*Frida* Skrevet 24. mai 2014 #581 Skrevet 24. mai 2014 4 veker igjen her, og sambo er i utdrikningslag i dag. Håpar han har ein bra dag med kompisane. Eg har fått kjolen, sko, underskjørt i posten, pluss kjolar og sko til jentene. Alt er veloverveide nettkjøp, og alt har passa og vore som eg såg for meg. Tommelopp! Kjolen må dampast, og muligens tilpassast litt over brystet (ammar), så eg må kontakte ei sydame. Begynner å gle meg veldig til dagen og festen, men eg stressar veldig for alle tinga som ennå skal i boks.
Gjest Ciegus Skrevet 24. mai 2014 #582 Skrevet 24. mai 2014 Her har vi masse problemer, så alt må revurderes. :-(
Gjest Naria Skrevet 25. mai 2014 #583 Skrevet 25. mai 2014 Her har vi masse problemer, så alt må revurderes. :-( Oj! Det høres ikke moro ut. Jeg tror vi er i rute. Var og tok mål til kjolen på fredag. Skal ned igjen den 20. juni for å prøve. Menyen er valgt, men mangler å bestemme vin og å finne ut av bryllupskaken. Har også hatt prøvetime for hår og sminke, håret ble veldig bra, men som fryktet ble det too much sminke. Men det tror jeg vi finner ut av på dagen. Og så må jeg bestemme meg for brudebukett og snakke med fotografene for å planlegge litt. Stresser ikke i det hele tatt og det føles helt surrealistisk at jeg skal gifte meg om halvannen måned. Det eneste som plager meg litt nå er at vi må skrive ønskeliste. Har fått det etterlyst av flere på begge sider så innser at vi bare må få gjort det selv om det føles helt feil.
Gjest Daenerys Skrevet 30. mai 2014 #584 Skrevet 30. mai 2014 VI har endelig kommet frem til en løsning som er perfekt for oss, det blir vielse i tinghuset fredagen og selskap lørdag Nå kan vi glede oss litt mer og planlegge videre! Snart på tide å få ut invitasjoner, skal starte på teksten og utformingen i helga!
Hvitløk Skrevet 31. mai 2014 #585 Skrevet 31. mai 2014 Skal dere skifte etternavn? Er så usikker nå. Har alltid tenkt at jeg skulle skifte til mannens etternavn, slik at når vi får barn vil vi bli en familie med samme etternavn. Men nå gruer jeg meg litt til å skifte navn. Er det flere som har kjent på det?
Gjest Naria Skrevet 31. mai 2014 #586 Skrevet 31. mai 2014 Her tar han mitt etternavn. Jeg tar også hans mellomnavn, slik at vi heter det samme. For meg var det uaktuelt å bytte etternavn.
Gjest Daenerys Skrevet 31. mai 2014 #587 Skrevet 31. mai 2014 Ja, vi tar hverandres og skal hete det samme. Vi har begge sjeldne navn, og vil bevare dem. Godt mulig vi setter en bindestrek i tillegg
Wonders Skrevet 31. mai 2014 #588 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Da gifter vi oss 13 juni. Nøyaktig en måned før babyen har termin. Det blir rolig bare med forlovere i tinghuset lokalt. Senere etter baby har født og alt er roligere blir det bryllupsfest. Jeg tar hans etternavn da 2 jenter med mitt fornavn har giftet seg inn i familien og tatt vårt etternavn. 3 jenter i samme familie med samme for og etternavn blir litt mye for meg. Det er et av disse typisk norske navnene som slutter på -sen, så navnet er ikke hellig. Babyshower og utdrikkningslag skjedde på samme dagen. Jeg gråt av glede i 2 dager etterpå. Endret 31. mai 2014 av Wonders 1
Kalbakk85 Skrevet 1. juni 2014 #590 Skrevet 1. juni 2014 Jeg skal ikke endre navn. Jeg har hatt mitt navn i 28 år, og syns det blir rart om jeg plutselig skal endre nå. Hadde min kommende mann hatt et navn jeg kunne kombinert med, så hadde jeg lett lagt det til. Men min navn ender på bakk, og det gjør også hans. Det blir rett og slett en bakk for mye. Blir litt som å hete Hansen Jensen. Ellers så begynner ting å roe seg litt nå. Har hatt noen runder hvor jeg virkelig har kjent på stresset. Både i forhold til hvordan jeg selv ser ut, hvordan festen skal være, pynt til bryllup, logistikk.. You name it. Neste helg reiser jeg nedover til der bryllupet skal være og besøker foreldrene mine samtidig. Håper det hjelper ennå litt mer på å roe stresset. Det meste er jo på plass, så jeg har egentlig ingen grunn til å stresse så masse.
Gjest Tavira Skrevet 8. juni 2014 #591 Skrevet 8. juni 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira
Gjest Daenerys Skrevet 8. juni 2014 #592 Skrevet 8. juni 2014 Tre uker går nok fort Tavira, så skjønner du er litt stressa! Jeg ville ha fått sjekket inn bagen i løpet av dagen, se om noen kan gjøre det for dere Kjipt å drasse på den i bryllupet Vi gifter oss dagen før festen, så for oss blir det å levere inn bagen før vi drar til festen (vi skal overnatte på hotell etter festen, regner med det blir flere gjester på samme hotell, planlegger felles frokost )
Hvitløk Skrevet 8. juni 2014 #593 Skrevet 8. juni 2014 Har diskutert med mannen nå de siste dagene og har kommet frem til at jeg skal beholde mitt navn. Det kjenner jeg er rett. Mannen sa til og med at om det var viktig for meg kunne barna våre få mitt etternavn. Men det får vi diskutere senere Tavira: Vi kommer nok til å sjekke inn bagen tidlig på dagen. Mest sannsynlig mannen mens jeg er hos frisøren
Wonders Skrevet 8. juni 2014 #594 Skrevet 8. juni 2014 5 dager... Strøk brudekjolen i dag, eller, dampet den , da den ikke bør strykes. Gleder meg.
Kalbakk85 Skrevet 9. juni 2014 #596 Skrevet 9. juni 2014 Jeg hadde utdrikningslag i helga. Fortsatt en måned til bryllupet. Men nå det med koordineres med folk som bor langt unna, så blir det sånn. Og med folk, så mener jeg egentlig meg selv. Forloveren min har nettopp fått baby, så trodde vel ikke hun hadde hatt tid til å planlegge så utrolig mye. Men hun har virkelig stått på for å gi meg en bra dag. Og det fikk hun til! Det begynner å gå litt mer opp for meg hva som skal skje. Har prøvd kjolen igjen også, for å sjekke at alt passer. Hatt prøvetime hos frisør, som var mer som en liten samtale. Ikke vits å bruke tid på å sminke meg og sette opp håret når hun mener at det er en enkel jobb. Ellers.. Så er det mest å vente på uka før bryllupet, hvor vi skal være der bryllupet skal være for å ordne siste rest. I mellomtiden skal jeg lage ferdig bordkort, kirkeprogram, kjøreplan, pluss litt andre printesaker. Skal prøve å senke skuldrene og ikke stresse mer enn nødvendig. 1 måned går himla fort. Bør ta litt sol også, bare for å få ørlitt farge på overkropp og armer. Bor i en del av landet det ikke akkurat er garantert finvær.
Gjest Naria Skrevet 9. juni 2014 #597 Skrevet 9. juni 2014 En drøy måned igjen og føler jeg har kontroll. Det jeg mangler: Brudebukett Sko til meg (noe som har vist seg å være vanskeligere enn først antatt) Skjorte til brudgom Øredobber til meg Samtale og planlegge med fotografene Og sist, men ikke minst - ringer!
noomi Skrevet 9. juni 2014 #598 Skrevet 9. juni 2014 40 dager! Vi har det meste i boks - de to ukene før bryllupet skal vi ordne resten: snakke med presten, øve i kirka, sjekke sjakett, steame kjole, bordkart, prøvetime hos frisør, fikse negler og farge vipper samt ordne ute og inne på lokalet. Og det vi ikke får fikset på de to ukene, det er det ikke så nøye med. Er heldige og har familie som hjelper til og har oversikt.
Purple Basil Skrevet 9. juni 2014 #599 Skrevet 9. juni 2014 Må man bestille time hvis man skal prøve brudekjole, eller kan man prøve kjoler uten å bestille?
Kalbakk85 Skrevet 10. juni 2014 #600 Skrevet 10. juni 2014 Må man bestille time hvis man skal prøve brudekjole, eller kan man prøve kjoler uten å bestille? Det kommer litt an på salongen. Der du får bestilt time er du i alle fall garantert at de har tid til deg da du kommer innom. Noen tar litt betalt for timen, men det trekkes av i prisen på et evt. kjøp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå