AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #21 Skrevet 2. januar 2013 Du som ikke kan ta Calcigran Forte, sjekk ut denne: http://www.iherb.com/Now-Foods-Calcium-Citrate-250-Tablets/472 Anonym poster: 85e83f95bb0f69bf0e1fbfacff58c162
Gjest Blomst83 Skrevet 2. januar 2013 #22 Skrevet 2. januar 2013 Men det som er så synd er at jeg er tvunget(må komme over den sperra) til å ta calsigran forte,og den er jo reseptpålagt, men den koster og man får ikke dekka den når man når et vist beløp som man kan få på andre medikamenter på hvit reseptet
2shy Skrevet 2. januar 2013 #23 Skrevet 2. januar 2013 Men det som er så synd er at jeg er tvunget(må komme over den sperra) til å ta calsigran forte,og den er jo reseptpålagt, men den koster og man får ikke dekka den når man når et vist beløp som man kan få på andre medikamenter på hvit reseptet Hvorfor kan du ikke ta calsigran forte?
Gjest Blomst83 Skrevet 2. januar 2013 #24 Skrevet 2. januar 2013 Er en psykisk sperre som har satt seg. Så jeg kan ta den,og keg må ta den.
Gjest Blomst83 Skrevet 2. januar 2013 #25 Skrevet 2. januar 2013 Er en psykisk sperre som har satt seg. Så jeg kan ta den,og keg må ta den.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #26 Skrevet 2. januar 2013 Er en psykisk sperre som har satt seg. Så jeg kan ta den,og keg må ta den. Er du helt sikker på det? For jeg har hatt en vegring mot å ta en del tilskudd, bare maktet ikke - problemet løste seg når jeg bytta til alternativer uten tilsetninger (det er mange ting som brukes som fyllstoff som en kan reagere på), og med prøving og feiling viser det seg at sorbitol er skurken for meg. Skader ikke å prøve om et tilskudd uten tilsetninger kan hjelpe? Anonym poster: 8182ba26c462f0f41950d58b8b074a22
2shy Skrevet 2. januar 2013 #28 Skrevet 2. januar 2013 Er en psykisk sperre som har satt seg. Så jeg kan ta den,og keg må ta den. Hva dreier den psykiske sperren om? Psykiske sperrer kan behandles, og det anbefaler jeg at du får gjort siden konsekvensene av alvorlig d vitamin mangel er - alvorlige.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #30 Skrevet 2. januar 2013 Ja,for jeg vet hva det handler om Ok men hva med dråper da? de jeg bruker nå kan dryppes direkte i mat eller drikke, og gir ingen smak. Du får selvsagt ikke kalsium, men det ville du ikke fått ved sprøyte heller. Og d-vitamin alene vil hjelpe på uansett tenker jeg. Anonym poster: 8182ba26c462f0f41950d58b8b074a22
Gjest Blomst83 Skrevet 2. januar 2013 #31 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har prøvd dråper for barn;)Men kroppen min tar det ikke fort nok opp.Hvorfor vet jeg ikke,defor jeg lurte på sprøyter?
5nehvit Skrevet 9. mars 2016 #32 Skrevet 9. mars 2016 Er klar over at dette er en gammel tråd, men vet noen av dere hva D-vitamin sprøytene heter? Jeg har hatt alvorlig mangel i 4 år, men legen mener at det ikke finnes sprøyter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #33 Skrevet 9. mars 2016 6 minutter siden, 5nehvit skrev: Er klar over at dette er en gammel tråd, men vet noen av dere hva D-vitamin sprøytene heter? Jeg har hatt alvorlig mangel i 4 år, men legen mener at det ikke finnes sprøyter Tror ikke det er mulig i skolemedisinen å få D vitamintilskudd/oppfylling av lagre i sprøyteform. Har søkt litt utennå få napp. Spør en farmasøyt på,et apotek, eller legen din. Du må i hvert fall ha resept om muligheten finnes. (Vitamin D er et fettløselig vitamin. Å sette det i en muskel eller under huden sier meg at det ikke vil bli løst opp eller fordelt og tatt opp der det skal gjøre nytten. Men jeg kan ta feil.) Anonymkode: e265b...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #34 Skrevet 9. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er mulig i skolemedisinen å få D vitamintilskudd/oppfylling av lagre i sprøyteform. Har søkt litt utennå få napp. Spør en farmasøyt på,et apotek, eller legen din. Du må i hvert fall ha resept om muligheten finnes. (Vitamin D er et fettløselig vitamin. Å sette det i en muskel eller under huden sier meg at det ikke vil bli løst opp eller fordelt og tatt opp der det skal gjøre nytten. Men jeg kan ta feil.) Anonymkode: e265b...6c5 At det er et fettløselig vitamin betyr også at kroppen ikke vil klare å skille ut det som er for mye. Derfor skal man ikke "leke" med disse greiene her. Dette må tas opp med en lege. Anonymkode: ac5c1...009
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #35 Skrevet 10. mars 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: At det er et fettløselig vitamin betyr også at kroppen ikke vil klare å skille ut det som er for mye. Derfor skal man ikke "leke" med disse greiene her. Dette må tas opp med en lege. Anonymkode: ac5c1...009 Det sier seg egentlig selv, når det blir liggende i muskulaturen eller under huden og ikke tatt opp/ergo heller ikke til noen nytte for kroppen. Anonymkode: e265b...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #36 Skrevet 10. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er mulig i skolemedisinen å få D vitamintilskudd/oppfylling av lagre i sprøyteform. Har søkt litt utennå få napp. Spør en farmasøyt på,et apotek, eller legen din. Du må i hvert fall ha resept om muligheten finnes. (Vitamin D er et fettløselig vitamin. Å sette det i en muskel eller under huden sier meg at det ikke vil bli løst opp eller fordelt og tatt opp der det skal gjøre nytten. Men jeg kan ta feil.) Anonymkode: e265b...6c5 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det sier seg egentlig selv, når det blir liggende i muskulaturen eller under huden og ikke tatt opp/ergo heller ikke til noen nytte for kroppen. Anonymkode: e265b...6c5 KG, steder der folk totalt uten peil oppførere seg som spesialister. Vitamin D finnes i sprøyteform, i skolemedisinen til og med, tenk det! men det settes intravenøst, ikke intramuskulært. Anonymkode: 0b9ae...8a0 1
5nehvit Skrevet 10. mars 2016 #37 Skrevet 10. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: KG, steder der folk totalt uten peil oppførere seg som spesialister. Vitamin D finnes i sprøyteform, i skolemedisinen til og med, tenk det! men det settes intravenøst, ikke intramuskulært. Anonymkode: 0b9ae...8a0 Takk, ble litt satt ut her! Jeg spurte bare om det fantes og hva det heter.. Men takk for at du tar deg tid til å gi meg et ordentlig og hyggelig svar:-) Du vet ikke tilfeldigvis hva infusjonen heter?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #38 Skrevet 10. mars 2016 Etalpha er D3 til bla injeksjon. Så har man et par til vitaminblandinger som gir som infusjon til pasienter som får parenteral ernæring. Men det er en blanding av forskjellige vitaminer. Anonymkode: c721d...dcd
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #39 Skrevet 11. mars 2016 Den Thursday, March 10, 2016 at 16.06, AnonymBruker skrev: KG, steder der folk totalt uten peil oppførere seg som spesialister. Vitamin D finnes i sprøyteform, i skolemedisinen til og med, tenk det! men det settes intravenøst, ikke intramuskulært. Anonymkode: 0b9ae...8a0 Spesialisten har talt! Sprøyter til infusjon. Infusjonsvæske og ernæringsmessige tilskudd til infusjon er et vesentlig annet produkt enn en sprøyte til injeksjon. To forskjellige produkter med ulik funskjons og bruksegenskaper. Anonymkode: e265b...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #40 Skrevet 11. mars 2016 Hva får deg til å tro at disse kapslene ikke inneholder noe som helst slags tilsetning? De oppgir bare ikke hvordan dette er satt sammen, men kommer med påstander om at de er "hypoallergene" og "vegetariske." http://www.vitacost.com/thorne-research-d-25000-60-vegetarian-capsules Legg merke til hva de skriver: Thorne Research D-25000 Description Disclaimer These statements have not been evaluated by the FDA. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Det er altså slik at disse produktene ikke er underlagt noen kontroll. Du vet altså ikke hva de inneholder, og produsentens påstander er ikke kontrollert av noen tilsynsmyndighet. Veldig trygt...... Anonymkode: 9ebae...0b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå