Gå til innhold

Profesjonell brasiliansk voks

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har en middels smerterskel, men har aldri klart å gjennomføre voks av underlivet på egen hånd. Derfor vil jeg bestille time hos en profesjonell.

Men er dette noe alle klarer å gjennomføre? Er det en stor risiko for at jeg sparker til behandleren og løper gråtende ut derfra liksom? :sjenert:

Jeg lurer også på hvordan det foregår. Er jeg naken nedentil eller har jeg på truse som vi flytter ettersom nødvendig? Er det flaut? Spesielt med tanke på at jeg fortsatt er tenåring. Og hvor lang tid tar en slik behandling?

Jeg har så lyst, er så møkklei av barbering, stupper og sår. Men vet ikke helt om jeg tør... Erfaringer? :) :)

Anonym poster: c9d02a6d7d830ce114efc940484f7d78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, husk at du må spare 3-4 uker før du kan vokse. Det beste er å barbere alt du vil ha vekk så bestiller du time til 3-4 uker etter det.

Første gang er et helvette. Det gjør vondt, men en annen type smerte enn man kanskje er vant med. Synes iallefall jeg.

Første gang jeg gjorde det var jeg 17år og kan ikke huske at det synes det var så flaut. Regnet med at terapeuten var profesjonell å gjorde sin jobb. I ettertid er jeg utdannet innen faget å som terapeut blir man så vant med oppgaven at det blir på samme måte som å vokse en legg. Så det er ingenting å være flau over. :)

Noen har engangstruser om kunden ønsker det, men for best resultat er man naken nedentil.

Behandlingstiden kan variere alt fra hvor godt hårsekkene sitter, så alt fra 15-20min til 30-45min første gang. Ettervært vil både smerten og tiden halvere seg stort, og hårveksten. ;)

Det er virkelig å anbefale. Og jeg har aldri opplevd kunder som sparker fra seg. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er mer flaut enn vondt for å si det sånn! Der jeg tar pleier jeg å være naken nedentil ja, men har et håndkle som legges litt over så man slipper å blottlegge seg helt.

For meg er det nok å spare i 2ukers tid på forhånd. Anbefales virkelig selv om det er flaut altså, resultatet blir jo så mye bedre enn ved barbering:)

• Liker 1
Skrevet

Spørsmål til dere profesjonelle: Hvordan reagerer dere hvis en jente med mye hårvekst kommer? I tillegg til at hun er fra midtøsten og har svart hår nede? Hahaha jeg vet ikke om jeg tørr ass, tenk hvis de ler xD

Anonym poster: dd04ba981c5c9a0797e57995dc77dae8

Skrevet

Åh, må man spare så lenge altså! Det visste jeg ikke :O

Tusen takk for to flotte svar! Da burde jeg vel ringe og bestille med en gang, så jeg er klar til kjæresten kommer hjem :fnise:

Er det garantert at det er en kvinne som utfører dette, eller kan jeg ringe og be om en kvinne? Føler det ville vært mindre flaut enn med en mann.

Og også, på hjemmesiden deres står det listet opp priser:

Brasiliansk 590,-

Regelmessig brasiliansk 520,-

Hva er forskjellen/hva skal jeg spørre etter?

Hilsen TS :)

Skrevet

Spørsmål til dere profesjonelle: Hvordan reagerer dere hvis en jente med mye hårvekst kommer? I tillegg til at hun er fra midtøsten og har svart hår nede? Hahaha jeg vet ikke om jeg tørr ass, tenk hvis de ler xD

Le av svarte hår? Det er vel ikke uvanlig. Det finnes blondiner med svart hårvekst. Hvis det generelt er mye hårutbredelse reagerer de nok ikke, men hvis det er lange hår så er det greit å stusse litt før man går slik at voksen får ordentlig tak, altså av praktiske årsaker. Hvor kunden kommer fra tror jeg ingen tenker på. Du må ikke akkurat fylle ut et skjema der du krysser av fra Midt-Østen.

Anonym poster: 6759057fed03057665155ce70337c391

Skrevet

Le av svarte hår? Det er vel ikke uvanlig. Det finnes blondiner med svart hårvekst. Hvis det generelt er mye hårutbredelse reagerer de nok ikke, men hvis det er lange hår så er det greit å stusse litt før man går slik at voksen får ordentlig tak, altså av praktiske årsaker. Hvor kunden kommer fra tror jeg ingen tenker på. Du må ikke akkurat fylle ut et skjema der du krysser av fra Midt-Østen.

Anonym poster: 6759057fed03057665155ce70337c391

Grunnen til at jeg nevnte midtøsten er fordi det er stereotypisk at dem er hårete. Noe som stemmer i mitt tilfelle xD

Skrevet

Reagere ikke noe på det. :) Men bare vær obs på at det da kan hende at hårene sitter litt ekstra, og det er ikke alltid man får av alt på første time. Man skal være varmsom og ikke gå over med voks for mange ganger. Og hårene kan ikke være lengre enn 1 cm, så det beste er å barbere det slikt du ønsker før så å spare til hårene er 0,7cm-1cm.

Når man tar regelmessig brasiliansk så er det lettere å fjerne hårene, man bruker mindre tid så derfor billigere. Og ja,kunden blir dekket til med håndkle så helt naken vil du neppe føle deg. :)

Skrevet

Men voksing varer i sånn 4-5 uker om jeg husker rett. Og så må man vente 3-4 uker igjen før man kan vokse på nytt? :) Det må jo være veldig kjedelig. Og hvordan vokser håret ut igjen, blir det stubber en lang stund før det vokser langt eller er det raskt ute igjen?

Skrevet

Når man barberer så kutter man hårene på det tykkeste punktet hver gang som gjør at det blir harde vonde stubber. Når man vokser så vil den tynneste delen av håret vokse fram først og det kan gjerne vokse litt spredt slik at det kan ta en god stund før du merker noe som helst. Det vil kjennes mer ut som dunhår. Du venter 3-4 uker fra dagen du vokser til neste gang, så du vokser en gang i måneden for optimalt resultat. :)

Men det er veldig inviduelt hvor raskt hårene vokser osv. Så du må nesten bare prøve. Men ikke gi opp etter første gang selv om det gjør vondt. Det vil ikke være like ille de neste gangene og den lille smerten der tåler du. Værtfall når resultatet blir så bra. :)

Skrevet

Når man barberer så kutter man hårene på det tykkeste punktet hver gang som gjør at det blir harde vonde stubber. Når man vokser så vil den tynneste delen av håret vokse fram først og det kan gjerne vokse litt spredt slik at det kan ta en god stund før du merker noe som helst. Det vil kjennes mer ut som dunhår. Du venter 3-4 uker fra dagen du vokser til neste gang, så du vokser en gang i måneden for optimalt resultat. :)

Men det er veldig inviduelt hvor raskt hårene vokser osv. Så du må nesten bare prøve. Men ikke gi opp etter første gang selv om det gjør vondt. Det vil ikke være like ille de neste gangene og den lille smerten der tåler du. Værtfall når resultatet blir så bra. :)

Åja! :) Det høres jo knall ut. Så jeg må ikke gå med tykke, mørke stubber som vokser i hytt og pine i tre uker altså. Skal ringe på tirsdag og bestille time. Tusen takk for svarene :)

Skrevet

Dette håndkle til å dekke seg til med, opplever jeg som bare dustete. Det er bare jeg og terapeuten i rommet, og terapeuten må uansett se for å få gjort jobben sin. Det har aldri falt meg inn at det skulle väre flaut å väre naken foran en profesjonell terapeut, uansett kjönn. Brasiliansk voksing er en behandlingssituasjon som er helt uten erotisk innhold. Korte stöt av smerte akkurat når hårene fjernes, ingen smerte som varer mer enn et halvt sekund av gangen. Og vidunderlig deilig etterpå.

Anonym poster: 5773b0a1fcf13626a82d5252b3c5e288

Skrevet

Nå fikk jeg også lyst til å gjøre dette:)

Men jeg ser du skriver at det blir som mykt dun når håret vokser ut igjen, hvordan er dette den siste (tredje?) uken? Er det masse og mørkt, er det veldig synlig og lett å merke? Jeg er nemlig "redd" for kjønnshår og er ikke intim med mindre jeg er glatt. Blir det problematisk før jeg tar ny runde med voks?

Skrevet

Grunnen til at jeg nevnte midtøsten er fordi det er stereotypisk at dem er hårete. Noe som stemmer i mitt tilfelle xD

Jeg føler med deg og skjønner hva du mener:) Første gangen jeg fikk brazvoks, var jeg utrolig nervøs og jeg tror jeg var litt brisen. Jeg har gått hver 3.uke siden den gang, for 3år siden:)

Skrevet

Jeg anbefaler Bettys som holder til på markveien. Jentene som driver salongen er proffesjonelle og stolte av yrket sitt.

Jeg har vært kunde siden de åpnet. Det samme gjør venninnene mine.

Anonym poster: 80517550b4eeda52988b4b28dafb589c

• Liker 1
Skrevet

Nå fikk jeg også lyst til å gjøre dette:)

Men jeg ser du skriver at det blir som mykt dun når håret vokser ut igjen, hvordan er dette den siste (tredje?) uken? Er det masse og mørkt, er det veldig synlig og lett å merke? Jeg er nemlig "redd" for kjønnshår og er ikke intim med mindre jeg er glatt. Blir det problematisk før jeg tar ny runde med voks?

De fleste timer det inn slik at man vokser seg rett etter mens, sånn at den siste og verste uka har man uansett mens. Men, det er som sagt veldig fra person til person hvor mye hår som kommer.

Jeg opplever på meg selv at det er svært lite hår, så lite at verken jeg eller samboer bryr seg.

Du må nesten bare prøve å se selv. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg gjorde det, jeg! Såå mye bedre enn barbering :)

Men det jeg lurer på:

Det er nå to uker siden jeg var der, og det har begynt å vokse ut igjen. Men bare enkelte steder, så jeg ser egentlig bare skamklipt ut. Har fått beskjed om å bestille ny time god tid på forhånd, kan jeg da bestille for neste uke? For det virker ikke som om alt vil ha grodd tilbake innen da, siden jeg nå fortsatt er glatt på mange områder, eller vokser det fort fra nå av?

Og jeg lurer også på: Beholder dere sokkene på eller tar dere de av under behandling? :ler:

TS

Skrevet

Så bra at du gjorde det! Hvordan var smertene synes du? :)

Jeg beholder sokkene på selv og de fleste kunder gjør det. ;)

Jeg synes du skal vente med ny time for om to uker, altså at det har gått fire uker imellom. Det vokser veldig sprett og ofte kommer det mest siste uken.

Skrevet

Hei! Jeg har hørt at vi får mere inngrodde hår når vi vokser oss enn når vi barberer? Er dette sant? Jeg har lyst til å vokse meg, men når jeg f.eks skulle kjøpe sånn maskin som drar ut hårene (til bena) hørte jeg om MANGE som hadde fått problemer med inngrodde hår?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...