Prithivi Skrevet 13. mars 2004 #21 Skrevet 13. mars 2004 Dersom dette er riktig' date=' altså at skyldspørsmålet blir et politisk spill, er det noe virkelig galt med verden. [/quote'] Du har så rett, det ER noe galt med verden. Nå har forresten en talsmann for spansk etterretning sagt til en spansk radiostasjon at det er 99% sikkert at Al qaida står bak. Han bør nok se seg om etter en ny jobb.
Pedro Skrevet 14. mars 2004 #22 Skrevet 14. mars 2004 Her kommer bakgrunnstoff: http://www.frontpagemag.com/Articles/ReadA...le.asp?ID=12558 http://www.tellchildrenthetruth.com/
VesleBråka Skrevet 15. mars 2004 #23 Skrevet 15. mars 2004 Det var jo også på 2,5 årsdagen siden 911 da, hva nå det måtte bety. Trenger ikke ha med valget å gjøre. 9/11 er hva de kaller 11.sept 2001 (de skriver 9/11/01). Bombene sprang 11. mars, altså 2,5 år etterpå. Hvis valg av dato betyr noe, så henviser jo det til Al Quaida. (911 er jo også nødnummeret i USA, konspirasjonsteoretikere liker den godt. For å skille de to er det viktig å få med /-en)
Gjest Poirot Skrevet 15. mars 2004 #24 Skrevet 15. mars 2004 Forresten, hva er det egentlig ETA kjemper for? Iflg.en kronikk i dagbladet er de jo allerede uavhengige? Baskerne har jo ingen egen nasjonalstat, hvordan kan de da være uavhengige?
Gjest ehe Skrevet 15. mars 2004 #25 Skrevet 15. mars 2004 tror dette er begynnelsen på mer al-qaida bråk. ser for meg katastrofe på tuben i london. hadde de folka der bare vært litt mer avslappa, rasjonelle, siviliserte, frie, litt mer norske, glade og snille og slutta å bry seg så jævlig, da hadde verden vært en fin plass. jeg er så forbanna, hele greia er bare så latterlig
~sikka~ Skrevet 16. mars 2004 #26 Skrevet 16. mars 2004 9/11 er hva de kaller 11.sept 2001 (de skriver 9/11/01). Bombene sprang 11. mars, altså 2,5 år etterpå. Hvis valg av dato betyr noe, så henviser jo det til Al Quaida. (911 er jo også nødnummeret i USA, konspirasjonsteoretikere liker den godt. For å skille de to er det viktig å få med /-en) Ja hva er poenget ditt?? Jeg mente ikke hva betyr det når jeg sa "hva nå det måtte bety". Jeg bare har ikke funnet ut hvorfor det ble bombet der akkurat den dagen enda, var bare det jeg mente. For øvrig var det akkurat 911 dager etter 9 nov 01 også....
VesleBråka Skrevet 16. mars 2004 #27 Skrevet 16. mars 2004 Ja hva er poenget ditt?? Jeg mente ikke hva betyr det når jeg sa "hva nå det måtte bety". Jeg bare har ikke funnet ut hvorfor det ble bombet der akkurat den dagen enda, var bare det jeg mente. Snappy snappy. Kan ikke noen lage en glefse-smiley? Hvis du skriver "hva nå det måtte bety" men ikke mener "hva det nå måtte bety", så ser du vel selv at det er litte uklar formulering? Det er forøvrig stor forskjell på 9/11 og 911.
~sikka~ Skrevet 16. mars 2004 #28 Skrevet 16. mars 2004 Snappy snappy. Kan ikke noen lage en glefse-smiley? Hvis du skriver "hva nå det måtte bety" men ikke mener "hva det nå måtte bety", så ser du vel selv at det er litte uklar formulering? Det er forøvrig stor forskjell på 9/11 og 911. :o sorry, ser ikke forskjellen på de to forskjellige skrivemåtene, men bra du forstår hva jeg mener nå da hvertfall. Ja jeg vet det er stor forskjellpå 9/11 og 911. Men i den sammenhengen der kan det vel ikke ha så mye å si at jeg kuttet ut / vel? De fleste forsto nok hva jeg mente. Samma det, jeg er jo ikke uenig med deg eller noe sånt, vi har bare formulert oss forskjellig.
VesleBråka Skrevet 16. mars 2004 #29 Skrevet 16. mars 2004 :o sorry, ser ikke forskjellen på de to forskjellige skrivemåtene, men bra du forstår hva jeg mener nå da hvertfall. 911 = nine one one 9/11 = nine eleven Temmelig stor forskjell. Men i den sammenhengen der kan det vel ikke ha så mye å si at jeg kuttet ut / vel? De fleste forsto nok hva jeg mente. Når du kuttet ut / så fikk jeg inntrykk av at du ikke skjønte hva 911 hadde å gjøre oppi Madrid-suppa. Og tok meg tid til å forklare. Er du ukorrekt så må du forvente at folk misforstår..
~sikka~ Skrevet 16. mars 2004 #30 Skrevet 16. mars 2004 911 = nine one one 9/11 = nine eleven Temmelig stor forskjell. Når du kuttet ut / så fikk jeg inntrykk av at du ikke skjønte hva 911 hadde å gjøre oppi Madrid-suppa. Og tok meg tid til å forklare. Er du ukorrekt så må du forvente at folk misforstår.. I en sånn sammenheng ville jeg uttalt 911 som nine eleven.
Pedro Skrevet 16. mars 2004 #31 Skrevet 16. mars 2004 I Norge bruker vi: dd mm yy. I USA bruker: mm dd yy. I Sverige: YY mm dd . Noe må man jo krangle om.
VesleBråka Skrevet 16. mars 2004 #32 Skrevet 16. mars 2004 I en sånn sammenheng ville jeg uttalt 911 som nine eleven. Det er irrelevant hvordan du ville uttalt ting/foretrekker at ting skal være. Iblandt må man forholde seg til hvordan ting er. Dette er en av dem. 911 må enten uttales som nihundreogellve eller ni-en-en. Elementært, min kjære Sikka.
~sikka~ Skrevet 16. mars 2004 #33 Skrevet 16. mars 2004 Det er irrelevant hvordan du ville uttalt ting/foretrekker at ting skal være. Iblandt må man forholde seg til hvordan ting er. Dette er en av dem. 911 må enten uttales som nihundreogellve eller ni-en-en. Elementært, min kjære Sikka. Fortalte gubben min om denne lille diskusjonen. Han er Canadisk og diskuterer 911 (eller 9/11 som du vil) sikkert hver dag med nord-amerikanere han sa dette: "You can tell her that EVERYONE IN NORTH AMERICA calls/types/writes it as BOTH 911 and 9/11 and you can tell her that ur CANDADIAN husband said so."
VesleBråka Skrevet 16. mars 2004 #34 Skrevet 16. mars 2004 Fortalte gubben min om denne lille diskusjonen. Han er Canadisk og diskuterer 911 (eller 9/11 som du vil) sikkert hver dag med nord-amerikanere han sa dette: "You can tell her that EVERYONE IN NORTH AMERICA calls/types/writes it as BOTH 911 and 9/11 and you can tell her that ur CANDADIAN husband said so." Hah! Så du skal pusse den canadiske gubben din på meg? Da pusser jeg den AMERIKANSKE gubben min på deg Han sa at 911 er galt om datoen 11.sept på engelsk, det riktige er 9/11 eller 9-11. Og han er den mest anale jeg vet om når det kommer til grammatikk og ortografi.. Hva vet forresten en fyr som er CANDADIAN om korrekt språk uansett? "911 is the equivalent to 'wazzup.' Most people knows what it means but it is not correct [American] English." sa han
~sikka~ Skrevet 16. mars 2004 #35 Skrevet 16. mars 2004 Vel da er vi jo egentlig enige da - vi vet det er gramatisk feil - men skjønner hva man mener når man sier det Tror vi er like sta du og jeg bråka
VesleBråka Skrevet 16. mars 2004 #36 Skrevet 16. mars 2004 vi vet det er gramatisk feil - men skjønner hva man mener når man sier det Tror vi er like sta du og jeg bråka Jeg, sta? pøsj. Men jeg vil bare legge til at selv om jeg skjønte hva du mente, så skjønte jeg ikke om du skjønte hva du mente. Hvis du skjønner
~sikka~ Skrevet 16. mars 2004 #37 Skrevet 16. mars 2004 joda jeg skjønte hva du mente stort sett hele tiden... eneste jeg ikke forsto var forskjellen på "hva nå det enn betyr" og "hva det nå enn betyr".... men samma det nå da. Vi må slutte å ødelegge tråden her med dette tullet, snakk om å henge seg opp i bagateller Ha en fin kveld da :D ----- edit: leste på nytt hva du sa jeg og så at du sa at jeg skjønte hva jeg skjønte, ikke hva du hadde sagt om jeg skjønte det eller ikke .... blir helt forvirra jeg :o hvis du skjønte hva jeg mente nå da, ble litt krøllete denne setningen
Pedro Skrevet 16. mars 2004 #38 Skrevet 16. mars 2004 Jeg vet ikke riktig hva man kaller en diskusjon som den dere holder på med. Tilbake til virkeligheten: http://www.timesonline.co.uk/article/0,,12...1038897,00.html
Leo Skrevet 17. mars 2004 #39 Skrevet 17. mars 2004 Jeg velger å tro at det er svært ekstremistiske mennesker, unansett religion, som tror at konflikter lar seg løse på denne måten. Den mest spesielle oplevelsen i mitt liv var da jeg så det første av tårnene i WTC falle og visste at der satt det mennesker jeg kjente og var glad i... Da det andre falt sto jeg i en liten butikk i Oslo drevet av pakistanere. Da forsto jeg hva dette egentlig var og begynte å gråte hemningsløst. De gamle mennene, i tradisjonelle drakter, fulgte meg hjem. De snakket ikke særlig godt norsk, men vi sørget vi i felleskap...¨
Pedro Skrevet 17. mars 2004 #40 Skrevet 17. mars 2004 Kurderen eller pakistaneren på hjørnet som selger frukt og grønt, er ikke farlig. Hans sønner er opptatt med hatpropaganda på Internett. Ta en titt på islam.no, og se hvilke holdninger "norske" pakistanere har. Ekstremistene fikk det som de ville i Spania. Ny regjering og spanske tropper ut av Irak. Linken er slettet. Remyline Moderator
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå