AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Del Skrevet 2. januar 2013 Det er en gift/gass jeg tenker på som jeg ikke husker hva heter. Den gjør at man begynner å blø fra alle åpne sprekker/hull (munnen, anus, osv). Noen som vet? PS: Nei, er ikke ute etter å få tak i dette haha, er bare nysgjerrig fordi jeg så det i Saw 2. Anonym poster: 7cf6c5319de46304036cda57ddef8c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 3. januar 2013 #2 Del Skrevet 3. januar 2013 det er ikke forklart noen steder hvilken "type" gass det ble brukt, bare at det er en nervegass. At blodet starter å renne og ikke stopper er jo en type forgiftning som gjør at blodet ikke koagulerer slik den skal.Veldig blodfortynnende stoff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. januar 2013 #3 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Kan det muligens ha vært en fantasigass? Det er jo helt klart en dramatisk effekt, og sånt gjør seg alltid godt på film. Men filmbransjen er ikke alltid så nøye med at ting skal være realistiske. Her kan du lese om kjemiske stridsmidler. http://en.wikipedia....l_warfare_agent Så vidt jeg kan se, så er det ingen av disse som har de beskrevne effektene. Og en nervegass ville først og fremst virke på nervesystemet. Derav navnet. Og det som da ville renne fra alle kroppsåpninger, ville være tårer, sikkel, spy, avføring og urin. Men det er jo ikke like fotogent som blod. Endret 3. januar 2013 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 3. januar 2013 #4 Del Skrevet 3. januar 2013 Moderne stridsgass er ekstremt dødlige og dreper på få sekunder, ofte uten noen synlige symptomer, gassene er også laget at de forsvinner på kort tid, altså på minutter til timer. Men under WW1, prøvde de jo omtrent alt som var giftig som stridsgass, senepgass ga blemmer og opene sår, ikke så dødelig, men ektremt smertefult, klor gass dreper alt, alle celler som kommer i kontakt med konsentrert klorgass dør, dette kan MULIGENS føre til at du blør fra rompa, øynene og munnen, men da må det være veldig høye konsentrasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå