Gå til innhold

Motivasjon og støtte til oss med psykiske lidelser

altflyter

Anbefalte innlegg

Jeg var innlagt frivillig, gikk ut en tur på perm, drakk en sixpack øl ute og kom tilbake til DPS og avsluttet med å demontere barberhøvelen min og kuttet ganske heftig.

jeg får ikke lov til å ha slikt.... Så nå bruker jeg energien på å drite meg ut her inne :( føler meg som tidenes største taper... Drikker meg full og lager tråder på kg for å ha litt underholdning....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lunekjær

Jeg tror jeg har gjort noe dumt i dag. Dro på tre timers perm, og drakk meg dritings ( er forsåvidt det enda... ). Kom tilbake til sykehuset, og klarte å spille edru. Innser nå hvor vanskelig jeg egentlig har det. Føler meg som dritt.

Stor klem til deg <3 Skulle ikke du skrives ut over helgen? Kan det være det som gjør at det er veldig vanskelig nå?

--

Jeg har hatt en skikkelig dårlig dag i dag, hodet er så fullt av tanker som bare bryter meg ned, og jeg prøver så godt jeg kan å avlede. Har avledet i hele dag, gjort en million ting bare for å slippe unna tankene, med det resultat at jeg er fullstendig utslitt. Og tankene er der ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke lov til å ha slikt.... Så nå bruker jeg energien på å drite meg ut her inne :( føler meg som tidenes største taper... Drikker meg full og lager tråder på kg for å ha litt underholdning....

Du driter deg ikke ut Altflyter. Du virker fortvilet og lei deg, og det har du lov til å uttrykke. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg <3 Skulle ikke du skrives ut over helgen? Kan det være det som gjør at det er veldig vanskelig nå?

--

Jeg har hatt en skikkelig dårlig dag i dag, hodet er så fullt av tanker som bare bryter meg ned, og jeg prøver så godt jeg kan å avlede. Har avledet i hele dag, gjort en million ting bare for å slippe unna tankene, med det resultat at jeg er fullstendig utslitt. Og tankene er der ennå.

hadde det vært så vel... De flyttet utskrivingsdatoen min. Jeg venter på å bli overført til et dps, og det kan ta tid før de får plass...

Kjenner til den med å prøve å avlede... Har dessverre ingen gode råd å komme med... Er mye i samme båt, bortsett fra at jeg att på til har drukket meg full...

Du driter deg ikke ut Altflyter. Du virker fortvilet og lei deg, og det har du lov til å uttrykke. :klemmer:

jeg føler jeg driter meg ut i hvert fall... Menmen... Det enkleste er jo å lage tråder om hvor fint man har det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunekjær

hadde det vært så vel... De flyttet utskrivingsdatoen min. Jeg venter på å bli overført til et dps, og det kan ta tid før de får plass...

Men det er kanskje greit at de har flyttet den, og satser på å overføre deg til et annet sted? Eller ønsker du ikke dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er kanskje greit at de har flyttet den, og satser på å overføre deg til et annet sted? Eller ønsker du ikke dette selv?

joda... Tror jeg... For å være helt ærlig, så aner jeg ikke hva jeg vil. Jeg har mest lyst til å føle meg som den personen jeg er utad... Slik som jeg for øyeblikket er i den andre tråden (full og pratesjuk). Sånn er jeg utad irl....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt poeng... Kanskje like greit jeg er innlagt og ikke har tilgang på spisse gjenstander... Ulempen med å være full er at utad blir jeg slitsomt positiv, mens hele kroppen min egentlig har lyst til å skrike og ødelege noe

Da er du heldig. Når jeg var lagt inn la de igjen alt mulig på rommet mitt. Bla. Sprøyter, glass osv. Trygt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du heldig. Når jeg var lagt inn la de igjen alt mulig på rommet mitt. Bla. Sprøyter, glass osv. Trygt

alvorlig? Hvor i alle dager var du innlagt? Her er det full kropsvisitering når man har vært ute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alvorlig? Hvor i alle dager var du innlagt? Her er det full kropsvisitering når man har vært ute

Ved ahus. Ganske sykt, pose fikk jeg ikke ha. Men glass og sprøyter? Det lot de ligge på rommet. De hadde ikke kontroll der. Var en som kom inn og ba meg måle blodsukker. Så jeg spurte hvorfor? Og hun bare "har ikke du diabetes?" Uhm... Nei. Feil person. Feil rom. Dustedame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ahus. Ganske sykt, pose fikk jeg ikke ha. Men glass og sprøyter? Det lot de ligge på rommet. De hadde ikke kontroll der. Var en som kom inn og ba meg måle blodsukker. Så jeg spurte hvorfor? Og hun bare "har ikke du diabetes?" Uhm... Nei. Feil person. Feil rom. Dustedame.

haha! Unnskyld at jeg ler, men kan man forvente noe annet ved ahus?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! Unnskyld at jeg ler, men kan man forvente noe annet ved ahus?

Nei. Egentlig ikke. Ahus er noe dritt. Når faren min var lagt inn på akuttavdelingen der hadde de lagt igjen en sprøyte i sengen hvor han lå...

Herregud, inatt har vært en jævlig natt. Har våknet sinnsykt mange ganger av mareritt. Dvs, har våknet av at jeg har hylt. Husker at jeg i drømmene hysterisk prøvde å våkne, for jeg var livredd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Egentlig ikke. Ahus er noe dritt. Når faren min var lagt inn på akuttavdelingen der hadde de lagt igjen en sprøyte i sengen hvor han lå...

Herregud, inatt har vært en jævlig natt. Har våknet sinnsykt mange ganger av mareritt. Dvs, har våknet av at jeg har hylt. Husker at jeg i drømmene hysterisk prøvde å våkne, for jeg var livredd :(

huff... Det er tragisk at det sykehuset får lov til å holde på på den måten, men de jobber vel med å bedre det. Trist at du har måttet oppleve det.

Mareritt er helt forferdelig. I hvert fall når man har det hver natt :klem: hvordan har resten av dagen/kvelden vært for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dag har vært forferdelig tung... Ble tvangspermitert fra avdelingen i dag. De har visst ikke plass til meg, så jeg må vente hjemme til jeg kommer inn på dps... Det gikk jo så bra på permen i går mente de... Jeg drakk meg dritings før klokken var seks og sjanglet tilbake på avdelingen klokken ni uten at de enset meg!

Gruer meg til dps, og er nervøs, for jeg er redd jeg ikke får plass der i det hele tatt! De har lange køer, og jeg er liksom prioritert i køen, men folk er jo forbasket lenge på dps av gangen, så jeg nekter å tro at de er mindre full i morgen enn de var før helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff... Det er tragisk at det sykehuset får lov til å holde på på den måten, men de jobber vel med å bedre det. Trist at du har måttet oppleve det.

Mareritt er helt forferdelig. I hvert fall når man har det hver natt :klem: hvordan har resten av dagen/kvelden vært for deg?

Slitsom. Drømmen sitter fortsatt igjen. Hater våkne av mine egne skrik. Det er ikke gøy.

Ble du tvangspermitert? Hvorfor det? Hadde de noen god grunn?

Hm. De burde nok ta deg inn fort. Vet du noe om hvor lang tid det kan ta før du kommer inn? Du skal jo få en frist som de må hjelpe deg innen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klare å holde håpet oppe, når alt føles så fullstendig håpløst?

Hvordan? Fordi vi må. Vi kan ikke la noe bestemme at vi ikke skal ha det fint. Du vet at det kommer gode dager. De små øyeblikkene hvor du føler deg så lykkelig at du nesten eksploderer. Uansett hvor håpløst og mørkt at føles, så vet du at det øyeblikket vil komme tilbake. Og det i seg selv er verdt å holde håpet oppe for. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klare å holde håpet oppe, når alt føles så fullstendig håpløst?

du er ikke alene om å ha det sånn! Dette skal vi klare :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom. Drømmen sitter fortsatt igjen. Hater våkne av mine egne skrik. Det er ikke gøy.

Ble du tvangspermitert? Hvorfor det? Hadde de noen god grunn?

Hm. De burde nok ta deg inn fort. Vet du noe om hvor lang tid det kan ta før du kommer inn? Du skal jo få en frist som de må hjelpe deg innen..

Er fordi jeg er frisk nok til at jeg ikke kommer til å prøve å ta livet mitt... Så glemmer de vel det punktet om at jeg ikke er i stand til å ta vare på meg selv, at jeg har konstant angst, og at jeg blir veldig dårlig av plutselige, uforutsette endringer... Så nå er det på vei ned igjen den veien jeg var på vei bort fra...

Er hjemme, er alene og er dritredd.

Det er jo overfylt på avdelingen, så forstår det... Men føler meg veldig verdiløs og nedprioritert... De aner ikke hvor lang tid det tar før jeg får plass. Det kan være i morgen og det kan være om en måned... Heia helsenorge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fordi jeg er frisk nok til at jeg ikke kommer til å prøve å ta livet mitt... Så glemmer de vel det punktet om at jeg ikke er i stand til å ta vare på meg selv, at jeg har konstant angst, og at jeg blir veldig dårlig av plutselige, uforutsette endringer... Så nå er det på vei ned igjen den veien jeg var på vei bort fra...

Det er jo overfylt på avdelingen, så forstår det... Men føler meg veldig verdiløs og nedprioritert... De aner ikke hvor lang tid det tar før jeg får plass. Det kan være i morgen og det kan være om en måned... Heia helsenorge!

Men det er jo ikke riktig. Har du noen som kan være med deg nå da? Bare fordi man er så frisk at man ikke vil ta livet sitt, så betyr ikke det at man er så frisk at man kan være alene. For noe tull de driver med. Uansett, du kommer nok inn på DPS fort. De må nesten ta ting på alvor. Ventelisten burde heller ikke ta for lang tid, det er en frist på hvor lang tid de kan bruke. Finn ut av den.

Når det kommer til det å være alene, hva gjør du akkurat nå? Hva liker du å gjøre? Ja, jeg vet det er midt på natten, men akkurat nå betyr ikke det noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunekjær

Hvordan? Fordi vi må. Vi kan ikke la noe bestemme at vi ikke skal ha det fint. Du vet at det kommer gode dager. De små øyeblikkene hvor du føler deg så lykkelig at du nesten eksploderer. Uansett hvor håpløst og mørkt at føles, så vet du at det øyeblikket vil komme tilbake. Og det i seg selv er verdt å holde håpet oppe for. :klemmer:

Nei, jeg vet ikke at det kommer gode dager. Det er så lenge siden jeg hadde en god dag at jeg klarer ikke å huske det en gang. Men "alle" sier jo at det blir bedre en eller annen gang, så man får bare håpe at de har rett.. Selv om jeg blir mer og mer i tvil.

du er ikke alene om å ha det sånn! Dette skal vi klare :klem:

:klem:

Helt utrolig at det er mulig.. Det er så mange ting som blir gjort i helsevesenet at jeg ikke skjønner at det går an å holde på sånn. En del ting skyldes jo lite ressurser, og det er jo ikke helsepersonellet sin feil, men mye er jo konsekvenser av enkeltpersoner (eller flere) sine avgjørelser. Det mest idiotiske, synes jeg, er å avvise personer fordi de er for syke - og heller la de klare seg på egenhånd til de blir friske nok til å få behandling..

Håper du klarer deg fint til du får plass, og at du får plass fort! Og om det blir virkelig krise, så er det uansett et eller annet sykehus i din region som har PLIKT til å ta i mot akuttpasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...