Zzyzx Skrevet 29. desember 2012 #1 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg har en hel haug fordelt i to sparebøsser, og kunne godt tenkt meg å få de vekslet inn i noe jeg faktisk kan bruke. Jeg har kun Skandiabanken og regner derfor med at det vil koste meg noe å veksle hos Posten (eller andre steder). Noen som vet hvor mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 29. desember 2012 #2 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Fant denne tråden på VG Nett Spm: Er det noen som vet om det er avgifter for å veksle inn norske små penger mot sedler? Jeg har en del krone stykker og femtiøringer som skulle blitt vekslet inn Svar: Nei, det er gratis. Eller så kan du gå til en vanlig forretning, der jeg jobber setter vi pris på folk som kommer med småpenger til oss. Tråden er ifra 2006 men kanskje det forsatt stemmer. Endret 29. desember 2012 av -Leon- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2012 Avgifter er det nok ikke, men det er helt vanlig å ta gebyr for denne typen banktjenester for de som ikke har et kundeforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 29. desember 2012 #4 Del Skrevet 29. desember 2012 Om du en dag er innom så er det vel bare å forhøre seg. Eller se om du er bedre enn meg å google fram et bedre svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 29. desember 2012 Ja, nei, jeg fant jo ikke noe annet enn det du fant, faktisk samme tråden, så jeg er like langt. Men takk for innsatsen. Jeg får sørge for å kjøpe noe på nettet sånn at jeg må innom Posten, så kan jeg spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. januar 2013 #6 Del Skrevet 2. januar 2013 Ungene mine pleier å veksle inn sparepengene på "informasjonen" på COOP OBS. Du kan jo ta med litt om gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 3. januar 2013 #7 Del Skrevet 3. januar 2013 Er bare å ta med seg alt i butikken det. Ingen kan nekte deg å bruke et gyldig betalingsmiddel. Eventuelt telle opp først og si her er 100 i kronestykker. Tell om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 3. januar 2013 Jo, det kan de. Ingen butikker plikter å ta imot mer enn 25 enheter av samme mynt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #9 Del Skrevet 3. januar 2013 Er bare å ta med seg alt i butikken det. Ingen kan nekte deg å bruke et gyldig betalingsmiddel. Eventuelt telle opp først og si her er 100 i kronestykker. Tell om du vil. Leste i en annen tråd at butikker kan nekte å ta imot mer enn 25 stykker mynt,faktisk. Anonym poster: 2f51d4e2847a6e1f7f78e6ce64b17d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 3. januar 2013 #10 Del Skrevet 3. januar 2013 Neivel, da tar det bare litt lenger tid for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 3. januar 2013 Og dessuten, jeg havna bak en sånn en i butikken i går. Ikke pokker om jeg kommer til å stå der selv å putte på småmynt på cashguarden til jeg ser døden i hvitøyet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 3. januar 2013 #12 Del Skrevet 3. januar 2013 Hehe, det har jeg null problemer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 3. januar 2013 Skal på posten i morgen uansett, så jeg spør dem da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cha Skrevet 9. januar 2013 #14 Del Skrevet 9. januar 2013 Posten har jo ikke noe annet vekslealternativ enn Cash Guard, så du må stå å putte på til CG evt er full, da får du ikke puttet på mer. Dette gjelder i allefall Post i butikk som min butikk hadde, men veit ikke på postkontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #15 Del Skrevet 9. januar 2013 Nei, postkontoret mitt har sånn svær tellemaskin du kan dumpe en god del mynt i, så det skal gå greit. Hadde glemt denne tråden, men da jeg spurte så mener jeg å huske at hun sa 3% av totalen i gebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 9. januar 2013 #16 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) De fleste, eller hvertfall den Statoil stasjonen jeg er innom (daglig) har en noe lignende hvor du bare heller på med mynter så teller den etterhvert. Mye bedre enn med de du må putte én og én mynt innpå >.< Vet ikke hvor mye de er villig til å ta imot, men virker som de fleste bensinstasjoner tar gledelig imot småpenger. Ble det noe gebyrer på å få vekslet de inn? Endret 9. januar 2013 av -Leon- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 9. januar 2013 Jupp, som sagt i innlegget over, 3% av totalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. januar 2013 #18 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Hvorfor setter du det ikke bare inn på kontoen? koster ingenting da. Er bare å opprette en konto og ta dem ut igjen Endret 9. januar 2013 av Evilposelos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 9. januar 2013 #19 Del Skrevet 9. januar 2013 Jupp, som sagt i innlegget over, 3% av totalen. Doh, jeg kan vist ikke lese :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå