Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva spiser babyen din på rundt 6-7 mnd?:) her får hun grøt til frokost og kvelds, resten mme. Og fruktmos som jeg lager. Hvilke middag kan jeg lage til henne?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Du kan vel egentlig lage hva som helst :) Bare unngå melkeprodukter. Jeg ville f.eks. startet med søtpotetmos. Etter noen dager kan du tilsette brokkoli og bare fortsette og fortsette :)Her har jeg fått mye inspirasjon. Lykke til!

Skrevet

Å tusen takk 😊 det skal jeg prøve!

Skrevet

Avokadomos er kjempebra

Anonym poster: 6fe59ecfbb556449c5e65493c9e9a976

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg er egentlig ganske usikker på om vi gjør det "riktig" (finnes vel ingen fasit, men...).

Gutten vår er 6,5 måned. Han får litt pupp når vi våkner i 07-tida, så grøt (halv porsjon) rundt 08. Ammer før han skal sove, 10-tida. Får pupp og "middag" (er fortsatt på introduksjonsstadiet) rundt 13-14, gjerne grønnsaksmos, men får ikke i ham veldig mye mat på dette måltidet. I 16-tida får han en ny runde med pupp, spiser ganske bra. Grøt, halv porsjon, klokka 18, og pupp og natta klokka 19. Ammer 1-2 ganger i løpet av natta.

Vurderer å legge middagen sammen med 16-puppen og heller innføre et lunsjmåltid med f eks brød klokka 13.

Endret av Hundejente
Skrevet (endret)

Her er vår dag (ca), snuppa blir straks 7 måneder:

kl 08: en halv til en hel skive brødskive med leverpostei eller prim + mme (50-90ml)

kl 11: -"-

kl 13: fruktmos + mme (50-90ml)

kl 16: halvt/helt middagsglass + mme (50-90ml)

kl 18.30: pupp på sengekanten

natta: 1-2 x pupp

edit: hun liker ikke grøt, derfor to brødmåltider

Endret av Soon
Skrevet

min er 8 mnd

kl. 6 - 120 mme

kl. 9 - 100 ml grøtt og vann

kl. 12 - 120 mme

kl. 15 - 50 ml fruktpure 90 ml mme

kl. 18 - 100 ml grønnsaks+kjøtt pure (varierer mellom gulerot, potett, brokkolli, løk, rødbetter, squash, blomkål)

kl. 19 - 60 ml mme i seng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...