tr.heimspia83 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #41 Del Skrevet 11. januar 2013 Så bra dere hadde utbytte av kiropraktor, er han flink, syns du? Jeg syns han vi går til virker flink, men harmjo ingenting,å sammenligne med! Opplevelsen høres veldig lik ut, da Hmm.. Trist at Lasse er sånn, er det ingen oppgaver som har med Emil å gjøre han tar på seg med glede? Da,hadde jeg blitt veldig skuffa! Jeg regner med du har tatt det opp med han? Hva om han kan få velge seg et ansvarsområde? Som at han feks blir kveldsmester, steller og legger for kvelden, og har hovedansvaret? Noe han bestemmer selv, og får et eieforhold til.. Kan jo hende at han føler han avlaster deg, og det blir jo ikke det samme som å gjøre det fordi han har interesse for sønnen! Om han først begynner å føle at han er den som skal passe på en spesiell ting, kan det jo hende det smitter over på andre oppgaver.. Her har pappa ansvaret for å skifte bleier, så lenge han er hjemme. Nå er han generellt interessert, men likevel er det godt for oss begge å vite qt det tar han! Ja Glen Angelsen som han heter er knallflink Går til han selv med bekkenet mitt og er kjempefornøyd. Størseth Kiropraktorsenter i midtbyen. Han har ingen ting som er "sitt" nei, likevel om jeg har foreslått det flere ganger. Eller, om helgene så har han de første timene av dagen med han og da ser de tv sammen.... Må snakke ut med han om det, men venter til bronkitten hans har sluppet taket helt. Blir for dumt å mase om det nå når han er syk kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #42 Del Skrevet 11. januar 2013 Lasse har faktisk vært flinkere til å ta initiativ til å leke med Emil i dag Han begynner også å bli friskere av bronkitten, så det er nok en sammenheng der.. Var å satte inn hormonsprial i dag. Merka ikke veldig mye under selve inngrepet, men har hatt bittelitt mensenmurringer og vondt i hodet etterpå. Samt en mild form for blødning/mensen 1 uke til sex og basseng! Da berger vi akkurat for babysvømmingen neste torsdag og hotell-overnatting neste helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. januar 2013 #43 Del Skrevet 11. januar 2013 Veldig bra at det gikk fint hos kiro Trist å lese at L ikke tar noe spesielt ansvar. Det skjønner jeg at gjør vondt! Er enig med Fr.Strøken! For du har vel pratet med ham om det? Isåfall så må du be han om å våkne.. Han kan jo ikke holde på slik! Slå knyttneven i bordet! Sorry, men lunta mi er kort med "syke" mannfolk Her er det ingen sympati å få på sutring og lissom-ikke-orking.. Usjamei.. Håper hosten gir seg snart, hos dere begge.. Det er jo absolutt ikke godt å gå slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #44 Del Skrevet 11. januar 2013 Veldig bra at det gikk fint hos kiro Trist å lese at L ikke tar noe spesielt ansvar. Det skjønner jeg at gjør vondt! Er enig med Fr.Strøken! For du har vel pratet med ham om det? Isåfall så må du be han om å våkne.. Han kan jo ikke holde på slik! Slå knyttneven i bordet! Sorry, men lunta mi er kort med "syke" mannfolk Her er det ingen sympati å få på sutring og lissom-ikke-orking.. Usjamei.. Håper hosten gir seg snart, hos dere begge.. Det er jo absolutt ikke godt å gå slik Må vel bli streng ja... Men det er for dumt, han skal jo i teorien være like ivrig på å leke og kose som meg? Kjenner det er sårt med de rundt meg som har barnefedre som forguder barna sine og nesten må skille dem med et brekkjern... Nå har jeg bestilt meg ny vogn Samme som den jeg har, TFK Joggster Twist, sort Elsker den vogna, men merker godt at den jeg har nå som jeg kjøpte godt brukt, er slitt og ikke helt på G lengre.. Den kan bli en sovevogn i barnehagen etter hvert Kjekt med 2 barnevogner da... www.kiddies24.dk Annbefales, og vogn er tollfri import! Halve prisen av norge gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 11. januar 2013 #45 Del Skrevet 11. januar 2013 Så først nå at du hadde ny dagbok, så her må jeg følge med videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #46 Del Skrevet 12. januar 2013 Så først nå at du hadde ny dagbok, så her må jeg følge med videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #47 Del Skrevet 12. januar 2013 Jadda, sykdom slipper man IKKE unna her i hus Begynte å bli dårlig igjen i gårkveld, og i natt blusset det helt opp. Forbanna dritt altså! Helt ødelagt i dag tidlig! Lasse tok Emil fra kl 8 og jeg sov og døste i senga til rundt 13. Når jeg så våknet til så hadde han ryddet masse, vasket klær og ordna huset Deilig å våkne til! Er tydelig at bronkitten hans begynne å slippe taket og han føler seg bedre. Hadde gått supert med Emil også, og de lekte og herjet når jeg stod opp. Håpte på å få tatt en dusj, men det er kun lunkent vann i springen. Lurer på om varmtvannsberederen holder på å ta kvelden? Lasse, svigermor og Emil dro for å handle i sta. Emil trenger en lengre dupp midt på dagen og det er litt for kaldt ute for å trille han slik at han får sove ute. Så da sitter svigermor baki bilen med Emil mens motoren går, slik at han iallefall fikk en dupp i bila. Kjenner det er HELT OK å være alene i huset noen timer Det trengs iblandt Når bikkja kom inn i sted så gikk det hele 5 minutter før han hadde tisset på en pose jeg har stående med hesteutstyr. I går tisset han på en dørkarm også. Det har tatt seg opp den siste uken og han har begynt å markere. Når jeg så ba han om å komme bort til tisset sitt så kom han luskende med tenna på tørk. Jeg vet så godt at dersom jeg hadde prøvd å få han på rygg den gangen så ville han laget hakkemat av hendene mine Den bikkja der ryker snart! Han har begynt å markere inne hele tiden, samtidig som han utfordrer rangen min til stadighet. I tillegg har han sikkert skjønt at jeg vil heller ha hendene mine "hele" enn å gå inn i en slosskamp med han. Må nok ta opp det med Lasse.... Men jeg regner med at jeg skal presse litt på å kvitte oss med han. Prøve å omplassere han eller noe slikt. Det er ikke verdt at han plutselig en dag kan gjøre noe mot Emil kjenner jeg. Det blir litt meg og Emil, eller bikkja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. januar 2013 #48 Del Skrevet 12. januar 2013 Så teit å bli dårlig igjen, da Og da var det superbra at du fikk fri, dét trenger og fortjener du syns jeg!! Godt at Lasse er så å si på bena igjen!! Krev litt fri Boffsen høres litt skummel ut, synes jeg.. Den har jo vært på armen din før en gang også! Er den sjalu på Emil eller? Har du en fin kveld eller? Ka du gjør på? Her er det liv i rullekaka i magen.. Gleder meg til å sende deg sms når jeg er på vei til sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #49 Del Skrevet 12. januar 2013 Så teit å bli dårlig igjen, da Og da var det superbra at du fikk fri, dét trenger og fortjener du syns jeg!! Godt at Lasse er så å si på bena igjen!! Krev litt fri Boffsen høres litt skummel ut, synes jeg.. Den har jo vært på armen din før en gang også! Er den sjalu på Emil eller? Har du en fin kveld eller? Ka du gjør på? Her er det liv i rullekaka i magen.. Gleder meg til å sende deg sms når jeg er på vei til sykehuset Gleder meg masse til å få sms også! Drømte om det en dag her tihi! Lille Q ja. Det har vært en trist kveld i dag. Etter at Lasse fikk høre hva som skjedde så bestemte han seg for at nok var nok. Verken jeg eller han tørr å ta sjansen på at noe kan skje med Emil, og dersom noe hadde skjedd mot Emil så ville jeg ikke klare å gå imellom fordi han ikke så på meg som høyere rang. Lasse som den jegern han er ordnet opp i det selv De to gikk seg en tur, Q fikk masse godis og da tok det slutt. Fort og gæli, og på den måten så ble det en veldig verdig avslutning. Lasse tar det selvsagt veldig tungt, og jeg regner med vi blir liggende å prate i natt. Forferdelig trist, men det var vist totalt uaktuelt med omplassering, og å ta han med til vetrinæren som han hatet ville bare vært slemt ovenfor bikkja. Lasse var veldig bestemt på hva og hvordan og utsatte det ikke mere enn noen minutter før han hentet hagla... Q ligger nå fredelig på en saueskinnsfelle på låven i påvente av at vi får fyrt opp nok til å tine tæla i hundegården. Regner med at vi får begravet han i morgen og foreldrene mine er avtalt barnevakt hele dagen Fæl slutt på et så godt vennskap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. januar 2013 #50 Del Skrevet 12. januar 2013 Mange klemmer til dere. Dere gjorde ganske sikkert et godt valg, for Q sin del også. Ta vare på hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 12. januar 2013 #51 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Vet hvor fælt d er, men det var nok det beste vil jeg tro. Dere får bare snakke om det og ta vare på hverandre, for det vil bli tøft en stund fremover, man får jo så sterke bånd med disse firbente! Endret 12. januar 2013 av -Mala- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #52 Del Skrevet 13. januar 2013 Huff ja. Han sovnet heldigvis etter noen timer og har fått litt søvn. Kjennes veldig tomt ut i huset. Er jo så vant til at Q tusler omkring hele tiden og sover "i veien" i gangen. Tar meg selv i å passe på så jeg ikke tråkker på han i mørket... På mange måter var jeg utrolig glad i den lille reka, men alt i alt så kommer jeg aldri til å betvile avgjørelsen Lasse tok. Han hadde sett flere signaler om at det var noe som irriterte bikkja etter at jeg og bikkja hadde den hendelsen for 2 uker siden. Han har selv merket at Q ønsket å komme imellom Lasse og Emil når de lekte på gulvet f.eks og har hatt i bakhodet lenge at det kunne være noe mere enn kun en kosesyk liten Q. Æsj å huff! Om 4 uker er det 1 år siden jeg mistet hesten min, og nå kom det her oppi alt sammen også... Er veldig glad for at vi har hverandre oppi alt sammen Lasse ønsket at Emil skulle være hjemme i morgen så det ikke blir så stille her hjemme, det er dødsstille likevel kjenner jeg.... Små tussende labber mangler... Og tror det kan være godt at vi skal bort til helgen. Prøve å samle tankene litt og la sorgen synke. Tror det blir veldig vondt for han å komme hjem fra jobb på mandagen og ikke bli møtt i døra av bikkja si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 13. januar 2013 #53 Del Skrevet 13. januar 2013 Så trist! Men, dette viser hvilken mann du har! Beslutsom og beskyttende overfor familien sin, og en stor kjærlighetserklæring til deg og Emil. Litt annen måte å vise hva dere betyr på, når du var trist for at han interesserte seg litt lite her om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #54 Del Skrevet 13. januar 2013 Ja absolutt FrøkenStrøken Tror interessen har hatt en del å gjøre med at han har vært mye syk og sliten. I går når han kom hjem fra handletur hadde han kjøpt med sovepose til Emil og en sovepose til Q. Han gleder seg MASSE til pappapermisjonen, for da skal de ut i naturen og leke seg. Han har en kompis fra forsvaret som også har permisjon rundt samme tid, så de to kommer nok til å dra på fisketurer og overnattinger sammen med barna også da Nå ligger Q fredelig i hundegården sin. Han ligger på en saueskinnsfelle med beinet sitt mellom bena. Favorittleken er der, og selbuvottene til Lasse. Som en gravstein har vi lagt favoritt tissesteinen hans. Og han ligger å ser utover "kongeriket sitt" som er den gigantiske luftegården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 13. januar 2013 #55 Del Skrevet 13. januar 2013 Ja absolutt FrøkenStrøken Tror interessen har hatt en del å gjøre med at han har vært mye syk og sliten. I går når han kom hjem fra handletur hadde han kjøpt med sovepose til Emil og en sovepose til Q. Han gleder seg MASSE til pappapermisjonen, for da skal de ut i naturen og leke seg. Han har en kompis fra forsvaret som også har permisjon rundt samme tid, så de to kommer nok til å dra på fisketurer og overnattinger sammen med barna også da Nå ligger Q fredelig i hundegården sin. Han ligger på en saueskinnsfelle med beinet sitt mellom bena. Favorittleken er der, og selbuvottene til Lasse. Som en gravstein har vi lagt favoritt tissesteinen hans. Og han ligger å ser utover "kongeriket sitt" som er den gigantiske luftegården. Koselig med "gutta på tur"-planer!! Emil er en virkelig heldig gutt som får vokse opp i et landskap som deres!! En god klem til dere og Q! Synes virkelig dere har gitt ham en flott og verdig avslutning! Mamma min kunne fortelle om ganske likt tilfelle da jeg var liten, og bror min kom til verden. Hunden hikk plutselig bananas og beit pappa. Da er det ikke så mye annet å gjøre, selvom det er så ufattelig trist.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 14. januar 2013 #56 Del Skrevet 14. januar 2013 Hei på deg i ny dagbok:-) Trist å høre om bikkja, da.... Men voksen og riktig avgjørelse, høres det ut som. Vi har også hund, den er veldig glad i folk, så er egentligikke bekymret, men merker jo at den blir litt sjalu av og til. Når jeg og mannen koser i sofaen, vil den komme i mellom. Lurer på hva som skjer når det kommer baby....? Usj, må bare satse på at det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #57 Del Skrevet 14. januar 2013 Smerte! Jeg har aldri sett Lasse SÅ ødelagt før! Jeg husker bare hvordan jeg selv reagerte for snart et år siden når jeg mistet frøkna mi, og det er litt uvirkelig å kjenne på det samme igjen. Han vil ikke spise, vil ikke gjøre noe. Vil bare sitte ved graven til Q. Der gråter han som et lite barn og roper unnskyld, unnskyld! Det eneste jeg kan gjøre er å være der med han og vise at han ikke er alene. Jeg har tidenes DÅRLIGSTE samvittighet. Det gnager så langt inn i sjelen at jeg ikke vet hva som kan stoppe det. Det var pga MEG at Q og Lasse ikke kunne fortsette vennskapet sitt. Det var pga MEG at Lasse tok den avgjørelsen. Jeg skulle ha stoppet han. Tatt fra han våpnet og krevd at han stoppet opp og kjente lengre på det. Jeg skulle ha prøvd hardere å finne ut av ting med Q. Jeg skulle aldri latt frustrasjonen min gå utover bikkja så mange ganger (muntlig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. januar 2013 #58 Del Skrevet 14. januar 2013 Du da Det var vel for dere alle 3 (4) at han gjorde det? Det skrev du jo tidligere, at Lasse allerede var redd for hva som kunne skje, siden Q allerede hadde markert seg ovenfor Emil og deg. Ikke vær så streng mot deg selv, vennen, Lasse vet selv hvilke tanker han hadde da han avgjorde det. Det var ikke du som gjorde avgjørelsen. Og hva kunne skjedd dersom Q fortsatte med samme behov? Dét er iallfall skummelt å tenke på!! Usj, jeg har skikkelig vondt av dere. Lasse må komme over første fæle kneika. Jeg skjønner godt at han er lei seg, og ikke enkelt at han gjorde det selv. Uffah Fortsett bare å vis ham at du forstår hva han går igjennom. Du og Emil er det beste han har - uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 15. januar 2013 #59 Del Skrevet 15. januar 2013 Enig med Nutta over. Dette er ikke din feil!!! Og Lasse hadde nok aldri foreslått det selv hvis ikke han har gått og kjent på de samme tankene. Det er klart at det er en helt forferdelig situasjon, for både deg og han, men dere tok helt klart det riktige valget. Synes også det står stor respekt av at Lasse tok seg av det selv. Det var en mye bedre avslutning for Q enn å avlive hos veterinæren. Klemmer til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SMl Skrevet 16. januar 2013 #60 Del Skrevet 16. januar 2013 Uff,føler med deg.. :/ Syntes synd på deg som føler deg sånn.. Men som de to andre damene sier,d var jo nok d beste for fremtiden for dere.. Han kommer nok til å skjønne d etterhvert skal du se.. Og du må ikke føle at d er din skyld,for det er d ikke!.. Håper ting blir bedre snart.. Stooooooooor klem til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå