Gå til innhold

Hva sliter du med?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Saken er: vi har det så godt i Norge, at friske mennesker som har tak over hodet, penger på konto, mat i kjøleskapet, varmt vann i springen, varme klær på vinteren og varm dyne på natta MÅ klage og syte likevel. Er lett å bli deprimert når livet egentlig lyser. Vi tenker for lite på medmennesker som verken har rent vann eller varm dyne på natta. Først da kan vi snakke virkelige problemer og bekymringer.

Anonym poster: 23ccef81d50509fe5bbef521a66b482d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saken er: vi har det så godt i Norge, at friske mennesker som har tak over hodet, penger på konto, mat i kjøleskapet, varmt vann i springen, varme klær på vinteren og varm dyne på natta MÅ klage og syte likevel. Er lett å bli deprimert når livet egentlig lyser. Vi tenker for lite på medmennesker som verken har rent vann eller varm dyne på natta. Først da kan vi snakke virkelige problemer og bekymringer.

På en måte er jeg enig, men på den andre: no fucking way. Depresjon er en sykdom, like mye fysisk som psykisk, så dette handler IKKE om å ikke "gidde" eller la være å velge å være bli en dag. Så er det sagt! Mener du noe annet er du faktisk bare ulest på emnet, og derfor ikke kan si noe særlig om det.

På den ene siden er jeg enig i at det ALLTID er noe som feiler mange mennesker. Jeg kjenner fler som er både hypokondere og "sytere". Akkurat DET er forferdelig irriterende. Men jeg bruker ikke "tenk på de sultne barna i Afrika"-argumentet allikevel ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er et sosialt vrak, vil gjerne være penest av alle og flink i det meste (men det er jo jævla uoppnåelig), depresjoner, add, angst og tvangslidelser. Wuhu.

Skrevet

Jeg liker ikke at noen er penere enn meg...Men det aller verste er at det er sjeldent jeg ser noen som er det....

Anonym poster: fd61196c08c821fac80da214d9d9dcf7

Skrevet

Jeg liker ikke at noen er penere enn meg...Men det aller verste er at det er sjeldent jeg ser noen som er det....

Anonym poster: fd61196c08c821fac80da214d9d9dcf7

Det er vel ikke så ille for deg det da? Jeg ser bare folk som er penere enn meg (i mine øyne) og jeg har nå totalt gitt opp utseende mitt.

Anonym poster: 4426246e271299f4eb22e0764210e50a

Skrevet

Sliter med schizofreni, alt som følger med det.

Ekstremt dårlig selvtillitt. Vanker med å være sosial, f.eks dårlig i småprating.

I tillegg ocd. Også en del fysisk, men det er peanuts i forhold til det psykiske.

Anonym poster: c7fe0671630058dc12388cf6a76d913b

Skrevet

Er 99 % sikker på at jeg har borderline personlighetsforstyrrelse. Har så å si alle symptomene, men jeg tør ikke å gå til legen og eventuelt få det påvist i frykt for at andre (uvitende) skal se på meg som psykopat, gal etc..

Anonym poster: e07b6de9f29b4064405ca8c917a529bd

Skrevet

tjaaa jeg har ikke noe motivasjon til utdanning eller noe, men jeg vil heller ikke hoppe fra tilfeldige lavlønnede jobber hele livet. Så der står jeg da som en idiot siden jeg ikke klarer eller vil noe.

Jobbet i en matbutikk og der så jeg meg selv(en kollega) noen år frem i tid. Alene, spiller spill, ser TV-serier, oppdaterer facebookstatusen hele kvelden med jall som ingen bryr seg om. Ikke noe jeg ønsker, men heller ikke noe jeg klarer å unngå. Så jeg sliter med at jeg er en håpløs idiot. =)

Skrevet

Føler meg som en julegris, ønsker meg tredemølle til neste jul.

Anonym poster: 8995e52ba6fac663390104da3bae63dd

Skrevet

Bipolar,adhd og rusproblemer

Gjest Leirviking
Skrevet

Tro på meg selv, hypokondri, søvnvansker. That's pretty much it"..

Skrevet

Generell angstlidelse

depresjon

emetofobi

bulimi

kronisk suicidal

og kronisk rotekopp :fnise:

Ikke mange som kan komme med en artig kommentar etter en slik oppramsing.

hva

Til TS. Jeg har ikke tidskonsept, har ligget i sengen og tenkt på hva jeg skal gjøre med livet siden 2009 og siden jeg ikke har gjort noe så tror jeg fortsatt at jeg er 3 år yngre enn det jeg er.

Anonym poster: 6f0c9644880646ce45109bffca561a98

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Depresjon

Tvangstanker

Migrene

Kul i et bryst

Vond korsrygg og øvre rygg

Falsk isjias

Overvekt

Ensomhet

Vondt kne

Gjest pålogget
Skrevet (endret)

masse problemer folk egentlig har. jeg har slette mer psykisk enn noen annen jeg vet pga adhd og rusmisbruk.

vært en del på mental sykehus pga psykotisk adferd faktisk.

Men er helt nykter nå, og alle de årene jeg har vært bananas har gjort meg til den sterkeste personen jeg kjenner.

Endret av pålogget
Skrevet

Depresjon er en kjemisk mangel i hjernen.

Anonym poster: 944d42c0ea86083e5ae3de9fb7062a01

Skrevet

AdHd

Sosial angst

Depresjon

Generell angst

Anonym poster: 944d42c0ea86083e5ae3de9fb7062a01

Skrevet

Dette er langt mildere enn alvorlige psykiske plager, men:

Astma, en haug allergier og ømfintlig hud som reagerer på alt (det høres ikke ille ut, men tenk deg en hverdag der du reagerer på kulde, varme, vann, vind og berøring).

Hvis noen kom bort til meg og sa at jeg kunne tenke meg frisk fra dette hadde de muligens fått en knyttneve i trynet. Og jeg sliter ikke med et aggresjonsproblem!

Anonym poster: 6e863d089c1cf66fd1c83e1ab2ee36fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke skrive alt, men her er noe:

- synshemning

- hørselshemning

- hypermobilitet

- smerter i ledd og muskler

- astma

- allergi

- generell angst

Anonym poster: fdf32cd2ac31db137986ec7f357424ee

Skrevet

Vitiligo... SKYT MEG, jeg hater det.

Anonym poster: 3eac82318954552cd75d4fd6ea26289d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...