Gå til innhold

Fellesbadstue

Fremhevede innlegg

Gjest funky_monkey
Skrevet

Foretrekker å sitte naken, vi er jo alle mennesker :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får bare stå ved tanken på at det skal komme noen pene jenter. Da blir det jo dritflaut for meg.

Anonym poster: 183b2c579de6ea6827a252c02739d6d2

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ikke annet er kunngjort har jeg ansett det som selvsagt at det er valgfritt om man vil väre tildekket eller ikke i badstuen. Likevel opplever jeg ganske ofte å bli trakassert med ubehagelig tilsnakk når jeg er naken i fellesbadstue.

Det kan virke som norske tradisjoner som nakenhet i badstue er på vei ut.

Er vi så tilböyelige til å gi vrak på våre egne tradisjoner og la andre kulturtradisjoner overta?

Anonym poster: 42fefb254a798cfee1b1c2fc6e57524a

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i tyskland med ungdomskolen min, og vi var på et sånn badeland, og fant en badstue, vi gikk inn der, men fikk beskjed at man MÅTTE være naken, eller ikke naken, men var ikke lov med badetøy der, så vi dro av buksene og hadde honkle rundt oss, vi satt der litt, så så SÅ kommer det 3 GAMMLE damer inn i badstuen, jeg mener minst 75 år gammle, kanskje langt eldre, og de var ikke sjenerte!! bare gikk inn og satt seg der nakne, ikke noe honkle eller noen ting, så da FORTET vi oss ut der, brennkvikt!

Jeg lurer på hvorfor dere løp ut av badstuen når de gamle damene kom? Var dere redd for at de skulle komme med tilnærmelser til dere? Eller var dere redd for at dere selv skulle få reisning?

Jeg synes det er rart at enkelte blir redde og synes det er ekkelt med andre nakne mennesker. Jeg forstår selvfølgelig at man ville synes det var ekkelt hvis man skulle ha sex med de men når de bare skal sitte nakne et annet sted i badstua så forstår jeg ikke problemet?

Er det fordi dere ikke klarer å sa andre nakne uten å måtte forestille seg hvordan det er å ha sex med de? Og dermed blir alle mennesker dere ikke kan tenke dere å ha sex med ekle hvis dere ser de nakne?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden viser jo at naturlig nakenhet trengs. Folk blir flaue, stikker av og pinlig berørt av eldre, kroppshår eller folk som ikke er modeller. Ærlig talt!

Er det ikke heller fint å se at folk er forskjellig? Så får man reflektere over sine egne holdninger.

Anonym poster: 7b782ea595a83f353a655509d3659e8c

• Liker 3
Skrevet

Det er et problem dersom nakenhet kun assosieres med sex. Jeg tror det er på vei å skje.

Det gjør at vi får et rart forvridd forhold til kropp.

Skrevet

Hva tenker dere om at noen sitter naken i fellesbadstuer? Helt ok

Kan dere tenke dere selv å sitte naken i fellesbadstue? Javisst

Utenom Norge i resten av Europa så er det veldig vanlig at de fleste sitter naken der det er fellesbadstue. Dette er også lovlig i Norge. Så klart det er lovlig

• Liker 1
Skrevet

Ingen problemer med det og har selv sittet naken i fellesbadstu i Finland. Helt uproblematisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at nakenskrekken hos dagens unge har sammenheng med at man oppfatter det å väre naken som en seksuell aktivitet i seg selv.

Men det er selvfölgelig ikke en seksuell aktivitet i seg selv å väre naken.

Naken er noe man er, ikke noe man gjör.

Nakenhet er en tilstand, ikke en aktivitet.

Skrevet (endret)

Jeg tror at nakenskrekken hos dagens unge har sammenheng med at man oppfatter det å väre naken som en seksuell aktivitet i seg selv.

Men det er selvfölgelig ikke en seksuell aktivitet i seg selv å väre naken.

Naken er noe man er, ikke noe man gjör.

Nakenhet er en tilstand, ikke en aktivitet.

Eventuelt at man er ekstremt privat av seg. Mine foreldre har alltid hatt et avslappet forhold til kropp, også resten av familien. Derfor er jeg egentlig vant til at nakenhet er naturlig. Problemet for min del var at det ble helt unaturlig for meg, for meg var det å tråkke over mine private grenser. Dette fra jeg var 8-9 år, lenge før jeg hadde et bevisst forhold til seksualitet.

For meg har det ingenting med seksualitet å gjøre i det hele tatt, men at rett og slett er for privat for meg. Jeg er ikke spesielt glad i kroppen min, ergo har jeg lite lyst til å vise dem fram til fremmede.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg har det ingenting med seksualitet å gjøre i det hele tatt, men at rett og slett er for privat for meg. Jeg er ikke spesielt glad i kroppen min, ergo har jeg lite lyst til å vise dem fram til fremmede.

Men hvorfor koble det å väre naken med å vise seg fram?

Å vise seg fram er en aktivitet, å väre naken er en tilstand.

Skrevet

Men hvorfor koble det å väre naken med å vise seg fram?

Å vise seg fram er en aktivitet, å väre naken er en tilstand.

Det var vel bare et ord i mangel på et bedre ett, men jeg vil ikke at andre skal se min kropp. Det var vel poenget.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å gå i en slik badstu. Andre får selvsagt gjøre som de vil.

Anonym poster: 54dabc99e660fd44481730315d84f69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...