Vendelins Skrevet 29. desember 2012 #1 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg er særdeles dårlig stilt, iom at jeg er alenemor med 4 barn. Jeg jobber som fostermor i 100% stilling, og har en annen jobb i tillegg til dette innenfor det private. Denne bijobben er på en butikk, og jeg sier ja til vakter kun når det passer med barn og skole.. Dette bringer meg på en årslønn på ca 350 000 i året. I tillegg til dette så kommer barnebidrag, barnetrygd og utdanningsstønad. Jeg holder på med vernepleien desentralisert i tillegg til jobbene, noe som vil si at jeg går på skole 6 uker pr halvår. Nå eier jeg et hus, som jeg planlegger å selge neste år. Jeg vil tro jeg vil sitte igjen med et overskudd på 2-300 000 etter salget. I tillegg til dette har jeg nå spart meg opp 75 000 som står på boligkonto pr i dag. Jeg ser for meg å flytte til sommeren, og ønsker meg et hus til ca 1.8 mill. Hvordan skal jeg gå frem for å få dette til på best mulig måte? Er det noen som har noen gode tips til meg her? Jeg har sjekket ulike lånekalkulatorer, og får avslag på disse. Er det noen lure knep som jeg ikke vet om? Som jeg kan benytte meg av? Da jeg og min mann bodde sammen, eide vi et hus og hadde lån på 2.1 mill.. Han jobbet ikke på 1,5 år, og hadde null inntekt denne tiden. Jeg hadde dårligere inntekt enn hva jeg har nå, og satt alene med hele lånet der, samt at vi hadde enda en voksenperson i huset som trengte mat og tøy, samt en ekstra bil med alt av utgifter som det innebar. Jeg klarte å betjene hus og liv da, og jeg kommer til å klare det igjen. Desverre er ikke kalkulatorene enige. Så derfor trenger jeg litt tips og råd her, for å få det til. Jeg har allerede fått førstehjemslån, så det vil jeg ikke få igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 29. desember 2012 #2 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg ville tatt kontakt med den banken som du allerede bruker. Ta med kontoutskrifter, så du kan vise hva pengene dine går til, og hvor mye som kommer inn. Barnetrygd og sånn må også regnes som inntekt. Min erfaring er at lånekalkulatorene er strengere enn kunderådgiverne... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 29. desember 2012 #3 Del Skrevet 29. desember 2012 Har du en lokalbank du kan gå til? De er ofte mer fleksible. Vi fikk lån da jeg var student. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 29. desember 2012 #4 Del Skrevet 29. desember 2012 Ta en samtale med nåværende bank, ja. Du bør også kvalifisere til lån i Husbanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Del Skrevet 29. desember 2012 Husbanken er en lur plass å søke, og å bruke en bank som ikke er så stor. Hos en lokalbank var de veldig velvillige til å gi oss lån, imens de store var litt strengere. Da vi startet boligjakten var vi begge studenter, og da fikk vi låne 1.7 mill med en inntekt på 250 000 i året. Jeg synes det var mye, selv om de da visste at vi kom til å tjene nesten en million til sammen etter få år. Anonym poster: dae5052fac143d061b379cc93e757f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelins Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 30. desember 2012 Men høres det usannsynlig ut at jeg vil få lån? Eller tror dere at det er en reell mulighet for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #7 Del Skrevet 30. desember 2012 Prøv Husbanken Anonym poster: 5186f3e06885a9f4ff5860ca664cfbcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå