altflyter Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #561 Del Skrevet 31. mai 2013 På tide med en oppdatering... Jeg er fortsatt innlagt, men tror jeg begynner å bli bedre. Fikk litt sjokk i dag. Det kom en lege inn til meg og sa jeg hadde lavt stoffskifte, og måtte begynne på medisiner mot dette. Det kunne vistnok forklare hvorfor depresjonen ikke vil slippe taket, men jeg kjenner jeg er litt sint. Er det ikke en selvfølge å sjekke alle somatiske ting før man begynner på medisiner mot dårlig psyke? Jeg sier ikke at jeg ikke trenger de andre medisinene jeg går på, men det er frustrerende å vite at jeg har hatt et forferdelig lavt energinivå i så mange år, og først nå får jeg vite at det faktisk ikke har noe med depresjonen å gjøre. Jaja... Nok om det. Hvordan går det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #562 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg får vel oppdatere igjen, siden det ikke er noe liv her Jeg er omsider skrevet ut og prøver å komme i orden hjemme. Det har gått overraskende bra, så det er jo positivt Hvordan går dagene for dere andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 12. juni 2013 #563 Del Skrevet 12. juni 2013 Trasker innom her jeg... Ble til slutt "frivillig" innlagt i går. Men jeg vil hjem igjen i dag, dette er ikke for meg. Jeg blir deprimert av å være alene og her ligger jeg bare i senga på rommet, alene... Jeg har undersøkt alternativene mine der ute og håper legen går med på det. Nå drar mamma og samboer hit, de vil jeg skal fortsette å være her, men jeg vil ikke... stopper der nå, kanskje det kommer mer siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 13. juni 2013 #564 Del Skrevet 13. juni 2013 Lenge siden jeg har vært innom ... Jeg har det ganske bra for tiden. Har roet helt ned i hverdagen. Innstilt meg på å være hjemmeværende en stund og laget gode rutiner i hverdagen. Det føles godt! Måtte det bare vare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 14. juni 2013 #565 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg fikk komme hjem dagen etter heldigvis Eller hjem til mor og far. Samboer var ikke klar for å ta vare på meg, så jeg skal vist være her en stund. Men det er jo greit. Krangler litt med mamma, men sånn er det, hun må lære seg at nei er nei. Så får jeg øve meg på at det er ikke farlig å krangle. Blir mange tiltak fremover. Gruer meg til alt sammen. MEN i dag har jeg bursdag og det er ganske greit, så i dag kommer samboer og stedatter for å besøke meg i helgen så kommer hele storfamilien på søndag Så dette må jo bli litt positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #566 Del Skrevet 2. januar 2014 Oj. Død, død, død dagbok! Hvordan går det med resten av dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 4. januar 2014 #567 Del Skrevet 4. januar 2014 Altflyter! :D Hvordan går det med deg? Med meg går det greit, venter på å få komme ut i arbeidsutprøving og det tar en evighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #568 Del Skrevet 7. januar 2014 Trasker innom her jeg... Ble til slutt "frivillig" innlagt i går. Men jeg vil hjem igjen i dag, dette er ikke for meg. Jeg blir deprimert av å være alene og her ligger jeg bare i senga på rommet, alene... Jeg har undersøkt alternativene mine der ute og håper legen går med på det. Nå drar mamma og samboer hit, de vil jeg skal fortsette å være her, men jeg vil ikke... stopper der nå, kanskje det kommer mer siden.. Kanskje du burde gitt innleggelsen en sjanse... Det tar et par dager bare å vende seg til tanken på å være innlagt Dro du hjem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #569 Del Skrevet 7. januar 2014 Altflyter! :D Hvordan går det med deg? Med meg går det greit, venter på å få komme ut i arbeidsutprøving og det tar en evighet Det er jo utrolig bra! Kjekt med litt gode nyheter Jeg for min del har nådd bunnen... igjen. Får oppfølging av psykiatrisk akutteam mens jeg venter på ledig plass på DPS. Det virker som om de tror jeg har et rusproblem... De var hjemme hos meg i dag, og jeg har ikke sovet i det hele tatt på tre dager... Så jeg var mildt sagt fjern da de var på besøk. Klarte ikke sette sammen ordene til en setning en gang. Håper de tok meg på ordet da jeg prøvde (på klønete usammengende vis) å forklare at det var søvnmangel... intet annet) I morgen skal jeg til psykologen min, og da får jeg vite om jeg i det hele tatt får plass på DPS-et. Håper det, for jeg kommer meg ikke opp igjen herfra uten mye drahjelp :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 8. januar 2014 #570 Del Skrevet 8. januar 2014 Det er jo utrolig bra! Kjekt med litt gode nyheter Jeg for min del har nådd bunnen... igjen. Får oppfølging av psykiatrisk akutteam mens jeg venter på ledig plass på DPS. Det virker som om de tror jeg har et rusproblem... De var hjemme hos meg i dag, og jeg har ikke sovet i det hele tatt på tre dager... Så jeg var mildt sagt fjern da de var på besøk. Klarte ikke sette sammen ordene til en setning en gang. Håper de tok meg på ordet da jeg prøvde (på klønete usammengende vis) å forklare at det var søvnmangel... intet annet) I morgen skal jeg til psykologen min, og da får jeg vite om jeg i det hele tatt får plass på DPS-et. Håper det, for jeg kommer meg ikke opp igjen herfra uten mye drahjelp :/ Håper du får plass på DPS og får hjelpen du trenger nå! Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #571 Del Skrevet 8. januar 2014 Håper du får plass på DPS og får hjelpen du trenger nå! Lykke til i morgen! Jeg fikk ikke plass De har ikke ledig før tidligst slutten av neste uke. Det er så forferdelig frustrerende! Jeg sa det til behandleren min i dag... Hadde jeg fått innleggelse for to uker siden da jeg først ba om det, så hadde jeg kanskje vært ute igjen nå. Problemet er at da jeg ba om det, var jeg ikke dårlig nok til å få det, hvilket betyr at jeg må vente til jeg blir så dårlig at jeg nesten er suicidal før jeg kan vente meg en innleggelse litt fort. Jeg har blitt verre og verre, og nå er jeg virkelig nede i en alvorlig depresjon. Så nå er jeg mest i "gi faen"-modus. Til nå har jeg vært redd for hva utfallet kan bli om jeg må vente for lenge, men nå tenker jeg bare at det kan være det samme. Det er nesten som om man må prøve å ta livet sitt før man får skikkelig hjelp. Det er rett og slett tragisk og det kan jo få fatale følger om ting går virkelig galt. Jeg har veldig lyst til å skrive noen fler ting, men det hadde vært utenfor reglementet her på KG så jeg får bare avslutte med at innleggelsen begynner å haste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 8. januar 2014 #572 Del Skrevet 8. januar 2014 I all verden, så utrolig urettferdig og feil! Hold deg fast, kjære deg, ikke gi opp! Har du folk rundt deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #573 Del Skrevet 9. januar 2014 I all verden, så utrolig urettferdig og feil! Hold deg fast, kjære deg, ikke gi opp! Har du folk rundt deg nå? Jeg orker ikke ta stilling til folk, så jeg er alene, men mellom 08 og 22 har jeg mulighet til å ringe psykiatrisk akutteam om jeg trenger å snakke eller å få dem på besøk. Det dumme er jo at det er nettene som er de verste Jeg skal snakke med akutteamet i morgen, og da skal de vurdere om jeg er så syk at jeg må legges inn på psykiatrisk akuttmottak. Jeg har ikke lyst til det, og siden de mest sannsynlig ikke vil ha grunnlag for å legge meg inn på tvang, så blir det vel å fortsette å vente. Jeg føler meg helt handlingslammet og aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler livet mitt består av venting. Hva er logikken i at mennesker som er psykisk syke og ber om hjelp ikke får hjelp før det nesten er for sent? Tenk alle ressursene samfunnet hadde spart om de hadde tenkt mer forebyggende. Om jeg hadde blitt innlagt med en gang jeg ba om det, så kan det hende jeg bare hadde trengt noen dagers innleggelse. Sånn som det er nå, så blir det minst noen uker... Hvor er fornuften? Hvor er logikken? åååh! Er så oppgitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #574 Del Skrevet 9. januar 2014 Tenkte jeg skulle oppdatere med at jeg har fått tilbud om å gi ut en diktsamling. Er veldig usikker på om jeg tør å gi den ut, men det ser ut til at noen tydeligvis syntes at jeg gjør noe rett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 10. januar 2014 #575 Del Skrevet 10. januar 2014 Det er helt drøyt hvordan ting fungerer i helsevesenet, skjønner ikke hva de tenker med! Men så utrolig kult med diktsamlingen!! Hiv deg over sjansen! *heie på deg* Har du fått sove noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirra Lirra Skrevet 10. januar 2014 #576 Del Skrevet 10. januar 2014 Tenkte jeg skulle oppdatere med at jeg har fått tilbud om å gi ut en diktsamling. Er veldig usikker på om jeg tør å gi den ut, men det ser ut til at noen tydeligvis syntes at jeg gjør noe rett Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #577 Del Skrevet 10. januar 2014 Det er helt drøyt hvordan ting fungerer i helsevesenet, skjønner ikke hva de tenker med! Men så utrolig kult med diktsamlingen!! Hiv deg over sjansen! *heie på deg* Har du fått sove noe? Jeg sov fire timer i natt, og det er ny rekord Jeg er veldig spent på diktsamlingen, men gruer meg til responsen... Forhåpentligvis legges jeg inn i neste uke, men kjenner jeg dem rett, så har de vel ikke plass da heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 12. januar 2014 #578 Del Skrevet 12. januar 2014 Kanskje du burde gitt innleggelsen en sjanse... Det tar et par dager bare å vende seg til tanken på å være innlagt Dro du hjem? Hei Jeg fikk lov å dra hjem. Må si jeg ble skikkelig skremt der og har prøvd så godt jeg kan å unngå det igjen. Det har vært utrolig tøft det siste halvåret uansett. Medisinene begynte å virke og sommeren og høsten ble ganske bra. Vi kjøpte oss hus og flyttet, jeg kom inn på skole og alt var så bra. Så sluttet medisinene og virke og plutselig var jeg på bunn! Ble en uenighet med meg og behandleren jeg hadde så jeg sluttet der. Så var jula grusom, men jeg slapp innleggelse. Har vært noen forsøk og mye ønsker, men jeg har klart meg med at jeg bodde en periode hos foreldrene mine med samboeren min. Fikk nye medisiner, fikk endelig en psykiater! Så klarte jeg å gå på skolen første skoledag og så langt har det vært positivt Skolen begynte nå i januar Har begynt å merke at medisinene fungerer igjen også. Jeg lurer på om spiralen jeg fikk satt inn var det som gjorde at medisinene sluttet å fungere, men jeg har ikke fått spurt legen enda. Håper du får plass på dps snart og får lagt deg inn siden du ønsker det Det er pyton å vente på hjelp! Helt utrolig at det skal være sånn.... Men når du ønsker akutt innleggelse så er det litt rart at du ikke får det. Jeg har fått tilbud om det flere ganger nå i høst... Jeg har ikke vært "syk nok" til å legges inn med tvang, men om jeg hadde sagt ja så hadde jeg fått plass på dagen... Håper du går ett lysere år i møte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #579 Del Skrevet 12. januar 2014 Hei Jeg fikk lov å dra hjem. Må si jeg ble skikkelig skremt der og har prøvd så godt jeg kan å unngå det igjen. Det har vært utrolig tøft det siste halvåret uansett. Medisinene begynte å virke og sommeren og høsten ble ganske bra. Vi kjøpte oss hus og flyttet, jeg kom inn på skole og alt var så bra. Så sluttet medisinene og virke og plutselig var jeg på bunn! Ble en uenighet med meg og behandleren jeg hadde så jeg sluttet der. Så var jula grusom, men jeg slapp innleggelse. Har vært noen forsøk og mye ønsker, men jeg har klart meg med at jeg bodde en periode hos foreldrene mine med samboeren min. Fikk nye medisiner, fikk endelig en psykiater! Så klarte jeg å gå på skolen første skoledag og så langt har det vært positivt Skolen begynte nå i januar Har begynt å merke at medisinene fungerer igjen også. Jeg lurer på om spiralen jeg fikk satt inn var det som gjorde at medisinene sluttet å fungere, men jeg har ikke fått spurt legen enda. Håper du får plass på dps snart og får lagt deg inn siden du ønsker det Det er pyton å vente på hjelp! Helt utrolig at det skal være sånn.... Men når du ønsker akutt innleggelse så er det litt rart at du ikke får det. Jeg har fått tilbud om det flere ganger nå i høst... Jeg har ikke vært "syk nok" til å legges inn med tvang, men om jeg hadde sagt ja så hadde jeg fått plass på dagen... Håper du går ett lysere år i møte. Bra at du vet hva som fungerer for deg Hormonspiral har innvirkning på noen medisiner. Lamictal for eksempel. Jeg kan få akuttinnleggelse. men da blir det på psykiatrisk akuttmottak og da er jeg innelåst og beglodd døgnet rundt, og det orker jeg ikke, så da venter jeg heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 2. februar 2014 #580 Del Skrevet 2. februar 2014 Her lurer jeg meg inn jeg også Jeg er 19, og har vært syk siden jeg var 15. Angst og depresjoner først, og overspisingslidelse i tillegg nå de siste årene. Jeg gikk ett år til psykiater da jeg var 15, etter å ha fått angstanfall på skolen. Etter det året ble jeg erklært frisk. Yeah right. Først nå har jeg innsett at jeg er langt fra så frisk som jeg skulle ønske jeg var. Nå flytter jeg hjem til mamma og pappa igjen, og skal gjøre ferdig læretiden min hjemme. Jeg trenger backupen deres nå. Det er først nå i høst jeg har blitt tatt på alvor av en lege (ny fastlege da jeg flyttet hit), og på onsdag har jeg faktisk min første psykologtime på mange år. Grugleder meg, men de må jo overføre meg til hjembyen uansett, så det blir jo bare en samtale. Vet hvertfall at jeg ikke skal ha samme fastlege som jeg hadde tidligere, når jeg flytter hjem. Sånn, that's it, for nå iallefall. Godt å se at man ikke er alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå