Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal dere ha slør? Jeg har bestilt en brudekjole som er i sateng, havfrue med snøring i ryggen og er stroppeløs. Siden det blir så bart på skuldrene vurderer jeg å ha slør i tillegg, men er veldig usikker, og er heller ikke sikker på i så fall hvilken lengde jeg skal ha. Tanker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anubiel
Skrevet

Jeg skal ha slør. Masse slør... 3,5 meter langt med blondekant.

Skrevet

Jeg skal ikke ha slør.

Vi har fått booket restaurant og det er en stor lettelse. Da gjenstår det egentlig bare småting, med unntak av selve vielsen - men den kan vi uansett ikke booke før tidligst 4 måneder før.

Skrevet

Eg har ikkje kjolen i box ennå, så må vurdere i forhold til den. Men om eg skal ha slær, blir det et sånt kort, skulderlangt.

Me har fått invitasjonane, bestilte hos optimalprint. Skal skrive navn inni og på konvoluttane, men no har eg sjuke ungar så det blir ikkje gjort før tidligast til helga. Og så har eg ikkje spurt forlovar ennå... Har snakka med henne sånn at ho har satt av dagen og helga, men eg fekk meg ikkje til å spørje der og då. Likar ikkje sånne ting, og er redd ho skal synast det blir for mykje. Forventar ikkje anna enn at ho er med meg heile dagen, og signerer på papirene, men er redd ho skal legge meir i det.

Skrevet

Har dere booket frisør ennå? Jeg driver og undersøker priser. Men det ser ut det havner på rundt 3.000kr de fleste stedene. Alt varierer utfra hvor avansert frisyre man skal ha.

De regner jo med 3 timer hos frisøren :O jeg så ikke for meg så lang tid..

Hva gjør dere egentlig med håret på den store dagen?

Gjest Anubiel
Skrevet (endret)

Jeg har booket Anette B. Klophus. Ikke billig, men synes det er deilig å slippe å reise til frisørsalong. Hun kommer da til hotellet og sminker og ordner håret på meg og forloveren min. Kommer på ca 5000 inkludert reiseutgifter.

Ble anbefalt henne her på forumet, så jeg er spent på resultatet!

Aner forøvrig ikke hva jeg skal gjøre med håret, annet enn at jeg ikke vil ha korketrekkerkrøller eller stramt oppsatt. Får se på prøvetimen om half up-half down funker på meg.

Endret av Anubiel
Skrevet

Jeg får en slektning til å ordne håret mitt. Hun er ung, og fortsatt lærling - men vi er enige om hva vi skal gjøre, og skal teste litt noen uker før bryllupet. Skal ha håret utslått med litt krøller (store) - ikke veldig avansert. Får en venninne til å sminke, hun er utdannet make up artist. Ellers skal jeg ta kurs nå i brudesminke så jeg kan sminke meg selv just in case. Men det er koselig om det kommer noen som også kan sminke forloverene:)

Anette Bjerke Klophus ser ut som et godt valg! Hadde vært gøy å booke henne, men føler det blir litt mer nært om min kusine og venninne ordner meg.

Vil være hjemme, og ikke i salong...

Skrevet

Da er jeg lykkelig gift og tilbake fra en strålende bryllupsreise i karibien :bryllup::rodmer:

Selve dagen ble så perfekt som den kunne bli! Helt fantastisk! Vi fikk vinterbryllupet vi drømte om, det snødde og snødde! Herlig! Vi hadde det helt knall, hadde hele det gamle historiske hotellet for oss selv til oss og gjestene. Maten var intet annet enn fantastisk, kaken var nydelig, gjestene stortrivdes og danset til langt på natt, mens vi tok kvelden litt tidligere ;) Noen småting oppsto underveis, som at mannens forlover kjørte seg fast i snøen etter vielsen, hehe. Men litt spenning må man jo ha, blir ikke bryllup uten! 2 redningsbiler senere var han ute av grøfta. De fikset det mens vi tok bilder. Ja, sminken var flott (takk til forumet og tipset om Anette B Klophus), fotografen var fantastisk. Altså, jeg går tom for superlativer.

Jeg hadde forberedt meg på at det neppe kom til å bli så bra som ønsket, men der tok jeg feil. Det ble mye herligere enn jeg kunne forestilt meg!

Det endte med at vi faktisk glemte "brudevalsen", da festmusikk ble satt på og vi bare danset i vei hele gjengen i stedet. Helt greit for oss, hehe. Men å danse i brudekjole var ikke så lett dessverre. Burde vel helst sittet og sett pen ut ;)

Nå henger kjolen på soverommet, må sendes til rens, før den får en fin oppbevaringsplass. Nydelige kjolen min :rodmer:

Hadde ikke hatt noe i mot å ta den dagen en gang til, tihi! Men nå skal jeg bare kose meg med mannen min :rodmer:

Skrevet

Gratulerer våren 14.

Det hørtes helt nydelig ut. Nesten som man ønsker seg vinter bryllup istedenfor sommer. ..

Jeg hadde tenkt å ordne hår og sminke selv med hjelp fra flinke venninner.

Men hadde jo vært veldig deilig med noen som kom hjem til meg og fiksa meg...

Skrevet

Har dere booket frisør ennå? Jeg driver og undersøker priser. Men det ser ut det havner på rundt 3.000kr de fleste stedene. Alt varierer utfra hvor avansert frisyre man skal ha.

De regner jo med 3 timer hos frisøren :O jeg så ikke for meg så lang tid..

Hva gjør dere egentlig med håret på den store dagen?

3 timer! :O Er dette inkludert sminke også? Det må det vel være? Jeg har ordnet meg bekjent-rabatt, får sminke og hår for 2000 kr. Det syns jeg er greit. Og greit å kjenne dama, da tør jeg si fra om noe jeg ikke liker osv :)

Anonymous poster hash: ee409...cfc

Skrevet

Skal dere ha slør? Jeg har bestilt en brudekjole som er i sateng, havfrue med snøring i ryggen og er stroppeløs. Siden det blir så bart på skuldrene vurderer jeg å ha slør i tillegg, men er veldig usikker, og er heller ikke sikker på i så fall hvilken lengde jeg skal ha. Tanker?

Er litt i tvil selv, jeg har også stroppeløs kjole. Tidligere var jeg ganske bestemt på ikke ha slør, men så tok dama i brudesalongen på meg et slør likevel...og det var jo veldig fint! Så jeg tror jeg skal ha et lite og nett slør, men det kommer litt an på frisyren også tenker jeg :)

Anonymous poster hash: ee409...cfc

Skrevet

3 timer! :O Er dette inkludert sminke også? Det må det vel være? Jeg har ordnet meg bekjent-rabatt, får sminke og hår for 2000 kr. Det syns jeg er greit. Og greit å kjenne dama, da tør jeg si fra om noe jeg ikke liker osv :)Anonymous poster hash: ee409...cfc

Det var inkludert sminke, ja. Og sikkert en avansert frisyre. Kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid..

Skrevet

Jeg velger å ikke ha slør fordi ryggen på kjolen min ( Landel fra Pronovias) er så forseggjort. Vil heller fremheve ryggen, så jeg går nok for noe annet pynt til håret :)

Skrevet (endret)

Var på en brudebutikk for prøvetime. Av alle kjolene var det bare to jeg likte nok til å prøve. Ingen av de var skikkelig fine. Men å se meg selv i brudekjole, med slør var en opplevelse for livet. Og de ansatte var såpass hjelpsomme og flinke a gitt.

Fikk lyst til å prøve mere. Og skal gjøre selve handlingen på ebay eller noe. Når de skal ha 10 000 kr for noe i butikken som selges til 700 på ebay -får det meg til å tenke.

Jeg skal ja to andre kjoler så vil ikke legge så mye i denne kjolen.

Endret av Wonders
Skrevet (endret)

Noen av dere som har god peiling på hvordan dere legger opp selve dagen? Jeg aner virkelig ikke rekkefølgen på alt.

Tenker på vielse, fotografering, velkomstdrikk, middag.. Men så.. Kaffe avec rett etter middagen?

Når setter vi fram kakene? Når danser vi valsen? Når åpner vi baren?

Og når skal nattmaten serveres?

Endret av Kalbakk85
Skrevet

Noen av dere som har god peiling på hvordan dere legger opp selve dagen? Jeg aner virkelig ikke rekkefølgen på alt.

Tenker på vielse, fotografering, velkomstdrikk, middag.. Men så.. Kaffe avec rett etter middagen?

God og god... :P Vi skal ha bryllupsfesten på et hotell og de har sagt/gitt oss alternativer slik at rekkefølgen blir slik: Når middagen er over så ryddes langbordene vekk og det blir småbord og danseplass. Vi danser bryllupsvalsen og litt annen dans før kakene blir servert ca 2 timer etter middagen. Baren på hotellet er vegg-i-vegg med rommet vårt så den er forsåvidt åpen hele tiden. Nattmat anbefalte de å servere ca rundt midnatt-kl ett..

AnonymBruker
Skrevet

Først vielse;-) Så fotografering, men man kan ta fotografering før vielsen også.

Etter vielsen: velkomstdrink, stå klart når gjestene ankommer festlokalet

Middagen, i "passe" tid etter velkomstdrinken. Kommer litt an på når vielsen er. Vår vielse er kl 13. Vi går til bords kl 17, har fotografering etter vielsen.

Etter middagen ryddes bord, og det blir danseplass. Baren åpner.

Kaffe avec og kaker, ca to timer etter middag.

Nattmat- ser det an litt.. men sånn litt etter midnatt..

Anonymous poster hash: 2a3b8...0dd

Skrevet

Da har vi fått signatur på siste forlovelseserklærimgen, så hele sulamitten sendes i posten i dag. Ohhh vente vente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...