AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Det ser ut som noen brukere mener at andre brukere tror de eier forumet. Kan noen vennligst forklare meg hva som menes med dette, og hvordan de mener dette påvirker debatten og meningsutvekslinger her inne? Noen skrev om "brukere som tror de eier forumet" i forbindelse med de lange og aktuelle trådene på ris og ros, der administrasjonen er involvert, er det dette som menes: At de krangler med eierne av forumet? Eller går det mer på at en gruppe(?) brukere har eller påberoper seg en generell makt her inne (altså generelt, ikke i diskusjon med administrasjon eller forumeier). Jeg er litt lost her, og vil gjerne ha synspunkter på hva ulike brukere legger i dette, og som sagt: Hvordan ulike brukere mener at dette påvirker forumet. Anonym poster: 6d74cb69ff4416acd09fcd8912114248
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 PS: Ønsker ikke at denne tråden skal bli en stygg tråd med personangrep. Det er fenomenet jeg er ute etter, ikke å henge ut enkeltbrukere. - TS Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Jeg blir mange ganger oppgitt av disse "klikkene" her inne. Om man havner innenfor en tråd der det henger "venner", så er det ikke noe poeng å diskutere videre. Også disse plussene. Som de gir hverandre. De skulle heller opprettet en tråd bare for deres brukere. Og dette fjase-greiene med HELT ANDRE TING ENN DET TRÅDEN EGENTLIG HANDLER OM, det er fryktelig plagsomt da det faktisk finnes aldre på forumet her også. Det er ille når man velger å svare som anonym istedet for med nick, fordi man VET at man får en hel gjeng "etter seg" om man skriver noe som en av dem ikke er enig i... Anonym poster: c8994e2dd581ea4f3d14233b9c904eae 21
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Jeg blir mange ganger oppgitt av disse "klikkene" her inne. Om man havner innenfor en tråd der det henger "venner", så er det ikke noe poeng å diskutere videre. Også disse plussene. Som de gir hverandre. De skulle heller opprettet en tråd bare for deres brukere. Og dette fjase-greiene med HELT ANDRE TING ENN DET TRÅDEN EGENTLIG HANDLER OM, det er fryktelig plagsomt da det faktisk finnes aldre på forumet her også. Det er ille når man velger å svare som anonym istedet for med nick, fordi man VET at man får en hel gjeng "etter seg" om man skriver noe som en av dem ikke er enig i... Anonym poster: c8994e2dd581ea4f3d14233b9c904eae Enig. Hører du ikke hjemme i disse klikkene kan du holde deg utenfor tråden. Ellers blir du bare ignorert. Eventuelt angrepet. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0 17
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Enig. Hører du ikke hjemme i disse klikkene kan du holde deg utenfor tråden. Ellers blir du bare ignorert. Eventuelt angrepet. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0 Nettopp. Og om en av dem i klikkene oppretter en helt latterlig tråd, så blir det jattet med i flere timer, flere dager, flere mnd tom. Om man faktisk stiller et relevant spm som en utenom disse klikkene, så skal man faktisk være glad om man får fler enn 5 svar.... Anonym poster: c8994e2dd581ea4f3d14233b9c904eae 13
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 TS her: Dere skriver om klikker og avsporinger. Jeg har vært på dette forumet en stund, og klikking og avsporing har vært et tema mange ganger, men jeg synes virkelig at det har blitt bedre, til dels på grunn av og i kjølvannet av disse trådene om klikking. Jeg merker helt ærlig ikke så mye til klikking og off-topic nå. Derfor blir jeg litt nysgjerrig på om dere mener at det var verre før, eller om det fortsatt er like ille? De som fikk pes for avsporinger i noen av de lange trådene om klikker i fjor, syns jeg ikke lenger driver med fjas og avsporing. Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #7 Skrevet 4. januar 2013 TS her: Dere skriver om klikker og avsporinger. Jeg har vært på dette forumet en stund, og klikking og avsporing har vært et tema mange ganger, men jeg synes virkelig at det har blitt bedre, til dels på grunn av og i kjølvannet av disse trådene om klikking. Jeg merker helt ærlig ikke så mye til klikking og off-topic nå. Derfor blir jeg litt nysgjerrig på om dere mener at det var verre før, eller om det fortsatt er like ille? De som fikk pes for avsporinger i noen av de lange trådene om klikker i fjor, syns jeg ikke lenger driver med fjas og avsporing. Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf Jeg kan dessverre ikke uttale meg, for jeg har ikke fulgt med i tråden etter at klikkene har inntatt den. Kanskje de innså at det fatisk er flere på forumet enn dem? Anonym poster: c8994e2dd581ea4f3d14233b9c904eae 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 TS her: Dere skriver om klikker og avsporinger. Jeg har vært på dette forumet en stund, og klikking og avsporing har vært et tema mange ganger, men jeg synes virkelig at det har blitt bedre, til dels på grunn av og i kjølvannet av disse trådene om klikking. Jeg merker helt ærlig ikke så mye til klikking og off-topic nå. Derfor blir jeg litt nysgjerrig på om dere mener at det var verre før, eller om det fortsatt er like ille? De som fikk pes for avsporinger i noen av de lange trådene om klikker i fjor, syns jeg ikke lenger driver med fjas og avsporing. Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf Kan godt hende det var verre før. Men man holder seg helt klart unna enkelte tråder hvis man ikke er medlem av disse klikkene. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #9 Skrevet 4. januar 2013 Takk for svar. Det er mulig jeg har vært her lenge nok til å bli immun, siden jeg ikke legger merke til dette. Jeg legger merke til at noen temaer og tråder tiltrekker seg de samme brukerne hver gang, men det går mer på hvilke interesser brukerne har, sånn jeg ser det. Man kan liksom forutsi hvem som kommer til å delta i en tråd om antall sexpartnere, eller om åpne forhold, eller om kjønnsproblematikk etc. Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #10 Skrevet 4. januar 2013 Takk for svar. Det er mulig jeg har vært her lenge nok til å bli immun, siden jeg ikke legger merke til dette. Jeg legger merke til at noen temaer og tråder tiltrekker seg de samme brukerne hver gang, men det går mer på hvilke interesser brukerne har, sånn jeg ser det. Man kan liksom forutsi hvem som kommer til å delta i en tråd om antall sexpartnere, eller om åpne forhold, eller om kjønnsproblematikk etc. Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf Det er litt trist. Ikke kunne poste i en tråd fordi du vet at du blir ignorert, eventuelt angrepet. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #11 Skrevet 4. januar 2013 Det er litt trist. Ikke kunne poste i en tråd fordi du vet at du blir ignorert, eventuelt angrepet. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0 Jeg skjønner godt at dette oppleves trist og uheldig. Jeg pleier bare å sitere innlegget jeg vil kommentere, uansett om brukeren er "kjent" eller skriver som AB for den del, og så får jeg enten svar eller så får jeg det ikke. Jeg har aldri hatt opplevelsen av å bli ignorert, fordi noen "klikkere" er i tråden. Selvsagt får man ikke svar på alt man skriver, ikke alle innlegg man skriver treffer, men skjønner at det ikke er det du mener. Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #12 Skrevet 4. januar 2013 Jeg skjønner godt at dette oppleves trist og uheldig. Jeg pleier bare å sitere innlegget jeg vil kommentere, uansett om brukeren er "kjent" eller skriver som AB for den del, og så får jeg enten svar eller så får jeg det ikke. Jeg har aldri hatt opplevelsen av å bli ignorert, fordi noen "klikkere" er i tråden. Selvsagt får man ikke svar på alt man skriver, ikke alle innlegg man skriver treffer, men skjønner at det ikke er det du mener. Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf Mange snikksnakk tråder man skal holde seg unna. Det er det jeg mener. Det går som regel fint i andre tråder. Men snikksnakk... Det er for gruppene. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #13 Skrevet 4. januar 2013 Mange snikksnakk tråder man skal holde seg unna. Det er det jeg mener. Det går som regel fint i andre tråder. Men snikksnakk... Det er for gruppene. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0 Det kan jeg si meg enig i. Tenkte det var forumet generelt det ble siktet til. Snikk-snakk holder jeg meg unna, siden jeg har større interesse for andre typer tråder. Derfor har jeg heller ikke fått med meg at noen har blitt ignorert eller "fått noen etter seg" der inne. Men på snikk-snakk legges det vel ikke opp til de hardeste meningsutvekslingene og debattt? Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #14 Skrevet 4. januar 2013 Det kan jeg si meg enig i. Tenkte det var forumet generelt det ble siktet til. Snikk-snakk holder jeg meg unna, siden jeg har større interesse for andre typer tråder. Derfor har jeg heller ikke fått med meg at noen har blitt ignorert eller "fått noen etter seg" der inne. Men på snikk-snakk legges det vel ikke opp til de hardeste meningsutvekslingene og debattt? Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf Nei. Men det hadde vært hyggelig å bare snikk-snakke iblant. Det er ikke alltid man vil diskutere. Det merkes også i resten av forumet, men det er greit. For de fleste vet jo at det er de samme som plasser hverandre opp. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #15 Skrevet 4. januar 2013 Nei. Men det hadde vært hyggelig å bare snikk-snakke iblant. Det er ikke alltid man vil diskutere. Det merkes også i resten av forumet, men det er greit. For de fleste vet jo at det er de samme som plasser hverandre opp. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0 Man kan ikke se hvem som plusser hvem, eller? Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #16 Skrevet 4. januar 2013 Man kan ikke se hvem som plusser hvem, eller? Anonym poster: 1ae506bbad57e1890746e0591914a5bf Nei. Anonym poster: d5a539a638f49092e5fc4be348a599a0
Gjest SpaceBaby Skrevet 4. januar 2013 #17 Skrevet 4. januar 2013 Jeg prøver så godt jeg kan å ignorere AnonymBruker. Ser at alle dere som klager over ignorering skriver som AnonymBruker, så det kan jo hende at det er flere enn meg som forsøker å kjøre den linja der, at det er derfor dere føler det som dere gjør. Ikke noe personlig fra min side, jeg er bare ikke så fan av den funksjonen og liker å vite hvem jeg diskuterer med. 4
Gjest Vampen Skrevet 4. januar 2013 #18 Skrevet 4. januar 2013 Nå er det ikke så lett å henge med i hvor i landskapet man befinner seg til enhver tid (klikker, ikke-klikker, kjent, ikke-kjent osv), så jeg beklager på forhånd om jeg tar om noe jeg burde vite fordi jeg er ditt eller datt. Men jeg vil gjerne benytte anledningen til å komme med et par spørsmål. Først, jeg ser at dette med å bli ignorert blir nevnt. De som opplever dette, tror dere det er bevisst ignorering? Og så dette med angrep, er dette isåfall noe som bare går en vei? 2
Sweet77 Skrevet 4. januar 2013 #19 Skrevet 4. januar 2013 (endret) TS: Jeg har også lurt litt på dette med at noen mener at andre tror de eier forumet. Jeg ser setningen av og til i tråder, dvs det blir slengt ut som en beskyldning, som jeg vanligvis ikke er enig i. I høyden mener jeg denne setningen er et dårlig forsøk på en hersketeknikk. Fellestrekk for de tilfellene der denne setningen slynges ut: God argumentasjon: Jeg ser det ofte brukt der beskylderen selv har sluppet opp for gode argumenter. Det slenges ut mot brukere som har argumentert godt for sitt syn - gjerne over flere innlegg. Plusser og støtteinnlegg: Innleggene har ofte har fått en del plusser - naturlig nok. Folk kan jo tenke selv og gir gjerne plusser til innlegg de er enige i. Støtteinnlegg kommer ofte fra brukere som tidligere har støttet vedkommendes utsagn: Det ser jeg som som høyst naturlig. Er man enige i en sak har man ofte likt tankesett i en del andre saker også. Dette "fenomenet" finner du igjen også utenfor forumet - noen kjenner man seg generelt godt igjen i og andre går man ikke sammen med i det hele tatt. De som har uttrykt støtte til en brukers innlegg, opplever ofte støtte tilbake: Selvsagt. Er man ofte enig med en bruker, er det fordi man ser ting på samme måte, dette er altså en to-veis mekanisme. Ingen rocket science i dette. Det er ofte de samme brukerne som får beskyldningen slengt mot seg: Selvfølgelig. En bruker med et dypt eller reflektert tankesett i en sak, har gjerne generelt et dypt og reflektert tankesett. Og vil derfor oppleve alle ovenstående punkter, og ergo få slengt beskyldningen imot seg, ofte. "Beskylderens" innlegg blir ignorert: Ja, det hender, og sikkert ofte også. Jeg gjør dette selv, dersom jeg ikke finner innlegget interessant. Ingen vits i å bruke tid å krefter på å imøtegå noe man finner intetsigende og poengløst. De som kommer med beskyldningen: Har ofte sluppet opp for argumenter selv - dette er "siste halmstrå". Hvilket er en mye mer æreløs utgang på en diskusjon enn å innse at de fleste ikke er enige med seg. Et mer relevant eksempel på "å tro man eier forumet": I motsetning til de som ofte beskyldes for dette, så er det en viss type innlegg som passer mye bedre inn under denne betegnelsen. De går ikke inn under kriteriene over, og felles for disse innleggene er: - Brukeren påberoper seg rett til å "avblåse" diskusjonen fordi han ikke liker dreiningen den tar - Benytter nesten konsekvent AB-knappen - Ledsages av herketeknikker som "TS er et troll", "du er kunnskapsløs", "temaet er ikke aktuelt nok til å debatteres" etc, og i blant "du tror du eier forumet". Innlegget opplever ofte ikke støtte og blir enten ignorert eller motsagt. At man ofte er enig med en bruker, at man opplever at vedkommende bruker ofte er enig med en selv, at brukeren har fått mange plusser (mange var enige) eller at brukeren opplever bred støtte fra andre for sitt syn - bør IKKE hindre andre i å uttrykke SIN støtte. Å uttrykke støtte når man er enig er både naturlig og bra, og man får et bedre bilde av hvordan folk flest ser på det som blir diskutert. Å ofte få støtte er ikke ensbetydende med å "opptre som om man eier forumet". Tvert om - for meg er det ofte en indikasjon på at man er en god debattant. Og DET er ingen synd. Endret 4. januar 2013 av Flair 5
Raven Emerald Skrevet 4. januar 2013 #20 Skrevet 4. januar 2013 I forhold til dette med "å tro en eier forumet", handler vel gjerne om et heller dårlig forsøk på å jekke ned et medlem. Litt i samme gata som "du er dum". Man skal nemlig ikke stikke hodet for langt frem, må vite. Vampen er et godt eksempel på et medlem hvor enkelte nok kan finne på å si at hun tror hun eier forumet. Og jeg kan på en måte skjønne det, da Vampen er ganske jevnt aktiv, og dukker opp både her og der. Hun har en veldig synlig væremåte her inne, og på bakgrunn av det, kan mer anonyme medlemmer få litt inntrykk av at Vampen "regjerer" (eller tror hun gjør det). Det er ikke dermed sagt at det er sånn, men jeg tror ikke det er usannsynlig at det er et småbarnslig forsøk på å jekke ned et medlem. Og at jeg på sett og vis skjønner det, betyr heller ikke at jeg er enig. =P Sånn for ordens skyld. =) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå