Gå til innhold

Ettbarnspolitikken i Kina


Trixie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Mulig jeg får masse kjeft nå, men er det ikke tross alt bedre med noen fete barn, enn en gedigen sultkatastrofe i Kina fordi det er alt for mange mennesker i forhold til hva de klarer å produsere av mat?

Det er slett ikke bra at stadig flere mennesker her i verden blir fete, men jeg vil tro at dét er et enklere problem å løse enn hungersnød?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som sulter. Det er alltid en sultkatastrofe en plass. Noen sulter, men saken er at de fleste på jorden holder på å ete seg ihjel.

Noen sultes til døde, men noen eter seg til døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De FLESTE holder slettes ikke på å ete seg i hjel! Fedme er, som Vibekes og Wacos tall viser, et relativt begrenset problem, og tross alt, for de alle fleste, ganske selvpåført. Jeg må si jeg får litt dårlig smak i munnen når WHO velger overvekt og tobakk som sine to viktigste kampsaker, når vi vet at det er fattigdom og sult som er de virkelig store dødarane.

Må ellers si meg enig med hvem det nå var som sa at det tross alt må være bedre med NOEN overvektige barn en en befolkning på hvem vet hvor mange 1000 millioner mennesker som sulter pga for lite mat! Ettbarnspolitikken til Kina er hard, umenneskelig og et grovt overgrep på menneskerettighetene. Men det er flaks for både Kina og resten av verden at den er virksom, ellers hadde vi vært laaangt flere mennesker i verden enn jorden har kapasitet til. Dilemma, ikke sant?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...