Gå til innhold

Hvordan skrive på meldekortet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nabomannen har jobbet på anlegg oppi fjellet en periode. Dette tok slutt 1.januar.

Han har vært på nav, og søkt på jobb osv.

I dag ringte han Nav servicetlf ang fremtidige meldekort. Han har aldri gjort dette før.

Jeg har vært borti det to ganger,men stusset på beskjeden han fikk.

Han har 12 timers dager. Jobber 14 dager, så har han fri 14 dager. Jobber lørdag og søndag.

Han gikk beskjed om å skrive 7.5 timer hver dag, også den perioden han avspaserer. Så langt, er det greit.

12 x14 =168 t Det er arb.tiden hans.

Skal han skrive 7.5 t for hver dag som skal være arb.periode og friperiode (Bet friperiode) så blir jo det 210 t.

Om han får jobb midt i mldperioden, så skriver han da flere timer enn hva som overgår for eks for å få utbetaling.

Noen som har vært borti dette?

Jeg husker ikke lenger hvor mange vi vanlige skrev pr. dag.

Anonym poster: a028aa414a921fdca4f4d4a099e209c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer det han har fått beskjed om. Når han skriver 7,5 timer per dag, skal dette føres mandag-fredag, som tilsvarer 37,5 timers uke. De 168 timene tilsvarer 22,5 arbeidsdager på en måned ved "normal" arbeidsdag, hvilket er helt gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nabomannen" ??

Den var ny.

Anonym poster: ccafc346951130a2f7fe3c6b9dd9f1e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Det stemmer det han har fått beskjed om. Når han skriver 7,5 timer per dag, skal dette føres mandag-fredag, som tilsvarer 37,5 timers uke. De 168 timene tilsvarer 22,5 arbeidsdager på en måned ved "normal" arbeidsdag, hvilket er helt gjennomsnittlig.

Han sier han skal skrive på lørdag og søndag også. Det var det som fikk meg til å stusse. Siden han vanligvis jobber lørdag og søndag, og har avspasering deretter, så skulle han det. Med min utregning,så blir det altfor mye timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nabomannen" ??

Den var ny.

Anonym poster: ccafc346951130a2f7fe3c6b9dd9f1e5

Var det rart? Tja, ikke er han helt ung, ikke gammel, ikke er vi nære venner, vi er ikke slike naboer som renner ned dørene til hverandre. Han har hjulpet meg å skifte dekk på bilen, vi har tatt en kaffe sammen på terassen (fellesterasse på taket) Vi snakker veldig mye sammen på den lokale kafeen. Slik kom dette frem.

Anonym poster: a028aa414a921fdca4f4d4a099e209c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han skal skrive på lørdag og søndag også. Det var det som fikk meg til å stusse. Siden han vanligvis jobber lørdag og søndag, og har avspasering deretter, så skulle han det. Med min utregning,så blir det altfor mye timer.

Da har han misforstått!

Siden han har en stilling som tilsvarer 100% skal han skrive 7,5 timer per ukedag, rett og slett fordi det blir helt feil i systemene om han skriver 200% jobb den ene uka og ingen den andre. Det er helt vanlig ved turnusarbeide at man regner ut antall timer etter stillingsprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...