Gå til innhold

Profesjonell brasiliansk voks

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra at du gjorde det! Hvordan var smertene synes du? :)

Jeg beholder sokkene på selv og de fleste kunder gjør det. ;)

Jeg synes du skal vente med ny time for om to uker, altså at det har gått fire uker imellom. Det vokser veldig sprett og ofte kommer det mest siste uken.

Akkurat de første rivene var slik at jeg måtte samle meg litt, men etterhvert var det såvidt jeg enset det :) Hadde forventet mye mer smerte.

Ok, da gjør jeg det. Tusen takk for svar :)

Anonym poster: c9d02a6d7d830ce114efc940484f7d78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man må være flink å eksfoliere høna både før og etter voksing.

Anonym poster: f90e910b254e66ae2c8a5a128f6e4a50

Skrevet

Hei :-) Har vokset meg siden jeg var 14 og er fra midtøsten/Tyrkia :-) Her i Norge er det ikke lovlig å vokse seg før man er fylt 18 på mange profesjonelle steder - Er 23 år nå å har vokset meg i Norge i 5 år :-) Er nå kvitt 75% av hårveksten å jeg anbefaler det på det sterkeste ! jeg venter i 8 uker før hver gang jeg vokser, og til og med da har jeg så lite at jeg vurderer å vente enda lenger . Jeg har ikke inngrodde hår lenger, men selvfølgelig i ny og ne . Det er viktig å gå til bra og seriøse steder i og med at det for ikke lenge siden var det en kvinne som fikk herpes da hun vokset seg nettopp pågrunn av urenslighet :-( Jeg merker ikke noen ting å er blitt en rutine . Er som å gå å nappe litt, men jeg har en bra smerteterskel, så var ikke så ille første gang, men er jo en stund siden så husker ikke . Å absolutt ikke noe problem med svarte hår man blir overrasket over hvordan det er hos kvinner fra norden . Jeg var også litt sånn småstresset første gang jeg utførte voksingen i norge - Spurte masse spørsmål, og hun sa at jeg kan bli overrasket over at faktisk nordiske kvinner kan ha mer hår nedentil enn vi tror :-) Så er bare fordi vi har mørke røtter at det synes mer . Dette er noe du burde utføre hver 4 uke og resten av livet ditt om du ønsker forbedring . Om du barberer deg er du back to start . Jeg har aldri brukt høvel og jeg ser veldig godt utfallet av det .

Anonym poster: 9670684243d7e7a2cfc7e1f13ab7afb7

Skrevet

jeg har nettopp begynt å vokse alt fra navelen til tærne. jeg skulle begynt for årevis siden. høna mi er glatt på en måte som høvelen aldri gjorde meg. og lårene mine.... jeg var skjeggete som et mannfolk med lange svarte hår, gorilla! nå føler meg som en jente! jeg kommer aldri mer til å bruke høvel (bare under armene). høvelen gjorde meg fin og glatt (i 4-5 timer) men så begynte jeg å klø og fikk nupper og kviser og slik styggedom. med voksen klør jeg aldri :) et par inngrodde hår hist og pist (som regel på legene, men det fikser jeg lett ved å klemme det ut og ta på tea tree olje eller agrosan) men det fikk jeg av barberingen også. litt irriterende når man er i sparefasen før neste voksetime, men hårene som vokser ut nå er veldig spredt og er blitt lyse og synes knapt. å vokse bare høna er under 500 kr der jeg går og det syns jeg er skammelig billig. nesten 800 kr for bena men det er det verdt. å barbere låra mine var et sant helvete, kuttet meg til blods, og fikk stygge røde nupper og kviser overalt og måtte drøye en uke mellom hver gang jeg barberte for å ikke skjære opp nuppene = aldri helt glatt.

det mest overraskende (bortsett fra hvor glatt man blir) er at det fins ikke flaut å ligge der og blotte seg engang :) ikke er det vondt engang heller!

Anonym poster: f90e910b254e66ae2c8a5a128f6e4a50

Skrevet

Noen som har vært hos de her? http://www.bareclinic.no/

Prøver samle mot til å vokse meg profesjonelt, men pga endel uheldige opplevelser med helsepersonell har ekstrem angst relatert til å la fremmede ta i meg. Det hjelper heller ikke på at jeg er sterkt overvektig, har endel løs hud, kviser, osv...

Skrevet

Til sistemann her - så lenge du er ren og pen, så blir helt sikkert ikke de som skal vokse avskrekket. De har sett alle fasonger ;)

Når det gjelder angsten, så tror jeg at jeg ville snakket med behandler om det og forklart at du har litt skrekken og derfor kan trenge litt ekstra tid f.eks.

Skrevet

Til sistemann her - så lenge du er ren og pen, så blir helt sikkert ikke de som skal vokse avskrekket. De har sett alle fasonger ;)

Når det gjelder angsten, så tror jeg at jeg ville snakket med behandler om det og forklart at du har litt skrekken og derfor kan trenge litt ekstra tid f.eks.

Er faktisk mest urolig for at løshuden kan "sprekke". Den er tynnere, og full i strekkmerker, og ser for meg at det kan gjøre noe inni helvete vondt. Eventuelt at kvisearr henger fast i voksen, osv.

Ang angsten er det dessverre ikke et alternativ å innrømme at jeg har angst. Det er det knapt noen som vet, og ingen utover nære venner. Så jeg gjør som jeg alltid gjør, leser meg opp på ting, og takker for meg når jeg står i døren. Dissosierer mer enn nok til at jeg om jeg får det for meg at jeg setter i gang med et slikt prosjekt, så skal saktens komme meg gjennom det, selv om jeg tviler på jeg husker noe som helst :ler:

Skrevet

Nå fikk jeg også lyst til å gjøre dette:)

Men jeg ser du skriver at det blir som mykt dun når håret vokser ut igjen, hvordan er dette den siste (tredje?) uken? Er det masse og mørkt, er det veldig synlig og lett å merke? Jeg er nemlig "redd" for kjønnshår og er ikke intim med mindre jeg er glatt. Blir det problematisk før jeg tar ny runde med voks?

Erfaringen min (og mange av mine venninner med meg), er at man rett og slett blir litt mindre "redd" for kjønnshår etter at man har begynt å vokse. Hårene som kommer ut, er mye tynnere og mykere enn de man hadde før voksing. Så klart må det ha rukket å vokse ut hår før man kan fjerne dem med voks igjen, men jo flere behandlinger, jo mindre blir hårveksten. Siden håret er såpass annerledes fra barberte stubber, synes jeg rett og slett ikke det er like sjenerende heller, og å være intim er således uproblematisk.

Skrevet

Er det "lovlig" å nappe hårene når de begynner å vokse ut igjen? :)

Skrevet

Det hadde vært gøy å prøve voks på studio :) Prøvde sånn brasiliansk hjemmevoks en gang, sånn som man ikke trenger de papirstrimlene til, for voksen stivner og man drar bare i den. Vel, hele forsøket gikk rett åt helvete... Etter det fikk jeg litt angst mtp angst, men tror jeg vil prøve det profesjonelt.

Har bare et spørsmål som jeg håper noen kan svare på; jeg har ikke ekstremt mye kjønnshår, tror jeg. Men har jo hår både oppå venusberget, og under, om dere skjønner. Men håret vokser bittelitt rundt de ytre skamleppene. Altså såvidt på innsiden av dem, i sprekken. Ikke mye hår, men littegrann. Går det ann å vokse det bort? Når det er sånn inni på slimhinnen? Eller må de la det være igjen og så må jeg barbere der?

Skrevet

Det hadde vært gøy å prøve voks på studio :) Prøvde sånn brasiliansk hjemmevoks en gang, sånn som man ikke trenger de papirstrimlene til, for voksen stivner og man drar bare i den. Vel, hele forsøket gikk rett åt helvete... Etter det fikk jeg litt angst mtp angst, men tror jeg vil prøve det profesjonelt.

Har bare et spørsmål som jeg håper noen kan svare på; jeg har ikke ekstremt mye kjønnshår, tror jeg. Men har jo hår både oppå venusberget, og under, om dere skjønner. Men håret vokser bittelitt rundt de ytre skamleppene. Altså såvidt på innsiden av dem, i sprekken. Ikke mye hår, men littegrann. Går det ann å vokse det bort? Når det er sånn inni på slimhinnen? Eller må de la det være igjen og så må jeg barbere der?

Jeg har også på innsiden av kjønnsleppene, og hun vokset det bort. Det er faktisk området det gjorde minst vondt på. Hun bare holdt med to fingre og rettet ut huden, la på voks og dro av. Det går helt fint :) Men jeg hadde noen småhår igjen her som jeg bare nappet bort da jeg kom hjem.

Skrevet

Er faktisk mest urolig for at løshuden kan "sprekke". Den er tynnere, og full i strekkmerker, og ser for meg at det kan gjøre noe inni helvete vondt. Eventuelt at kvisearr henger fast i voksen, osv.

Ang angsten er det dessverre ikke et alternativ å innrømme at jeg har angst. Det er det knapt noen som vet, og ingen utover nære venner. Så jeg gjør som jeg alltid gjør, leser meg opp på ting, og takker for meg når jeg står i døren. Dissosierer mer enn nok til at jeg om jeg får det for meg at jeg setter i gang med et slikt prosjekt, så skal saktens komme meg gjennom det, selv om jeg tviler på jeg husker noe som helst :ler:

Ingen fare for skader og sprekker. Den eneste skaden du kan få under voksing er om du selv skal holde huden stram og strammer for mye, slik at den tynne huden får en rift. Det har skjedd en venninne av meg, men aldri meg og jeg har gått jevnlig i snart... hm... ni år.

Vel.. om du ikke kan si du har angst, så si i det minste at du er nervøs, for da tar behandler hensyn.

Gjest Blomst83
Skrevet

Noen som har vært hos de her? http://www.bareclinic.no/

Prøver samle mot til å vokse meg profesjonelt, men pga endel uheldige opplevelser med helsepersonell har ekstrem angst relatert til å la fremmede ta i meg. Det hjelper heller ikke på at jeg er sterkt overvektig, har endel løs hud, kviser, osv...

Anbefaler deg Justyna hos Karl Johan hudpleie :) Har gått til hun i 2 år.For 1 år siden flyttet jeg til en by som tar 2 timer med tog,men jeg reiser inn til Oslo for å få behandling hos henne.

Skrevet

Kjære deg :) jeg er også overvektig, og har vokset meg jevnlig de siste 2,5 årene. Jeg går til en veldig hyggelig hudpleier som kan jobben sin og som får meg til å slappe av og føle meg som om jeg ikke hører hjemme på noen andre salonger. Rett før nyttår spurte jeg om overvekten min var et problem med tanke på hennes jobb, men hun sa at det ikke var noe problem i det hele tatt, og set skulle jeg ikke tenke på. Jeg går ut i fra at alle profesjonelle har denne holdningen.

I tillegg får jeg masse tips til hvordan jeg behandler det voksede område i for- og etterkant, samt hudpleie generelt. Jeg kan spørre om alt jeg lurer på, jeg har hatt tørre hudområder hvor jeg lurte på om hun kunne noe om det, eller om det var en leges område (hvor hun svarte at dersom jeg gikk til lege ville vedkommende antakelig si sånn og sånn, og jeg fikk forslag til ting jeg kunne prøve først (som ikke innebar å selge merket de selger i butikken)), og jeg har fått veiledning om hvordan jeg kan behandle øyenbrynene mine osv.

Mitt beste tips er å finne en god salong og en hudpleier du stoler på, og holde deg til vedkommende.

Anonym poster: 41b32476cd05ff47cada67845a4663bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...