomenet er forøvrig ikke forbeholdt menn. Det er minst like mange jenter som ikke har forstått greia med kondom - naturligvis jenter man styrer til helvete unna så fort hun avslører seg.

Ubeskyttet sex hører hjemme i et fast forhold hvor begge har testet seg.

Endret av kristian82
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Man får jo tak i ultratynne kondomer og, så det er en dårlig unnskyldning etter min bok ;)

Anonym poster: f0f3cc023c4d6bc5bf5fb7510a193852

• Liker 8
Skrevet

Altså... JEG føler mindre når mannen bruker kondom. Jeg som kvinne foretrekker kondomfri sex, for jeg kjenner mer formen av penis, og følelsen av hud mot hud er bedre enn hud mot gummi. Si hva dere vil, men i en blindtest kan jeg si forskjellen.

Men, det betyr ikke at jeg liker kondomfri sex bedre enn helsa mi. En mann som maser om kondomfri sex, har garantert fått vilja si en eller annen gang. Og den jenta som ga etter, har antageligvis gitt etter hos andre menn også, som igjen sikkert har hatt ubeskyttet sex med andre damer som har hatt sex med andre menn som...

Jeg ønsker heller ikke ha sex med noen som MASER om noe som helst. "komm'ann'a, ha analsex...." "Men jeg kjenner ingenting med kondom" "kom ann'a, vær litt kul'a."

Get the fuck out.

En gang sa en fyr til meg at alle kondomer var for trange for han. Da tok jeg kondomet og trædde det fra fingertyppene mine og opp til albuen, og sa at da trenger han ei hoppe, ikke en kvinne.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Også har de ikke lært seg trikset med litt glidemiddel på penis før kondomet tres på, og så litt glidemiddel utenpå der igjen - blir straks deiligere gitt :)

Anonym poster: 8cdeebb4893aec15c553f455ef2d0823

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En gang sa en fyr til meg at alle kondomer var for trange for han. Da tok jeg kondomet og trædde det fra fingertyppene mine og opp til albuen, og sa at da trenger han ei hoppe, ikke en kvinne.

Kongekommentar! :ler:

*lagres bak øret* ;)

• Liker 2
Skrevet

Samboer mener det er det samme som å spise sjokoladen med papiret på.

• Liker 1
Skrevet

Kongekommentar! :ler:

*lagres bak øret* ;)

Det var faktisk et av mine stolteste øyeblikk, jeg fant det på helt spontant.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det var faktisk et av mine stolteste øyeblikk, jeg fant det på helt spontant.

Imponert! :blomst: min nye heltinne! :fnise: skulle likt å se fjeset på typen gitt :fnise:

• Liker 6
Gjest Gunfreak
Skrevet

Ikke bare føler jeg mindre med kondom(selv den tynneste) men det fjerner også noe av den pykiske nærheten når du har en barriære mellom seg, men sex med kondom er jo en milliard ganger bedre enn ikke sex i det hele tatt, så da er jo valget enkelt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Altså... JEG føler mindre når mannen bruker kondom. Jeg som kvinne foretrekker kondomfri sex, for jeg kjenner mer formen av penis, og følelsen av hud mot hud er bedre enn hud mot gummi. Si hva dere vil, men i en blindtest kan jeg si forskjellen.

Men, det betyr ikke at jeg liker kondomfri sex bedre enn helsa mi. En mann som maser om kondomfri sex, har garantert fått vilja si en eller annen gang. Og den jenta som ga etter, har antageligvis gitt etter hos andre menn også, som igjen sikkert har hatt ubeskyttet sex med andre damer som har hatt sex med andre menn som...

Jeg ønsker heller ikke ha sex med noen som MASER om noe som helst. "komm'ann'a, ha analsex...." "Men jeg kjenner ingenting med kondom" "kom ann'a, vær litt kul'a."

Get the fuck out.

Godt svart og helt enig med deg! :) Poenget mitt var bare disse mannfolka som "ikke gidder fordi det er teit, klissete eller kjipt". Ingen unnskyldning i mine øyne når han også mener at det ikke er hans ansvar om jeg skulle ende opp gravid, med sykdommer eller lignende. Virkelig ikke vits i å kaste bort tid på! JEG FORTJENER BEDRE! ;)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare føler jeg mindre med kondom(selv den tynneste) men det fjerner også noe av den pykiske nærheten når du har en barriære mellom seg, men sex med kondom er jo en milliard ganger bedre enn ikke sex i det hele tatt, så da er jo valget enkelt.

Nettopp! ;) Dette var snakk om å startfasen, altså de aller første gangen man har sex, før man offisielt er i et forhold. Etter det kan man så klart ha ubeskyttet sex. Men det er holdningen som irriterer meg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboer mener det er det samme som å spise sjokoladen med papiret på.

Hadde han da også ønsket å fraskrive seg alt ansvar hadde aldri jeg blitt hans samboer for å si det sånn! Noe lettere å tre gummi utenpå enn å kjøre en hormonbehanding gjennom kroppen!

• Liker 6
Skrevet

Årsaken til at jeg ikke liker å bruke kondom er at hvis jeg har sex med en jente så er den den jenta jeg skal ha sex med fremover.

For en trofast monogamist som meg så er dette her selvsagt risikofritt. Men for mennesker som ofte skifter partnere, liker å ligge med fremmede, - som elsker one night stands og horeri, ja da forstår jeg at min tankegang kan føles fremmed. Omtrent like fremmed som den følelsen dere har når dere puler en fremmed og må bruke kondom fordi du ikke vet noen ting om han. Usj og æsj.

Prostituerte bruker kondomer som en del av antrekket sitt, - så hva skal vi da kaller jenter som kondomer før de skal ut på en "sprell"?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Årsaken til at jeg ikke liker å bruke kondom er at hvis jeg har sex med en jente så er den den jenta jeg skal ha sex med fremover.

For en trofast monogamist som meg så er dette her selvsagt risikofritt. Men for mennesker som ofte skifter partnere, liker å ligge med fremmede, - som elsker one night stands og horeri, ja da forstår jeg at min tankegang kan føles fremmed. Omtrent like fremmed som den følelsen dere har når dere puler en fremmed og må bruke kondom fordi du ikke vet noen ting om han. Usj og æsj.

Prostituerte bruker kondomer som en del av antrekket sitt, - så hva skal vi da kaller jenter som kondomer før de skal ut på en "sprell"?

Hadde jeg møtt en fyr som fortalte meg at det var grunnen, hadde det vært helt OK for meg! :)

Godt det finnes slike ;)

• Liker 1
Skrevet

Men Waco da...

Gigoloer bruker boxer, så hva skal vi kalle gutter som tar på seg Boxer før de skal ut på byen...?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han da også ønsket å fraskrive seg alt ansvar hadde aldri jeg blitt hans samboer for å si det sånn! Noe lettere å tre gummi utenpå enn å kjøre en hormonbehanding gjennom kroppen!

Samme tilbake, alltid kondom ved nye partnere, men en samboer som krever kondom hadde jeg ikke giddet.

Anonym poster: 4b2f42c24c75e7ef35705075fffd494a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...