Gjest LadySizz Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Hei! På Mandag blir jeg lagt inn ved DPS av eget ønske for en periode,og kjenner nå at nervene begynner sånn smått og komme. Har jo valgt dette selv,men allikevel begynner det å virke litt skummelt.. Noen her inne som har vært innlagt på DPS som kan kanskje komme med sine erfaringer fra der? Tenker da helst på dere som har ligget på åpen post,og valgt det selv
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har lagt meg inn frivillig flere ganger, for å få en pause fra alt for mange krav i hverdagen. Der fikk jeg regelmessige måltider, ro og hvile, nok søvn og samtale tre ganger daglig. Det er ikke mer fiksfakserier enn det. Jeg kom og gikk som jeg ville, shoppa og fikk besøk, så det var utrolig deilig å være der. Anonym poster: dbd2be78c7a44864d93288c26f5b4d3f
Gjest LadySizz Skrevet 2. januar 2013 #3 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har lagt meg inn frivillig flere ganger, for å få en pause fra alt for mange krav i hverdagen. Der fikk jeg regelmessige måltider, ro og hvile, nok søvn og samtale tre ganger daglig. Det er ikke mer fiksfakserier enn det. Jeg kom og gikk som jeg ville, shoppa og fikk besøk, så det var utrolig deilig å være der. Anonym poster: dbd2be78c7a44864d93288c26f5b4d3f Det hørtes jo ikke farlig ut! Har faktisk sett for meg at det var noe i den duren,men samtidlig har man jo sine tanker rundt ting man ikke har kjennskap til. Hva med medisiner og slik? Prøvde de og "presse" på deg noe sånt,eller gikk du på noe før du kom dit og de ville blande seg opp i medisineringen din?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Jeg gikk på antidepressiva da jeg kom dit (var deprimert og utrolig sliten) og da spurte de etter dosering og slikt. Fikk medisin på morgenen, og hvis jeg ikke hadde sovet godt natta før fikk jeg noe å sove på på kvelden. Ble ingen diskusjoner. Anonym poster: dbd2be78c7a44864d93288c26f5b4d3f
Gjest LadySizz Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Jeg gikk på antidepressiva da jeg kom dit (var deprimert og utrolig sliten) og da spurte de etter dosering og slikt. Fikk medisin på morgenen, og hvis jeg ikke hadde sovet godt natta før fikk jeg noe å sove på på kvelden. Ble ingen diskusjoner. Anonym poster: dbd2be78c7a44864d93288c26f5b4d3f Okei. Går selv på det,men har ikke stor interesse for at de skal endre på dosen min eller blande seg noe i det,men finner vel ut av dette når jeg kommer dit. Er ikke så glad i disse medisinene så når det blir endringer blir jeg fort litt i forsvarsposisjon kan man si.. Men kanskje man må være litt mere åpen der,er jo der tross alt for og få hjelp så
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Husk at de som jobber der er enten psyk.sykepleiere, vernepleier eller tilsvarende, og endring i dosering kan kun skje i samråd med lege. Du vil få en innkomstsamtale når du kommer dit, og da kan du legge frem evt. spørsmål du måtte ha i forbindelse med medisinering. Det settes i gang et enormt apparat dersom noe skal endres, husker jeg ba om å få innsovningstablett en kveld jeg egentlig ikke skulle ha, og det ble et enormt styr. Så det gjøres ikke sånn bare uten videre. Anonym poster: dbd2be78c7a44864d93288c26f5b4d3f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 En gang tvangsinnlagt, og en gang frivillig. Jeg nektet medisiner den første gangen, men andre gangen så greide de å overtale meg. Ikke lurt. Ble enda verre av de. Anonym poster: 3998c391d4a690ca12cf613e5e7788c4
Gjest LadySizz Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Husk at de som jobber der er enten psyk.sykepleiere, vernepleier eller tilsvarende, og endring i dosering kan kun skje i samråd med lege. Du vil få en innkomstsamtale når du kommer dit, og da kan du legge frem evt. spørsmål du måtte ha i forbindelse med medisinering. Det settes i gang et enormt apparat dersom noe skal endres, husker jeg ba om å få innsovningstablett en kveld jeg egentlig ikke skulle ha, og det ble et enormt styr. Så det gjøres ikke sånn bare uten videre. Anonym poster: dbd2be78c7a44864d93288c26f5b4d3f Ja får vel spørre de ut om det jeg lurer på når jeg kommer dit,men litt greit å få noe innsikt før jeg drar dit kjenner jeg,så takker for alle svar
Gjest LadySizz Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Har slitt med angst i flere år og fungerer veldig dårlig i dagliglivet,og det siste året har jeg også blitt deprimert. Har prøvd både medisin og psykolog,men har fungert dårlig,så min fastlege mente jeg hadde utbytte av en mere intensiv behandlig så da anbefalte legen min DPS. Tok 2mnd fra legen tok kontakt til jeg nå skal inn. Håper virkelig jeg får utbytte av det. Endret 2. januar 2013 av Bond
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Har slitt med angst i flere år og fungerer veldig dårlig i dagliglivet,og det siste året har jeg også blitt deprimert. Har prøvd både medisin og psykolog,men har fungert dårlig,så min fastlege mente jeg hadde utbytte av en mere intensiv behandlig så da anbefalte legen min DPS. Tok 2mnd fra legen tok kontakt til jeg nå skal inn. Håper virkelig jeg får utbytte av det. Det ser ut til at du skal ha et litt annerledes opphold enn det jeg hadde (AB1), så da skal du sikkert ha gruppeterapi og enkeltsamtaler. Anonym poster: dbd2be78c7a44864d93288c26f5b4d3f
Gjest LadySizz Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Det ser ut til at du skal ha et litt annerledes opphold enn det jeg hadde (AB1), så da skal du sikkert ha gruppeterapi og enkeltsamtaler. Anonym poster: dbd2be78c7a44864d93288c26f5b4d3f Godt mulig. Er vel forskjellige grunner til hvorfor man drar dit,så da er vel det daglige opplegget litt annerledes også,men håper ikke det er store forskjellen fra hvordan du har opplevd det da,for det virket veldig greit som du forklarte det Legen min har nevnt noe med gruppeterapi i alle fall,men har ikke mottatt noe informasjon om hva som faktisk skal skje (noe jeg synes er litt rart) så får vel bare vente til man er der da..
Gjest Bond Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Tråden ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker Bond, adm
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 En gang tvangsinnlagt, og en gang frivillig. Jeg nektet medisiner den første gangen, men andre gangen så greide de å overtale meg. Ikke lurt. Ble enda verre av de. Anonym poster: 3998c391d4a690ca12cf613e5e7788c4 Mange psykiatriske instutisjoner fungerer som små diktaturer. Medisiner de tvinger inn eller vil pasienten skal ta har skjelden god effekt, og de som har bra effekt nekter de pasienten å få. På lukkede avdelinger kan det være rett og slett farlig å havne for det er så mange uegnede personer som opererer i de lukkede miljøer med total makt over pasientene, Psykiske problemer er vanskelige å takle men "de gode hjelperene" er ofte et større problem. Anonym poster: 533b79da224d7cfaf205df0c11687fc9 1
Gjest Blomst83 Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Okei. Går selv på det,men har ikke stor interesse for at de skal endre på dosen min eller blande seg noe i det,men finner vel ut av dette når jeg kommer dit. Er ikke så glad i disse medisinene så når det blir endringer blir jeg fort litt i forsvarsposisjon kan man si.. Men kanskje man må være litt mere åpen der,er jo der tross alt for og få hjelp så De skal ikke utgangspunktet ikke blande seg borti det på DPS døgnenheter,men hvis du er redd for der kan du få legen din til å skrive i papirene dine at medisineringen din ikke skal endres. Det står alltid i mine papirer:)
Gjest LadySizz Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 De skal ikke utgangspunktet ikke blande seg borti det på DPS døgnenheter,men hvis du er redd for der kan du få legen din til å skrive i papirene dine at medisineringen din ikke skal endres. Det står alltid i mine papirer:) Da skal jeg prate med legen min om dette når jeg skal dit imorgen,takk for tipset
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #17 Skrevet 5. januar 2013 Kom gjerne med en update om hvordan det går når du kommer deg dit Lykke til! Anonym poster: f652bd581fb864abae160741713a3759
Gjest Uanonymbruker Skrevet 5. januar 2013 #18 Skrevet 5. januar 2013 Det kommer til å gå kjempefint. Det er som å være på en litt spesiell klassetur egentlig
Gjest LadySizz Skrevet 6. januar 2013 #19 Skrevet 6. januar 2013 Kom gjerne med en update om hvordan det går når du kommer deg dit Lykke til! Anonym poster: f652bd581fb864abae160741713a3759 Har laget meg en dagbok hvor jeg tenkte å skrive om dagene mine der inne,så du kan følge den om du vil http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=712640
Gjest LadySizz Skrevet 6. januar 2013 #20 Skrevet 6. januar 2013 Det kommer til å gå kjempefint. Det er som å være på en litt spesiell klassetur egentlig Tror det vil gå bra jeg også,men er veldig spent nå rett før da. Men ting blir nok greit når man har kommet i det Klassetur ja,med halvgale mennesker,kan bli interessant..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå