Babi Skrevet 20. mars 2014 #501 Skrevet 20. mars 2014 Hei dere! Er det flere 2014-bruder her tro? Nå som det er til neste år allerede synes jeg det er på tide med en egen tråd. Har dere noe på plass enda? Vi har bestemt dato (august), bestilt lokale og vigsler. Ellers er det meste i det blå.. Enn så lenge. Hehe.. Oj hvilken dato i august da? Vi har 8 Har igrunn kun datoen på plass, + at vi skal ha det enkelt og lavbudsjett. Kjolen er og bestemt (fra min side, mannen får ikke se den før selve dagen ifølge gammel tradisjon ). Jeg har og skaffet en tfp-fotograf som tar oppdraget gratis mot å bruke våre bilder i sin portfolio. Også har vi tenkt på når vi skal ha bryllupsreise. Ellers tror jeg ikke det er mye å planlegge mtp at det blir veldig enkelt.
Hvitløk Skrevet 23. mars 2014 #502 Skrevet 23. mars 2014 Da er endelig invitasjonene bestilt! Håper det ikke tar så altfor lang tid før de kommer.
Gray Skrevet 23. mars 2014 #503 Skrevet 23. mars 2014 Trenger litt råd fra dere her.. Vi har inngått en avtale (uten kontrakt og depositum) med en resturant om at de skal levere maten til bryllupet, men i går fikk jeg tilsendt et tilbud av en annen resturant, som jeg vet er mye bedre og mye mer ruinert. Og tilbudet var bedre enn det vi fikk fra den første resturanten. Kan vi trekke oss ta den første kontrakten eller blir det veldig uhøflig?
Gjest Tavira Skrevet 23. mars 2014 #504 Skrevet 23. mars 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira
Gjest Tavira Skrevet 23. mars 2014 #505 Skrevet 23. mars 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #506 Skrevet 23. mars 2014 En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig Anonymous poster hash: 2a3b8...0dd
Hvitløk Skrevet 23. mars 2014 #507 Skrevet 23. mars 2014 Så spennende! Hvor har du bestilt? Ebay satser på at Kina-produserte invitasjoner er like gode som de man får i Norge
Gray Skrevet 23. mars 2014 #508 Skrevet 23. mars 2014 (endret) En muntlig avtale er like bindende som en skriftligAnonymous poster hash: 2a3b8...0dd Jeg vet det, og vi har blitt enige via mail, så det er skriftlig. Men om vi avbooker så kan han jo ikke akkurat tvinge oss til å bruke han, eller tvinge oss til å betale noe? Han har ikke skrevet noe om kostnad ved avbestilling eller noe liknende. Jeg er veldig usikker her.. Bryllupet er den 2. August forresten. Endret 23. mars 2014 av Gray
Gjest Ciegus Skrevet 23. mars 2014 #509 Skrevet 23. mars 2014 Det er jo vanlig å ha en avbestillingsfrist. Vi har også en muntlig avtale, og fikk beskjed om at det bare var å ta kontakt om vi ombestemmer oss. En annen leverandør hadde avbestillingsfrist 2 mnd i forkant eller noe.
Gray Skrevet 23. mars 2014 #510 Skrevet 23. mars 2014 Det er jo vanlig å ha en avbestillingsfrist. Vi har også en muntlig avtale, og fikk beskjed om at det bare var å ta kontakt om vi ombestemmer oss. En annen leverandør hadde avbestillingsfrist 2 mnd i forkant eller noe. Ja, det er det jeg tenkter jeg å. Det må jo være rom for å forandre mening? Tror jeg skal få sambo til å sende en mail til han i morgen og skrive noe slik som "grunnet uforutsette hendelser så ser vi oss nødt til å avlyste cateringen den 2. August" Den uforutsette hendelsen er her at vi har fått er bedre tilbud Er bare redd for at om vi skriver at vi har fått et bedre tilbud så vil han tvinge oss til å holde avtalen. Æsj.. Dette var ikke lett.
Gjest Tavira Skrevet 23. mars 2014 #511 Skrevet 23. mars 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira
Gjest Naria Skrevet 25. mars 2014 #513 Skrevet 25. mars 2014 Da har vi bestilt hotellrom og flybilletter, på lørdag skal vi se etter dress til kjæresten. I morgen er det to uker siden vi søkte om prøvingsattest, men har enda ikke fått noe. Det stresser meg litt merker jeg. Har ringt og snakket med skatteetaten og de sa de skulle gi beskjed om at det hastet, så da får vi den forhåpentligvis i løpet av uken så vi får booket vielsen.
Babi Skrevet 25. mars 2014 #514 Skrevet 25. mars 2014 Da har vi bestilt hotellrom og flybilletter, på lørdag skal vi se etter dress til kjæresten. I morgen er det to uker siden vi søkte om prøvingsattest, men har enda ikke fått noe. Det stresser meg litt merker jeg. Har ringt og snakket med skatteetaten og de sa de skulle gi beskjed om at det hastet, så da får vi den forhåpentligvis i løpet av uken så vi får booket vielsen. Vi skal sende inn alt av dokumenter 4 måneder i forveien sånn at vi har god tid. Kan være lurt, det... Dumt når det skal haste
Gjest Naria Skrevet 25. mars 2014 #515 Skrevet 25. mars 2014 Vi skal sende inn alt av dokumenter 4 måneder i forveien sånn at vi har god tid. Kan være lurt, det... Dumt når det skal haste Problemet vårt er at vi ikke kan/kunne booke vielsen før tidliglist 4 måneder før. Men prøvingsattesten er jo kun gyldig i 4 måneder, så vi kunne jo ikke bestille den på forhånd heller. Så vi bestilte prøvingsattesten 4 måneder før og det er den vi nå venter på, de på rådhuset sier vi fremdeles har god tid, men jeg stresser nå allikevel. Det vil føles som en katastrofe om vi ikke får hatt vielsen samme dag som bryllupet.
Babi Skrevet 25. mars 2014 #516 Skrevet 25. mars 2014 Problemet vårt er at vi ikke kan/kunne booke vielsen før tidliglist 4 måneder før. Men prøvingsattesten er jo kun gyldig i 4 måneder, så vi kunne jo ikke bestille den på forhånd heller. Så vi bestilte prøvingsattesten 4 måneder før og det er den vi nå venter på, de på rådhuset sier vi fremdeles har god tid, men jeg stresser nå allikevel. Det vil føles som en katastrofe om vi ikke får hatt vielsen samme dag som bryllupet. Ja det skjønner jeg godt! Ja ikke sant... Men ikke stress Den kommer nok snart. Står jo 2-3 uker behandlingstid. Går nok bra skal du se
Gjest Naria Skrevet 25. mars 2014 #517 Skrevet 25. mars 2014 Ja det skjønner jeg godt! Ja ikke sant... Men ikke stress Den kommer nok snart. Står jo 2-3 uker behandlingstid. Går nok bra skal du se Ja, men vi fikk beskjed om at det neppe ville ta to uker siden vi er langt unna høysesong, men men. Den kommer forhåpentligvis snart.
Gjest Tavira Skrevet 26. mars 2014 #518 Skrevet 26. mars 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira
Gray Skrevet 26. mars 2014 #519 Skrevet 26. mars 2014 Vi fikk avlyst cateringen vår uten problemer! Så da går vi for den andre restauranten Deilig å endelig føle seg helt trygg på de vi har leid. Dere som har 4 mnd +- igjen før den store dagen, hva har dere fikset? Jeg føler jeg sitter her med hendene i fanget for tiden, hva må være fikset til nå?
Gjest Ciegus Skrevet 26. mars 2014 #520 Skrevet 26. mars 2014 Vi fikk avlyst cateringen vår uten problemer! Så da går vi for den andre restauranten Deilig å endelig føle seg helt trygg på de vi har leid. Dere som har 4 mnd +- igjen før den store dagen, hva har dere fikset? Jeg føler jeg sitter her med hendene i fanget for tiden, hva må være fikset til nå? Har fikset festlokale, vigsler, fotograf og kokk. Har ikke avtalt noen meny ennå da, og ikke ordnet lokale for vielsen, såh... Føler vi burde ha gjort mer. Men jeg hater å planlegge ting lenge i forveien, jeg fungerer mye bedre under press.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå