AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #21 Del Skrevet 3. januar 2013 Men i et borettslag er det en generalforamling som bestemmer, og dette har mest sannsynlig vært oppe på en generalforsamling. Hvis det ikke har vært oppe, så står man fritt til å ta saken opp og engasjere seg. Slike "bagateller" tas ikke opp på generalforsamling, dessverre. De har fullmakter når det gjelder å avgjøre "mindre" ting. Det har vært ganske mange beslutninger opp gjennom årene jeg har reagert på, som styret har tatt, og kun informert om etterpå. Jeg spør igjen jeg; Er det ingen som føler seg kallet til å ta opp saken med Forbrukerrådet, ved hjelp av medier som forbrukerstoff, el.l.? Anonym poster: 697057ba4f37fe8876e38c9d40457f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 3. januar 2013 #22 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Dette er faktisk feil. Loven er ikke endret og jeg uttalte meg om det juridiske. Ikke om skjønn. Vet av personer som i det siste har fått krav til tross for at det ikke er mulig å motta tvsignaler lengre på tv'en (analog mottaker og intet analogt signal). TV måtte destrueres, selges eller plomberes. For å få en lovendring må politikerne vedta det og domstolene få beskjed om det, så må en dom gå hele veien til høyesterett slik at man har en rettslig presedens. Da ble en eller annen forskrift endret i forbindelse med denne saken. Konklusjonen var i alle fall at NRK selv måtte plombere utstyret hvis det blir satt bort, noe som neppe skjer. Så da ble det en endring i praksis fra tidligere, og det ser jo ut til å funke i praksis. Edit: My bad. Giske sa han skulle endre forskriftene i 2008, da NRK endret sin praksis, noe som tydeligvis ikke har skjedd Endret 3. januar 2013 av Wolfmoon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå