Gå til innhold

Når kommer skattekortet?

Gjest Elissima

Anbefalte innlegg

Gjest Elissima

Jeg trodde skattekortet skulle komme i desember, men har ikke fått noe. Prøvde å bestille på skatteetaten.no nå men det stod at hvis man ikke har mottatt det allerede vil de ikke sende ut nytt. Skjønte ikke dette jeg..

Hva skjer hvis jeg ikke får skattekortet da? Får jeg ikke lønn i januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderpig

Jeg fikk det i slutten av desember.. På Fredag tror jeg.

Kanskje ringe inn i morgen og spørre? Posten kan jo bli forsinket nå i jula også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får du lønn, arbeidsgiver bruker vel de gamle skattetrekket. De fleste skattekortene ble sendt ut før jul. Det var i alle fall tomt her hos oss. Bortsett fra noen etterslengere.

Endret av ToveM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adagietto

Du skal få lønn. Tror det er slik at om du ikke leverer skattekortet før lønning, så blir du trukket 50% i skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver har strengt tatt ikke lov til å bruke fjorårets skattekort. De må trekke 50% dersom du ikke leverer nytt skattekort.

Jeg fikk mitt i desember.

Ingen mulighet for å gå inn på nett og ev. endre sånn at lønn og fradrag stemmer. Da får du nytt tilsendt i posten.

Anonym poster: 2b90c9a76354d58295947ee9bad7936c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver har strengt tatt ikke lov til å bruke fjorårets skattekort. De må trekke 50% dersom du ikke leverer nytt skattekort.

Jeg fikk mitt i desember.

Ingen mulighet for å gå inn på nett og ev. endre sånn at lønn og fradrag stemmer. Da får du nytt tilsendt i posten.

Anonym poster: 2b90c9a76354d58295947ee9bad7936c

Jo, arbeidsgiver kan bruke 2012-skattekortet for januar-lønna.

Anonym poster: 109e0be0cca0c2869152394c0e65191e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Arbeidsgiver har lov til å bruke fjorårets skattekort på utbetalingen av januar-lønna, men f.o.m. februarlønna må de trekke 50% skatt dersom de ikke mottar nytt skattekort. Dersom du ønsker å bruke gammelt skattekort i januar må du si ifra til arbeidsgiver i god tid før lønnsutbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Arbeidsgiver har lov til å bruke fjorårets skattekort på utbetalingen av januar-lønna, men f.o.m. februarlønna må de trekke 50% skatt dersom de ikke mottar nytt skattekort. Dersom du ønsker å bruke gammelt skattekort i januar må du si ifra til arbeidsgiver i god tid før lønnsutbetaling.

:Nikke:

Og her ankom skattekort 2013 i romjulen (mener det var fredag jeg fant det i postkassen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Jeg synes hjemmesiden til skatteetaten er forvirrende, for å si det mildt. Men da satser jeg på at det kommer denne uken, ellers ringer jeg de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skattekortet mitt i midten av Desember. Du burde ringe skateetaten å høre etter for det er jo ikke riktig at du ikke får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det er på tur også... Jeg har skattekortet til en fremmed person i veska. Jeg skal postlegge det så fort jeg husker det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk det i midten av desember. har du ikke fått det, bestill nytt. Ellers får du halv skatt i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også mitt skattekort i romjula, så du burde helt sikkert ringe og etterlyse det hvis du ikke har fått eller får til å bestille nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...