Gray Skrevet 26. mars 2014 #521 Skrevet 26. mars 2014 Har fikset festlokale, vigsler, fotograf og kokk. Har ikke avtalt noen meny ennå da, og ikke ordnet lokale for vielsen, såh... Føler vi burde ha gjort mer. Men jeg hater å planlegge ting lenge i forveien, jeg fungerer mye bedre under press. Å så deilig å høre! Jeg er helt lik, fungerer ypperlig under press, men i tiden før så går jeg bare å soser rundt uten mål og mening Jeg føler at det er så mage som har detaljplanlagt sitt bryllup flere måneder i forveien, og vet hvilke bordkort og dekorasjoner de vil ha. Mens jeg/vi har fikset: kjole, klær til samboer, lokale, kirke, frisør, mat og fotograf. Og invitasjonene er sendt ut da sminke fikser jeg selv tenker jeg. Syntes jeg har så lite klart ifht så mange andre. Uff, dette bryllupet. Hadde gledet meg til planleggingen, men nå vil jeg bare at dagen skal være her snart. Dessuten er vi flere ti tusen over budsjett, herregud så håpløse vi er
Gjest Ciegus Skrevet 26. mars 2014 #522 Skrevet 26. mars 2014 Å så deilig å høre! Jeg er helt lik, fungerer ypperlig under press, men i tiden før så går jeg bare å soser rundt uten mål og mening Jeg føler at det er så mage som har detaljplanlagt sitt bryllup flere måneder i forveien, og vet hvilke bordkort og dekorasjoner de vil ha. Mens jeg/vi har fikset: kjole, klær til samboer, lokale, kirke, frisør, mat og fotograf. Og invitasjonene er sendt ut da sminke fikser jeg selv tenker jeg. Syntes jeg har så lite klart ifht så mange andre. Uff, dette bryllupet. Hadde gledet meg til planleggingen, men nå vil jeg bare at dagen skal være her snart. Dessuten er vi flere ti tusen over budsjett, herregud så håpløse vi er Dere har jo planlagt masse da! Null stress! Ja, jeg glemte det, kjolen er i boks den også, den hadde jeg helt glemt. Det var et impulskjøp.
Gray Skrevet 26. mars 2014 #523 Skrevet 26. mars 2014 Dere har jo planlagt masse da! Null stress! Ja, jeg glemte det, kjolen er i boks den også, den hadde jeg helt glemt. Det var et impulskjøp. Det må jeg si, sprekt å impulskjøpe brudekjole da! Jeg prøvde 3 stk og tok nummer 2, så jeg kan ikke påstå å ha brukte en evighet jeg heller da
*Frida* Skrevet 27. mars 2014 #524 Skrevet 27. mars 2014 Eg har begynt å planlegge bordkort og bordpynt. Eg skal lage dette sjølv, derfor kan eg begynne i god tid. Bordkorta skal vere stein, med pålimt pynt og navnetag. Bordpynt blir laminerte serviettar (telyslamper) og spraylakkerte brukthandel-lysestakar. Nokon som har tips til nettsider med fine serviettar med bryllups-motiv? Det er nesten berre personaliserte serviettar å finne, sånne med monogram eller egne bilder på.
Kalbakk85 Skrevet 5. april 2014 #525 Skrevet 5. april 2014 I dag er det altså 98 dager igjen til bryllup. Har en egen app på ipaden, så det er den som teller ned. Jeg har det ikke i hodet altså. Den siste tiden kommer til å gå veldig fort. Dress til mannen kom på plass i dag. Han mangler bare sko. Selv har jeg bestilt sko og vurderer å bestille veske i samme farge. Kake er bestilt også, og vi skal ha samtale med presten i påsken. Av den enkle grunn at vi bor over hundre mil unna der bryllupet skal være. Så veldig fint at de klarte å ordne det slik for oss. Hvordan går det med dere? Mye detaljer som skal på plass? Og har dere kontroll?
Gjest Tavira Skrevet 5. april 2014 #526 Skrevet 5. april 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira
Gjest Naria Skrevet 5. april 2014 #527 Skrevet 5. april 2014 Dress til kjæresten ble kjøpt i dag, han blir knallfin! Mangler skjorte, men må vente med den til stoffet til min kjole er på plass. Reiser til Danmark for å ta mål til kjolen 23. mai.
Hvitløk Skrevet 5. april 2014 #528 Skrevet 5. april 2014 Vi har også ordnet antrekk til mannen i dag! Og invitasjonene ble sendt i dag 154 dager igjen.
Kalbakk85 Skrevet 5. april 2014 #529 Skrevet 5. april 2014 Vi ordnet skjorte til mannen i dag også. Den er helt hvit. Kjolen min henger ikke her, så jeg kan ikke se åssen de er mot hverandre. Min kjole er ikke kritthvit, men heller ikke veldig kremhvit. Det vil vel ikke bli et stort problem da, med hvit skjorte?
Wurtzel Skrevet 5. april 2014 #530 Skrevet 5. april 2014 Flinke damer! Aner ikke antall dager, men det er under 3 måneder. Nærmer seg veldig. Antrekk til mannen er på plass. Jeg har ivory kjole, men det ble hvit skjorte. Spurte i flere butikker og de var veldig tydelige på at mannen måtte ha hvit skjorte. Vi satser på at det går bra. Eventuelt brudebilde i svart- hvitt brudebilde ;-)
Hvitløk Skrevet 5. april 2014 #531 Skrevet 5. april 2014 Jeg har ivory kjole og mannen kjøpte hvit skjorte og ivory vest. Det var det de på salongen anbefalte
Wonders Skrevet 8. april 2014 #532 Skrevet 8. april 2014 (endret) Jeg sitter nå å ser på TLC serien Wedded to Perfection som ligger på den amerikanske Netflix. Fra 2009. Om et eventselskapet fête som eies av et ektepar. Og er helt med på dette med pene lokaler. De starter med så godt som tomme vegger, og gjør om rommet. Så nydelig. Hvorfor gjøres ikke dette oftere her hjemme? Vi har ikke funnet lokaler ennå, og jeg vil ikke sitte med trehvite vegger og avdankede kontormøbler som stoler , uten pent trekk på... Kan gjerne tenke meg å gjøre mye selv, men når ingen lokaler er av sorten " ta med mat og drikke selv" så vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre... Bare lyssetting kan være mer verd å tenke på enn hva man tror. Og som også har et partyrom etter middagen...som ikke ser ut som ungdomsdiscoen... Er jeg kravstor? Endret 8. april 2014 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #533 Skrevet 8. april 2014 Vel.. nå har ikke jeg sett programmet du refererer til, men.. Vi har lokale selv, og der er det ingenting! Så vi pynter med duk i tak og med lyssetting langs vegger, samt litt andre ting som hører til i den type lokale. Skal ha runde bord, og stoler med hvite stoltrekk og sløyfer. Baren blir i et eget rom. Selv om du ikke finner lokale hvor du ordner med mat selv så kan du vel pynte slik du vil? Det har i alle fall vært gjort i de bryllupene vi har vært i. Men jeg har som sagt ikke sett det programmet, så mulig jeg har helt feil referanser angående pynting av lokale.. Anonymous poster hash: 2a3b8...0dd
Wonders Skrevet 8. april 2014 #534 Skrevet 8. april 2014 (endret) De heter Jung Lee New York på Facebook. Og nettsiden er feteny.com Endret 8. april 2014 av Wonders
Wonders Skrevet 8. april 2014 #535 Skrevet 8. april 2014 Vel.. nå har ikke jeg sett programmet du refererer til, men.. Vi har lokale selv, og der er det ingenting! Så vi pynter med duk i tak og med lyssetting langs vegger, samt litt andre ting som hører til i den type lokale. Skal ha runde bord, og stoler med hvite stoltrekk og sløyfer. Baren blir i et eget rom. Selv om du ikke finner lokale hvor du ordner med mat selv så kan du vel pynte slik du vil? Det har i alle fall vært gjort i de bryllupene vi har vært i. Men jeg har som sagt ikke sett det programmet, så mulig jeg har helt feil referanser angående pynting av lokale.. Anonymous poster hash: 2a3b8...0dd Men skal man da leie inn bordservice og alt på bordet, duker og alt da? Stoltrekk... Huff dette blir mye . Har googlet eventplanlegger i Oslo, men kommer ikke opp med noen som har hverken referanser, bilder eller skikkelige sider.
Gjest Ciegus Skrevet 8. april 2014 #536 Skrevet 8. april 2014 Men skal man da leie inn bordservice og alt på bordet, duker og alt da? Stoltrekk... Huff dette blir mye . Har googlet eventplanlegger i Oslo, men kommer ikke opp med noen som har hverken referanser, bilder eller skikkelige sider. En del lokaler hat jo servise, duker etc, men vil du ha det i en spesiell stil må du leie ja. Vi har et lokale hvor vi medbringer mat og drikke selv. Duker leier vi, evnt kjøper vi Duni papirduker, spørs hva som er billigst. Stoltrekk dropper vi, for meg er det ikke verd å bruke penger på. Lokalet i seg selv er heldigvis ganske fint, med bjelker og lysekroner i taket, så vi trenger ikke jobbe veldig hardt for å pynte det. Servise stiller lokalet med, men det er jo ikke av fineste sort. Koster 1500,- å leie lokalet, så mtp hva vi sparer kontra å ha det på hotell eller annet lokale som stiller med alt kan vi jo bruke en del penger på duker eller stoltrekk, om vi hadde ønsket.
Wonders Skrevet 8. april 2014 #537 Skrevet 8. april 2014 En del lokaler hat jo servise, duker etc, men vil du ha det i en spesiell stil må du leie ja. Vi har et lokale hvor vi medbringer mat og drikke selv. Duker leier vi, evnt kjøper vi Duni papirduker, spørs hva som er billigst. Stoltrekk dropper vi, for meg er det ikke verd å bruke penger på. Lokalet i seg selv er heldigvis ganske fint, med bjelker og lysekroner i taket, så vi trenger ikke jobbe veldig hardt for å pynte det. Servise stiller lokalet med, men det er jo ikke av fineste sort. Koster 1500,- å leie lokalet, så mtp hva vi sparer kontra å ha det på hotell eller annet lokale som stiller med alt kan vi jo bruke en del penger på duker eller stoltrekk, om vi hadde ønsket. Høres så flott ut, Grattis! Jeg får bare ha is i magen.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #538 Skrevet 9. april 2014 Må poste som anonym her på dette slik at jeg ikke blir gjenkjent. Vi har gjort verdens største tabbe når det gjelder invitasjonene. Vi har med all informasjon vi kunne klare å få plass til, men vi har klart å glemme datoen for bryllupet! eller, datoen står på konvolutten, men ikke på selve invitasjonen.. Håper virkelig det blir den eneste tabben Anonymous poster hash: b2967...f9c 1
*Frida* Skrevet 9. april 2014 #539 Skrevet 9. april 2014 Wonders: eg har ikkje sett programmet, men eg var på nettsida og kikka litt. For min del tenker eg at det ikkje er så viktig. For all del, eg ser viktigheten i å ha et harmonisk lokale, med god (dvs passande) belysning, og smakfyll pynt med kvite dukar og friske blomar. Me har leigd et grendehus for dagen. Der er det bord, stolar og servise. Serviset er langt ifra finaste sort, og stolane er raude. Trur gardinene er i falma grafisk mønster (usikker, eg er der ofte, men har vel aldri sett etter), og på eine veggen heng et svært landskapsmaleri. Vegg i vegg ligg salen med scene til bandet som skal spele etter middagen. Me skal leige kvite damaskdukar, og lage fine langbord pluss kakebord med blomsteroppsatsar, lykter og lysestakar. Fine serviettar og navnekord på kuverten, så serviset er knapt synleg ved bordsetting. Bak hovedbordet må me lage ei nøytral bakgrunn (muligens ein skillevegg), på grunn av fotografering. Eg har sjølv vore i et bryllup der brydeparet hadde 1 lampett bak seg, og den hang skeivt... Ganske irriterande på bildene! For oss er det flott å bruke et lokale som betyr noko for oss, me kunne valgt et anna (dyrare) lokale i nærheten, det er flott og nytt, men der har me ingen tilhørighet.
*Frida* Skrevet 9. april 2014 #540 Skrevet 9. april 2014 Må poste som anonym her på dette slik at jeg ikke blir gjenkjent. Vi har gjort verdens største tabbe når det gjelder invitasjonene. Vi har med all informasjon vi kunne klare å få plass til, men vi har klart å glemme datoen for bryllupet! eller, datoen står på konvolutten, men ikke på selve invitasjonen.. Håper virkelig det blir den eneste tabben Anonymous poster hash: b2967...f9c Oida! Hehe. Eg har ein beekjent som skal gifte seg to helger før meg. Og me har greidd å velgje identisk invitasjonskort, berre i ulikt format. Me sende ut på ganske same tid, så det er ikkje så nøye kven som var først og sist. Men det ser ganske teit ut, for våre mange felles gjester. Jaja!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå