Wonders Skrevet 18. juni 2014 #621 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Jeg gikk inn på altinn og ba om navnebytte . Det var enkelt. Husker at det var masse mere styr via Skatteetaten og deres papirer, de ville til og med ha kopi av vigseldattesten siden grunn for navnebytte er giftermål ... Hva er grunnen til denne forskjellen? Hvem skal egentlig vite om denne endringen? Offentlige instanser får fra folkeregisteret, men hva med de andre? ??? Sats Lege/tannlege Helfo, få nytt kort Forsikring Jobben/lønningskontoret Mobilselskap LO/Fagforbundet Pass Be om nye kort fra banken selv? Endret 18. juni 2014 av Wonders
Gjest Tavira Skrevet 18. juni 2014 #622 Skrevet 18. juni 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira 1
Kalbakk85 Skrevet 21. juni 2014 #623 Skrevet 21. juni 2014 Nå er det bare 3 uker igjen til bryllupet. Jeg har kommet meg over "kneika" hvor jeg var skikkelig stressa. Så stressa at jeg ikke ante hvor jeg skulle gjøre av meg. Og at jeg nesten angret på at vi ikke betalte litt ekstra for lokalet, hvor mye vile, blitt ordnet av andre. Nå derimot har roen senket seg litt. Men tipper pulsen vil gå litt opp de neste ukene. Det meste er på plass. Mangler å handle inn en del, men det gjør vi siste uka. Skal dessuten ikke gifte oss her vi bor, men der jeg er fra. Hvilket vil si at vi om to uker skal kjøre 110 mil sørover. Har ordnet pynt til lokalet, bestilt duker, avtalt med serveringshjelp, alle bordkortene er ferdige. Det samme er Barbara og menyer til alle sammen. Det jeg tenker mest på akkurat nå er kjøreplan. Har dere satt opp en som dere kan dele, slik at jeg ser hva andre tenker? Hvilken rekkefølge skal alt være i, kaffe avec, kaker, dans og alt.. Tar gjerne i mot forslag!
Kalbakk85 Skrevet 21. juni 2014 #624 Skrevet 21. juni 2014 Og er egentlig spilleliste på Spotify godt nok? Jeg blir litt i tvil om våre egne valg her..
SiMa Skrevet 21. juni 2014 #625 Skrevet 21. juni 2014 Nå er det bare 3 uker igjen til bryllupet. Jeg har kommet meg over "kneika" hvor jeg var skikkelig stressa. Så stressa at jeg ikke ante hvor jeg skulle gjøre av meg. Og at jeg nesten angret på at vi ikke betalte litt ekstra for lokalet, hvor mye vile, blitt ordnet av andre. Nå derimot har roen senket seg litt. Men tipper pulsen vil gå litt opp de neste ukene. Det meste er på plass. Mangler å handle inn en del, men det gjør vi siste uka. Skal dessuten ikke gifte oss her vi bor, men der jeg er fra. Hvilket vil si at vi om to uker skal kjøre 110 mil sørover. Har ordnet pynt til lokalet, bestilt duker, avtalt med serveringshjelp, alle bordkortene er ferdige. Det samme er Barbara og menyer til alle sammen. Det jeg tenker mest på akkurat nå er kjøreplan. Har dere satt opp en som dere kan dele, slik at jeg ser hva andre tenker? Hvilken rekkefølge skal alt være i, kaffe avec, kaker, dans og alt.. Tar gjerne i mot forslag! Rekkefølgen vi har fått anbefalt fra hotellet er: - Gjestene kommer etter vielsen, mingling, servering av kaffe/te/mineralvann og frukt - Vi kommer, servering av musserende - Middag - Kaffe avec (- åpne gaver?) - Brudevals - Skjæring av kake, mer kaffe og kaker, dansing og drikking. Vet ikke om vi kommer til å følge denne planen enda, Har heller ikke bestemt oss for om vi skal åpne gavene selv eller ikke, hvis vi gjør det selv blir det etter kaffe avec og før brudevals. (Vi rekker det ikke før middag.) Spilleliste på spotify er da bra nok? Det er noe sånn vi kommer til å gjøre. Jeg er allerede oppe i fire sanger!
*Frida* Skrevet 22. juni 2014 #626 Skrevet 22. juni 2014 Då er me nygifte! Og alt har gått superbra, puh! Vår dagsplan var sånn: 1400 vielse (med påfølgende fotografering av oss) 1500 frukt og velkomstdrink på lokalet (gaveopning - det tok familie seg av) 1700 til bords. (Presentasjon av gjestene - to forretter - liten pause - hovedrett - liten pause - dessert - kaffe avec) Planen var at middagen skulle vare til kl 2000, men me hadde god tid. 2000 Bandet spelar og baren opnar 2100 Brudevals 2200 Kaffe og kaker 0100 Nattmat Eg hadde ikkje klokke på, så eg er usikker på korleis me heldt tidspunkte på valsen og kakene. Men me tok det når det passa i alle fall. 1
SiMa Skrevet 22. juni 2014 #627 Skrevet 22. juni 2014 Då er me nygifte! Og alt har gått superbra, puh! Vår dagsplan var sånn: 1400 vielse (med påfølgende fotografering av oss) 1500 frukt og velkomstdrink på lokalet (gaveopning - det tok familie seg av) 1700 til bords. (Presentasjon av gjestene - to forretter - liten pause - hovedrett - liten pause - dessert - kaffe avec) Planen var at middagen skulle vare til kl 2000, men me hadde god tid. 2000 Bandet spelar og baren opnar 2100 Brudevals 2200 Kaffe og kaker 0100 Nattmat Eg hadde ikkje klokke på, så eg er usikker på korleis me heldt tidspunkte på valsen og kakene. Men me tok det når det passa i alle fall. Gratulerer! Fint å høre at alt gikk superbra, høres ut som dere hadde en fantastisk dag. Anbefaler du å sette opp tidspunkt for de forskjellige tingene? Vi har egentlig bare satt tid for vielse og middag. Fotografering etter vielsen, så kommer vi til lokalet når vi kommer, og ser hvor mye tid det blir til mingling. Så lenge vi rekker middagen tenker jeg det blir bra. Etter middagen tenkte vi å ta ting "når det føles naturlig", men det er kanskje greit å ha noen tidspunkter klare? Hvordan var presentasjonen av gjestene? Måtte de presentere seg selv, eller var det noen andre som gjorde det? Vårt store problem for tiden er musikken. Vi skal ikke ha band, bare spilleliste fra spotify el., og har vel kommet opp i fire sanger nå. Igjen, gratulerer masse. Kos dere og nyt tiden som nygifte.
Wonders Skrevet 26. juni 2014 #628 Skrevet 26. juni 2014 I kveld er kvelden før den muslimske vielsen vår. Vi er gift i tinghuset, og i morgen kommer en imam hjem til oss å vier oss. Alt foregår på norsk, pappa skal si han godtar giftemålet og gir min hånd i ekteskapet. Mamma er også tilstede. Og min ektefelle og hans foreldre og brødre. Så blir det bløtkake, kringle og te. Enkelt og greit. Vi fant en fin imam som er lik som oss. Gift med norsk han også. Fikk låne en pen hvit kjole som er pakistansk. Lang ned til leggen med vid bukse under. Pent dekorert over brystkassen og skuldre med perler, gulltrå og florlett grønn dekor. 1
Wonders Skrevet 27. juni 2014 #629 Skrevet 27. juni 2014 (endret) I dag blir så fin, lurer på om jeg skal ta ut flagget. Sist jeg tok ut flagget trodde naboene at baby var kommet. Når vi forklarte vi hadde giftet oss ble de super glade. Om jeg flagger nå, så må jeg vel forklare at vi også gifter oss muslimsk... hakke helt lyst til å forklare det... Får flagge inni meg da. I går sendte han denne sangen til meg. En fin bekreftelse, og jeg ble så rørt. Endret 27. juni 2014 av Wonders
Gjest Naria Skrevet 27. juni 2014 #630 Skrevet 27. juni 2014 Lykke til i dag også Wonders! Nå er alt pakket og klart for vår del, så nå gjenstår det bare å vente. 15 dager igjen! 1
Wonders Skrevet 27. juni 2014 #631 Skrevet 27. juni 2014 Lykke til i dag også Wonders! Nå er alt pakket og klart for vår del, så nå gjenstår det bare å vente. 15 dager igjen! Takk takk 15 dager går fort etterpå. Men å vente på 14 dager før bryllup ... det er ganske lang tid.
noomi Skrevet 27. juni 2014 #632 Skrevet 27. juni 2014 I kveld er kvelden før den muslimske vielsen vår. Vi er gift i tinghuset, og i morgen kommer en imam hjem til oss å vier oss. Alt foregår på norsk, pappa skal si han godtar giftemålet og gir min hånd i ekteskapet. Mamma er også tilstede. Og min ektefelle og hans foreldre og brødre. Så blir det bløtkake, kringle og te. Enkelt og greit. Vi fant en fin imam som er lik som oss. Gift med norsk han også. Fikk låne en pen hvit kjole som er pakistansk. Lang ned til leggen med vid bukse under. Pent dekorert over brystkassen og skuldre med perler, gulltrå og florlett grønn dekor. Den kjolen høres utrolig flott ut!! Her er det 22 dager igjen. Jeg har fått utdrikningslag, og en positiv graviditetstest... Håper jeg ikke blir dårlig til bryllupet. Foruten det er alt i rute og alle hjerter gleder seg:) 2
Gjest Anubiel Skrevet 27. juni 2014 #633 Skrevet 27. juni 2014 Gratulerer Noomi! I går bestilte typen smoking hos Hugo Boss (han ville ha "James Bond smoking" så da fant vi en som passet beskrivelsen der). Var også og så på ringer, fant de vi ville ha, men kom på at vi helt hadde glemt å diskutere gravering! Så da bestiller vi dem i dag. Selvsagt blir ringene dyrere enn tenkt, men pytt sann. Trøster meg med at jeg skal ha den hele livet. Falt for denne: http://www.thune.no/produkter/forlovelsesring-giftering-hvitt-gull-med-diamanter
SiMa Skrevet 27. juni 2014 #634 Skrevet 27. juni 2014 Den kjolen høres utrolig flott ut!! Her er det 22 dager igjen. Jeg har fått utdrikningslag, og en positiv graviditetstest... Håper jeg ikke blir dårlig til bryllupet. Foruten det er alt i rute og alle hjerter gleder seg:) Gratulerer. 22 dager til bryllupet. Er alt klart?
noomi Skrevet 27. juni 2014 #635 Skrevet 27. juni 2014 Gratulerer. 22 dager til bryllupet. Er alt klart? Takk:) Ja, det meste som kan være klart er klart. Det blir litt å ordne de siste 14 dagene som pynting av lokalet, plenklipp, prøvetime hos frisør, samtale med prest etc. Og det vi ikke rekker, det rekker vi ikke. Har planer om å slappe av litt også ;-) 1
Wonders Skrevet 27. juni 2014 #636 Skrevet 27. juni 2014 Den kjolen høres utrolig flott ut!! Her er det 22 dager igjen. Jeg har fått utdrikningslag, og en positiv graviditetstest... Håper jeg ikke blir dårlig til bryllupet. Foruten det er alt i rute og alle hjerter gleder seg:) Den satt som et skudd. Lykke til med både det ene og det andre!
SiMa Skrevet 28. juni 2014 #637 Skrevet 28. juni 2014 Takk:) Ja, det meste som kan være klart er klart. Det blir litt å ordne de siste 14 dagene som pynting av lokalet, plenklipp, prøvetime hos frisør, samtale med prest etc. Og det vi ikke rekker, det rekker vi ikke. Har planer om å slappe av litt også ;-) Slappe av, ja. Tenkte å legge inn det også i planen. Jeg har tenkt å kose meg i bryllupet mitt, danse med mannen min til langt på natt. Ikke sitte utslitt i en krok og håpe at jeg snart kan legge meg.
Gjest Tavira Skrevet 1. juli 2014 #638 Skrevet 1. juli 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira 1
Gjest Anubiel Skrevet 2. juli 2014 #639 Skrevet 2. juli 2014 Gratulerer Tavira! Godt å høre at alt gikk bra
Kalbakk85 Skrevet 8. juli 2014 #640 Skrevet 8. juli 2014 Nå er det altså bare fire små dager igjen til jeg står brud. Iiiiii. Vi har kommet oss til der vi skal være, og kjenner at vi kan senke skuldrene litt. Det aller meste er på plass. Mangler bare småtteri som skal fikses de neste dagene. Jeg klarer ikke kjenne på at jeg gleder meg ennå. For det virker fortsatt helt uvirkelig. Jeg forstår ikke at det faktisk er jeg som kanal gifte meg. Så får jeg nesten dårlig samvittighet, for jeg skulle jo hatt sommerfugler i magen non stop. Er det flere som kjenner seg igjen? Misforstå meg rett altså. Jeg ser veldig fram til dagen og gleder meg til å få ring på fingeren. Og jeg er overhodet ikke i tvil om at jeg gjør det rette. Men fortsatt er det litt vanskelig å forstå hva som skal skje. Kanskje dagen før.. Når vi pynter lokalene og når gjestene begynner å komme. Kjente jo at det kriblet litt mens jeg skrev dette, så jeg er heldigvis ikke helt død inni meg, hehe..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå