Gå til innhold

Å slå bordet som "dunket" ungen... er det vanlig??

Lille Løve

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så var det det å huske å logge inn da... :oops:

Jeg er gjesten over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jo, det er vel mer eller mindre blitt et skjellsord - av flere grunner, tror jeg. For det første så har jeg aldri sett noen statistikk som viser at unger som er såkalt "pedagogisk riktig" oppdratt er blitt noe bedre mennesker enn de som er oppdratt etter vanlig sunn fornuft (altså, av foreldre og besteforeldre generelt). Dessuten tror jeg at vi "vanlig dødelige" foreldre er rett og slett drittlei av å bli formant av pedagiske veiledere, spesielt barnehageansatte - hvordan vi best skal oppdra våre egne barn.

Det burde kanskje være et tankekors at det i vår barndom var mye mer disiplin, respekt for andre mennesker (både medelever og lærere, og andre mennesker generelt) - respekt for "ting" og vi fikk en skolegang som var mange ganger bedre enn det våre egne barn har fått. Mine barn har hatt en mareritt-lignende skolegang både på barneskole og ungdomsskole - totalt ødelagt undervisningsmiljø pga at det er bestemt at barn som bråker, ødelegger og ikke kan innrette seg i klassen skal få den ene sjansen etter den andre - før de blir fjernet fra klassen eller at det blir satt inn ekstra ressurser. Ekstra ressurser blir det kun satt inn dersom det er barn i klassen som har en diagnose - uoppdragne bråkebøtter får bare ture fram som de vil !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er å undervurdere unger ved å få dem til å fjåse rundt og lage masse mas av en bagatell ved å slå på møbler.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...