Gå til innhold

Avløpsrøret.


Gjest Ratata

Anbefalte innlegg

Gjest Ratata

Kjapp intro.

31 år. 5 måneder til jeg er ferdigutdannet. Skal skrive bachelor nå og gruer meg som en gris. Valg av yrket føles mer ut som et kompromiss, men det er vel kanskje slik de aller fleste av oss føler det?

Mangler mye for at man skal kunne kalle seg godt voksen, savner mye for å kunne kalle meg hel. Partneren er god som gull, uten han hadde jeg ikke vært en fjert engang. Bare en luftig fis som ikke høres.

Og det er her all grumset og gleden skal få komme ut,om jeg tør. Vi får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ratata

Av en eller annen grunn har jeg ikke så lyst til å starte arbeidslivet mitt i den byen jeg er i nå. Her har jeg vært i over 10 år og jeg kunne gjerne tenkt meg å prøve noe annet når jeg har muligheten. Jeg har ikke så mange kriterier, bare et annet sted. En annen ting er at jeg har sånn enorm prestasjonsangst så jeg vil gjerne starte opp i yrket mitt et annet sted hvor absolutt ingen kjenner meg. Da kan den nevrotiske personen i meg få utfolde seg uten at det står gamle medstudenter rundt meg med de spisse albuene sine og og ler inni seg.

Mannen er jo også straks ferdig utdannet og skal søke jobb. Han har selv ingen kriterier for hvor han vil jobbe og må bare ta det han får, hvorsomhelst. For meg som elsker å ha ting klart er jo dette et lite helvete..Avstansforhold gjør meg egentlig ikke så mye, det har vi vært igjennom flere ganger. Det er mer følelsen av at han ikke i det hele tatt vil planlegge noe på den fronten som plager meg, samtidig som jeg forstår at det er umulig å planlegge. Samtdig kunne vi tenkt oss å bo litt i hans hjemland men heller ikke noe slikt vil han planlegge. Vi får ta det som det kommer sier han. Ord jeg hater men som jeg svelger i meg.