Gå til innhold

"Brukere som tror de eier forumet"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, tror de eier forumet ?

Kan det gå på at de som føler seg ignorert skriver uinteressante innlegg? Og de som blir oversett i snikk snakk rett og slett ikke er morsomme ?

Forumet er ikke et sosialt prosjekt der en skal sørge for at alle blir inkludert. Man er da her for sin egen del ?

Ikke for å drive folkeopplysning og inluderingsarbeid av folk med ekstrem lav selvfølelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående Snikk-snakk, har dere tatt en tur innom en tråd og kommet med litt fjas? For det er vel nettopp det trådene brukes til, og jeg kan ikke si jeg har sett noen tendens til at man ikke er åpen for andres fjas i slike tråder (selvom jeg ikke så ofte henger på snikk-snakk har jeg endt opp i noen fjasetråder innimellom).

Skjer det personangrep, så trykker man på den fine rapporteringsknappen vi har. Det samme gjelder avsporinger og fjas utenfor snikk-snakk. Vanskeligere er det ikke, og det blir som regel relativt raskt ryddet opp i.

Det er noen her inne jeg kanskje kunne tenke meg å beskylde for "å tro at de eier forumet", men siden det er elendig diskusjonsteknikk, så lar jeg være.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

På den forrige siden her blir dette med angrep tatt opp. Påstanden der går i retning av at klikker gjenger seg samme og angriper de som er uenig med vennene deres. Mitt inntrykk, og årsaken til at jeg spurte om det bare går en vei, er at mitt inntrykk er at dette med angrep er litt mer nyansert enn som så. Det er også slik at om man er "kjent", i den forstand at noen har en oppfatning av deg som bruker, så er det også mange som ivrer etter en mulighet til å "ta deg". Og om noen angriper en kjent bruker, så er det raskt flere som hopper på. Både i form av plusser og innlegg. Det er jo det som skjer her. Dette er også en form for "klikking". Felles sak, altså å ta den eller de man mener skal settes på plass, er fellesskapet. Og hvis noen reagerer på det som skrives, spesielt om det er brukere vedkommende har hatt en god tone med fra før, så er beskyldningene om klikking, beskyttelse av venner og komraderi, sjeldent langt unna.

Poenget er, jeg tror faktisk alle kan bli utsatt for angrep fra en eller flere. Og jo mer synlig du er som bruker, jo større er sjansen, iom at sjansen for at du har irritert noen også er større. Mange oppfatter meg som både det ene og det andre, greit nok, men jeg tror også jeg er en av de som har måttet tåle flere angrep enn den jevne bruker. Både fortjent og ufortjent. Det samme gjelder flere synlige brukere.

På samme måte tror jeg alle opplever å ikke få svar på innlegg nå og da. Jeg vet jeg gjør det. Men jeg tror det faktisk handler om hva som skrives, ikke hvem som skriver det. Jeg tror ikke noen bevisst unnlater å svare noen som ikke er med i deres "klikk". Det går mer på at det man skrev ikke var noe noen hadde et svar på.

Innlegget er redigert for svar til slettet innlegg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen tar veldig mye større plass her inne enn andre. De vet det godt selv og ser ut til å trives fint med det. De har sine brautende meninger og må bare fortelle om det og gjenta det til det kjedsommelige. Lett å se hvilke temaer som er deres favoritter. Jeg holder meg helst unna dem. Blir sliten og lei hele forumet når de overtar i enkelte tråder.

Anonym poster: 308f5fd6ce6392b1c42805368c531da9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep. Det er helt greit å diskutere dette, men ser helst at dere unngår å henge ut brukere i negative ordelag.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SpaceBaby

Jeg vil også være med i en klikk!! :sur:

Dersom du liker liberalistisk politikk, sci-fi-filmer og bøker, dataspill, alternative rusmidler, 70-talls progrock og brune puber, samtidig som du ikke er feminist, kan du få være med i min klikk :-)

Og med dette mener jeg å si at jeg er enig i det Flair sa på forrige side:

Støtteinnlegg kommer ofte fra brukere som tidligere har støttet vedkommendes utsagn:

Det ser jeg som som høyst naturlig. Er man enige i en sak har man ofte likt tankesett i en del andre saker også. Dette "fenomenet" finner du igjen også utenfor forumet - noen kjenner man seg generelt godt igjen i og andre går man ikke sammen med i det hele tatt.

De som har uttrykt støtte til en brukers innlegg, opplever ofte støtte tilbake:

Selvsagt. Er man ofte enig med en bruker, er det fordi man ser ting på samme måte, dette er altså en to-veis mekanisme. Ingen rocket science i dette.

Jeg er også av dem som stort sett ikke får så mange plusser og sånn. Og det er helt greit. Mine meninger og min humor er neppe helt å tråd med flertallet, så da blir det gjerne sånn. Ikke deler jeg ut så veldig mange plusser og støtteerklæringer selv heller. Faktisk hender der at de som skriver at de er enige med meg, får flere plusser enn det jeg fikk på det innlegget som de var enige med :-)

Endret av SpaceBaby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder meg langt unna snikk-snak tråden, da den inneholder bare "klikkemedlemmer" :-P Orker ikke det fjaset og maset fra alle medlemmene. Først blir det lagd en tråd om et eller annet, så begynner tråden å skli ut i en helt annen retning, pga brukerene som henger der alltid har så mye å skrive om.

Anonym poster: e10345cb7614b516f397314438cde7cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen tar veldig mye større plass her inne enn andre. De vet det godt selv og ser ut til å trives fint med det. De har sine brautende meninger og må bare fortelle om det og gjenta det til det kjedsommelige. Lett å se hvilke temaer som er deres favoritter. Jeg holder meg helst unna dem. Blir sliten og lei hele forumet når de overtar i enkelte tråder.

Anonym poster: 308f5fd6ce6392b1c42805368c531da9

Enig, tenker spesielt på en person som gnålte og maste i lange baner om utestegning blabla på Ris og Ros-forumet. Mange brukere som blir utstengt, og som tar straffen som en mann/ kvinne og får omtrent ingen støtte, men denne...et helt hylekor som hylte og bar seg for denne brukeren. Sprøtt. Uvirkelig. Og ikke minst en selsom affære å bivåne.

Anonym poster: 1ac69d91925e26cb32ced4cfd334e3e8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, tenker spesielt på en person som gnålte og maste i lange baner om utestegning blabla på Ris og Ros-forumet. Mange brukere som blir utstengt, og som tar straffen som en mann/ kvinne og får omtrent ingen støtte, men denne...et helt hylekor som hylte og bar seg for denne brukeren. Sprøtt. Uvirkelig. Og ikke minst en selsom affære å bivåne.

Anonym poster: 1ac69d91925e26cb32ced4cfd334e3e8

Det handlet aldri om enkeltbrukere, men det er visst umulig å forstå. Skjønner at du har litt tungt for det, det er greit det :klemmer:

Anonym poster: ba1de570b3f8bb9859b3dbb3cc5c260a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener virkelig ikke å fornærme noen, men dette er uten tvil den mest idiotiske tråden jeg har bidratt i noensinne her på KG. :briller2:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handlet aldri om enkeltbrukere, men det er visst umulig å forstå. Skjønner at du har litt tungt for det, det er greit det :klemmer:

Anonym poster: ba1de570b3f8bb9859b3dbb3cc5c260a

Joda, vi forstår det veldig godt. Problemet er bare at når admin og andre forsøker å forklare at ting blir gjort "og sånn er det", uten at de skylder noen noe som helst forklaring så vil ikke folk forstå det. Og da får jeg veldig følelsen av at folk mener de eier forumet. Blir rent flau av å lese tråden på ris&ros, og de siste svarene fra "aktive brukere" i "hva mener du om moderatorene på kåge"-tråden som ligger på Generell Debatt.

Stakkars AB på de siste sidene (i hva synes du om moderatorene på kåge) forsøker å forklare at admin og kgforum skylder de ingen forklaring og at om de er misfornøyd så kan de jo bare slette seg, for det er faktisk frivillig å være her. Så får AB svar tilbake om at "nehei, nå skal jeg ihvertfall ikke slette meg, bare for å plage deg!" og så skriver AB tilbake at hun/han ikke bryr seg om de sletter seg eller ei, og får da tilbake "for noe tull, beklager lille venn men vi kunne ikke bry oss mindre om du bryr deg om vi sletter oss eller ikke".

Jeg mener; hva er det for noe tull?? Den siste setningen gir jo ikke mening en gang siden de først skriver at de ikke skal slette seg nettopp for å plage denne AB, som da skriver at han/hun ikke bryr seg om hva de gjør, og deretter så kunne de ikke bry seg mindre om hva AB mener om at de sletter seg eller ei, SELV OM de blir kun for å plage AB (ref. innlegget om at de skal bli kunn for å plage denne AB)

Nei, det er stor forskjell på de som tror de eier forumet og de som henger på snikk-snakk. Men det som er sikkert er at de som tror de eier forumet er noen av de som henger på snikk-snakk. Jeg er helt sjokkert over hva de mener at de har krav på å vite forskjellige ting fra admin, og at de skal ha omtrent juridisk rett på innsyn i alle saker, og nesten truer admin ved å si at de er "på tynn is". Og når admin sier igjen og igjen at dette ikke er noe å diskutere, så klarer de ikke å gi seg. De forstår rett og slett at de har ikke verken rett til å vite noe, eller på noe slags forklaring.

Som AB i den andre tråden prøvde å si: Dette er IKKE et demokrati og det er faktisk frivillig å være her. Liker vi ikke hvordan reglene blir håndhevet i de enkelte tilfellene så er det faktisk ingen som tvinger oss til å bli.

Så for å oppsummere: Etter min mening så er absolutt ikke alle på snikk-snakk folk som mener at de eier forumet, men de som tror de eier forumet er folk som henger på snikk-snakk (altså noen få av snikk-snakkerene). Det handler om hvordan de torpederer tråder de er uenig i (ikke nødvendigvis med utenomsnakk, men ved hjelp av håning) og hvordan de behandler andre brukere og ikke minst mods og admin.

Utenomfjasing i andre tråder ble betraktelig bedre etter tråden "bure enkelte brukere inne på snikk-snakk?" (som er ihjelmoderert nå, så det er ikke vits i å søke den opp), og etter at en bruker ble moderator for en periode og derfor måtte holde seg i skinnet. Brukeren er ikke moderator nå lenger, men har holdt seg fint på plass etter dette.

Må igjen bare understreke at det er stor forskjell på "vanlige" snikk-snakkere, og de av snikk-snakkerene som mener de eier forumet.

(Og for ordens skyld så vil jeg bare si at jeg er ikke med i noen klikk, skriver alltid som AB og er fornøyd med det, ønsker altså ikke å bli med å noen klikk heller, men jeg har ikke nødvendigvis noe imot de som skulle være med i en klikk.)

Anonym poster: 852c23b23fc3ea07aac96a6d8fd2d8c6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Joda, vi forstår det veldig godt. Problemet er bare at når admin og andre forsøker å forklare at ting blir gjort "og sånn er det", uten at de skylder noen noe som helst forklaring så vil ikke folk forstå det. Og da får jeg veldig følelsen av at folk mener de eier forumet. Blir rent flau av å lese tråden på ris&ros, og de siste svarene fra "aktive brukere" i "hva mener du om moderatorene på kåge"-tråden som ligger på Generell Debatt.

Stakkars AB på de siste sidene (i hva synes du om moderatorene på kåge) forsøker å forklare at admin og kgforum skylder de ingen forklaring og at om de er misfornøyd så kan de jo bare slette seg, for det er faktisk frivillig å være her. Så får AB svar tilbake om at "nehei, nå skal jeg ihvertfall ikke slette meg, bare for å plage deg!" og så skriver AB tilbake at hun/han ikke bryr seg om de sletter seg eller ei, og får da tilbake "for noe tull, beklager lille venn men vi kunne ikke bry oss mindre om du bryr deg om vi sletter oss eller ikke".

Jeg mener; hva er det for noe tull?? Den siste setningen gir jo ikke mening en gang siden de først skriver at de ikke skal slette seg nettopp for å plage denne AB, som da skriver at han/hun ikke bryr seg om hva de gjør, og deretter så kunne de ikke bry seg mindre om hva AB mener om at de sletter seg eller ei, SELV OM de blir kun for å plage AB (ref. innlegget om at de skal bli kunn for å plage denne AB)

Nei, det er stor forskjell på de som tror de eier forumet og de som henger på snikk-snakk. Men det som er sikkert er at de som tror de eier forumet er noen av de som henger på snikk-snakk. Jeg er helt sjokkert over hva de mener at de har krav på å vite forskjellige ting fra admin, og at de skal ha omtrent juridisk rett på innsyn i alle saker, og nesten truer admin ved å si at de er "på tynn is". Og når admin sier igjen og igjen at dette ikke er noe å diskutere, så klarer de ikke å gi seg. De forstår rett og slett at de har ikke verken rett til å vite noe, eller på noe slags forklaring.

Som AB i den andre tråden prøvde å si: Dette er IKKE et demokrati og det er faktisk frivillig å være her. Liker vi ikke hvordan reglene blir håndhevet i de enkelte tilfellene så er det faktisk ingen som tvinger oss til å bli.

Så for å oppsummere: Etter min mening så er absolutt ikke alle på snikk-snakk folk som mener at de eier forumet, men de som tror de eier forumet er folk som henger på snikk-snakk (altså noen få av snikk-snakkerene). Det handler om hvordan de torpederer tråder de er uenig i (ikke nødvendigvis med utenomsnakk, men ved hjelp av håning) og hvordan de behandler andre brukere og ikke minst mods og admin.

Utenomfjasing i andre tråder ble betraktelig bedre etter tråden "bure enkelte brukere inne på snikk-snakk?" (som er ihjelmoderert nå, så det er ikke vits i å søke den opp), og etter at en bruker ble moderator for en periode og derfor måtte holde seg i skinnet. Brukeren er ikke moderator nå lenger, men har holdt seg fint på plass etter dette.

Må igjen bare understreke at det er stor forskjell på "vanlige" snikk-snakkere, og de av snikk-snakkerene som mener de eier forumet.

(Og for ordens skyld så vil jeg bare si at jeg er ikke med i noen klikk, skriver alltid som AB og er fornøyd med det, ønsker altså ikke å bli med å noen klikk heller, men jeg har ikke nødvendigvis noe imot de som skulle være med i en klikk.)

Er det litt selektive leseferdigheter på gang her?

Siden jeg regner med at det er mine innlegg du sikter til i den andre tråden, så skal jeg ta meg bryet meg å svare. Du gjengir nemlig ikke akkurat ting nøyaktig.

ABen du sikter til begynte vel sine innlegg med å erklære at diverse brukere burde slette seg, så hadde forumet blitt et hyggeligere sted. Det er ironisk, når beskyldningen også er at man tror man eier forumet. I mitt hode (det er mulig jeg er rar), så er vel nettopp det å erklære at andre brukere burde slette seg, fordi de diskuterer ting man ikke liker, på en måte man ikke liker, ganske tett oppunder å tro at man eier forumet. Det er mange her inne som diskuterer ting jeg synes er fullstendig latterlig, på en måte jeg synes er idioti, jeg har allikevel fortsatt til gode å be noen slette seg. Det er nemlig ikke min sak, iom at jeg ikke eier forumet og sånn. Jeg aksepterer at folk bruker forumet på en annen måte enn meg, og at de også har en helt annen formening om hva som er verdt å diskutere. Jeg benytter heller ikke muligheten til å skrive anonyme innlegg om at alle som diskuterer babyer, bryllup, husarbeid, håndarbeid, tv-serier, kjøttkaker, gummistøvler eller en av de en million andre tingene jeg synes det er fullstendig hjernedrepende å lese om, burde slette seg.

Jeg skrev 3 svar til den aktuelle ABen. Det første var fullstendig sivilisert. Det jeg fikk tilbake var ei skyllebøtte, om at jeg tydeligvis var feilfri, diverse annen moro og stjel burde slette meg. Svaret på det var fortsatt forholdsvis sivilisert, men avsluttet med en humoristisk bemerkning om at vedkommende hadde inspirert meg til å bli. Det handler ikke om at jeg skal irritere ABere, men om at jeg faktisk ikke lar andre brukere fortelle meg om jeg skal være her eller ikke. Svaret jeg fikk var at vedkommende ikke gadd å lese det jeg skrev, skulle hoppe over innleggene mine i tråder og blablabla. Og vet du hva? Det er meg, som jeg skrev, revnende og fullstendig likegyldig. Jeg er her for min egen underholdning, ikke alle andres. Om en eller annen ukjent KG-bruker ikke vil lese mine innlegg, så bryr det meg midt på ryggen. Det er helt greit. Knock yourself out. Jeg er ikke her for å bli likt av alle, og jeg lar ikke andre diktere hva jeg skal diskutere, ved hjelp av hersketeknikker og personangrep. Og ja, jeg er helt ærlig fascinert av at noen kan leve i den vrangforestilling at det faktisk skulle bety noe om de velger å lese eller hoppe over innlegg.

Men igjen, god illustrasjon av tidligere poeng. TS spesifiserer at tråden IKKE skal handle om brukere, men det er allikevel noen som ikke klarer å motstå muligheten til å spy opp noen påstander om brukere. Opplevelser ser også ut til å være høyest subjektive. I den lille utvekslingen med den snille, uskyldige ABen, som bare påpekte ting på en særdeles hyggelig og seriøs måte, så er selvfølgelig jeg den slemme bitcha, som stablet ned den nevnte snille ABen. Man trenger ikke engang å bry seg med å gjengi ting korrekt, når man først finner behov for å gjengi, så lenge man klarer å få frem hvem som er da bitch. Det er greit, jeg trives forsåvidt som husbitch. Men jeg kommer til å fortsette å ta meg friheten å svare på det jeg vil, på den måten jeg vil og når jeg vil. Og den dagen jeg eventuelt sletter meg, så blir det fordi JEG vil det. Ikke fordi en AB vil det.

Husbitch out

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Og for å komme tilbake til topic, min oppfatning er at enkelte har særdeles tungt for å akseptere at ikke alle føler seg forpliktet til å bøye av for hver eneste sure kommentar som kommer. Om man av en eller annen har kommet i den uheldige posisjon å synes på KG, og i tillegg er frekk og freidig nok til skrive det man vil, etter at noen har informert dem om at det irriterer dem, så tror man at man eier forumet. Uavhengig om hva det er som måtte irritere folk, klikking, krangling, fjasing eller generell frekkhet.

Og for å understreke det, igjen, jeg tror ikke jeg er Egmont, og har ingen vrangforestillinger om å verken eie, regjere eller bestemme over KåGe. Men så lenge jeg ikke bryter regler, og får tilsnakk fra modder, så tar jeg meg friheten av å ture frem nøyaktig som jeg vil. Så æddabædda!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tror at KG hadde vært et langt mer interessant diskusjonsforum dersom alle hadde vært tvungne til å skifte nick etter en viss tid, eks 2-3 mnd. Man skulle heller ikke oppgi kjønn i profilen da jeg merker meg at endel menn automatisk oppnår (ufortjent) respekt og beundring her inne. først da blir man kvitt fjas, klikker og kan diskutere sak og ikke gå så mye på person som man gjør.

Endret av Erja
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det litt selektive leseferdigheter på gang her?

Siden jeg regner med at det er mine innlegg du sikter til i den andre tråden, så skal jeg ta meg bryet meg å svare. Du gjengir nemlig ikke akkurat ting nøyaktig.

ABen du sikter til begynte vel sine innlegg med å erklære at diverse brukere burde slette seg, så hadde forumet blitt et hyggeligere sted. Det er ironisk, når beskyldningen også er at man tror man eier forumet. I mitt hode (det er mulig jeg er rar), så er vel nettopp det å erklære at andre brukere burde slette seg, fordi de diskuterer ting man ikke liker, på en måte man ikke liker, ganske tett oppunder å tro at man eier forumet. Det er mange her inne som diskuterer ting jeg synes er fullstendig latterlig, på en måte jeg synes er idioti, jeg har allikevel fortsatt til gode å be noen slette seg. Det er nemlig ikke min sak, iom at jeg ikke eier forumet og sånn. Jeg aksepterer at folk bruker forumet på en annen måte enn meg, og at de også har en helt annen formening om hva som er verdt å diskutere. Jeg benytter heller ikke muligheten til å skrive anonyme innlegg om at alle som diskuterer babyer, bryllup, husarbeid, håndarbeid, tv-serier, kjøttkaker, gummistøvler eller en av de en million andre tingene jeg synes det er fullstendig hjernedrepende å lese om, burde slette seg.

Jeg skrev 3 svar til den aktuelle ABen. Det første var fullstendig sivilisert. Det jeg fikk tilbake var ei skyllebøtte, om at jeg tydeligvis var feilfri, diverse annen moro og stjel burde slette meg. Svaret på det var fortsatt forholdsvis sivilisert, men avsluttet med en humoristisk bemerkning om at vedkommende hadde inspirert meg til å bli. Det handler ikke om at jeg skal irritere ABere, men om at jeg faktisk ikke lar andre brukere fortelle meg om jeg skal være her eller ikke. Svaret jeg fikk var at vedkommende ikke gadd å lese det jeg skrev, skulle hoppe over innleggene mine i tråder og blablabla. Og vet du hva? Det er meg, som jeg skrev, revnende og fullstendig likegyldig. Jeg er her for min egen underholdning, ikke alle andres. Om en eller annen ukjent KG-bruker ikke vil lese mine innlegg, så bryr det meg midt på ryggen. Det er helt greit. Knock yourself out. Jeg er ikke her for å bli likt av alle, og jeg lar ikke andre diktere hva jeg skal diskutere, ved hjelp av hersketeknikker og personangrep. Og ja, jeg er helt ærlig fascinert av at noen kan leve i den vrangforestilling at det faktisk skulle bety noe om de velger å lese eller hoppe over innlegg.

Men igjen, god illustrasjon av tidligere poeng. TS spesifiserer at tråden IKKE skal handle om brukere, men det er allikevel noen som ikke klarer å motstå muligheten til å spy opp noen påstander om brukere. Opplevelser ser også ut til å være høyest subjektive. I den lille utvekslingen med den snille, uskyldige ABen, som bare påpekte ting på en særdeles hyggelig og seriøs måte, så er selvfølgelig jeg den slemme bitcha, som stablet ned den nevnte snille ABen. Man trenger ikke engang å bry seg med å gjengi ting korrekt, når man først finner behov for å gjengi, så lenge man klarer å få frem hvem som er da bitch. Det er greit, jeg trives forsåvidt som husbitch. Men jeg kommer til å fortsette å ta meg friheten å svare på det jeg vil, på den måten jeg vil og når jeg vil. Og den dagen jeg eventuelt sletter meg, så blir det fordi JEG vil det. Ikke fordi en AB vil det.

Husbitch out

Folk kan vel bare gå inn i den aktuelle tråden lese.

Poenget mitt er uansett at folk trenger ikke å bry seg med hvordan andre velger å bruke forumet, du skriver det selv at det ikke er din sak. Men når man ikke forstår at hvordan admin velger å styre forumet ikke er ens sak heller, da vil jeg si at man er en av de " som tror de eier forumet".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg for min del tror at KG hadde vært et langt mer interessant diskusjonsforum dersom alle hadde vært tvungne til å skifte nick etter en viss tid, eks 2-3 mnd. Man skulle heller ikke oppgi kjønn i profilen da jeg merker meg at endel menn automatisk oppnår (ufortjent) respekt og beundring her inne. først da blir man kvitt fjas, klikker og kan diskutere sak og ikke gå så mye på person som man gjør.

Enig i den. Men for min del så føler jeg at det er absolutt ikke alle klikkere som tror de eier forumet, som denne tråden handler om. (er ikke klikker selv altså)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du opplever at "de andre er for sterke", er det antakeligvis ikke det som er problemet. Problemet er at det er du som er svak.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Folk kan vel bare gå inn i den aktuelle tråden lese.

Poenget mitt er uansett at folk trenger ikke å bry seg med hvordan andre velger å bruke forumet, du skriver det selv at det ikke er din sak. Men når man ikke forstår at hvordan admin velger å styre forumet ikke er ens sak heller, da vil jeg si at man er en av de " som tror de eier forumet".

Ja huff og huff, at noen kan finne på å spørre om ting som omhandler regler eller praksis. En av de tingene jeg har spurt om utallige ganger i disse trådene, er om det er mulig å få en utdyping om hvordan regelverket rundt hensyn til pårørende fungerer. Ikke fordi jeg eier forumet, eller KG har meldeplikt overfor meg, men fordi jeg rett og slett ikke forstår det. Og jeg faktisk ønsker å holde meg innenfor reglene. Og fordi jeg, sansynligvis i motsetning til deg, har fått pmer fra pårørende etter Utøya, på grunn av tråder her inne som oppleves som en belastning. De har jeg fått, fordi KG ikke har klart å svare på henvendelsene. Om regelverket på dette punktet var klart og tydelig, og KG svarte på henvendelser fra pårørende, så hadde jeg sluppet å få slike pmer. Det er slik det burde fungere. Men når jeg faktisk får slike pmer, og selv ikke forstår helt hvordan reglene fungerer på det aktuelle punktet, så er jeg vrien nok til å ønske å få det forklart. Og det burde også være i forumets interesse å ha et tydelig og forstålig regelverk, på et punkt som er såpass sensitivt. Jeg er forøvrig ikke alene om å ha fått en slik pm, og det har vært gjort flere forsøk på å få svar. Også på pm.

I motsetning til hva den andre ABen påstod, så er det ingen personlige motiver som driver meg. Jeg vinner ikke noe fra eller til. Jeg er heldig nok til ikke å være pårørende i fæle saker, så det revnet som opplever en belastning. Men som bruker blir jeg noe forvirret av at reglene på akkurat dette håndheves så forskjellig. Det er MITT hovedspørsmål. Andre brukere har hatt andre spørsmål. Er det virkelig et problem?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Skjønner bare ikke hvor alt dette sinnet kommer fra, bare fordi noen diskuterer noe du ikke har interesse av.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...