AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Del Skrevet 28. desember 2012 Får ikke kjørt bilen fordi bakken jeg bor i er speilblank is med vann og snø på toppen, ca 100 meter lang, hadde fått så god fart at det jeg hadde truffet i enden ikke hadde vært noe igjen av. Men har ikke kjørt bilen pga kjøreforhold på ca 1 uke, og skulle gjerne latt den lade seg litt.. Kan jeg la den stå på tomgang på tunet, går det bra? Sett bort fra miljøhensyn.. Anonym poster: 6273aac0a17fb741f0c476a7df0717d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 28. desember 2012 #2 Del Skrevet 28. desember 2012 Det eneste jeg vet er det som bilredningsmannen fra Viking sa til meg sist jeg hadde flatt batteri: "Du må nå la den gå ca et kvarter før du skrur av tenningen igjen". Han hadde boosta opp batteriet mitt. Regner med at han hadde peiling, det har ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matscho76 Skrevet 28. desember 2012 #3 Del Skrevet 28. desember 2012 Du kan lade batteriet ved å la bilen gå på tomgang, men det beste er å bruke en batterilader og lade opp batteriet f.eks. over en natt. Sjekk gjerne om det er nok batterivann også, om ikke batteriet er vedlikeholdsfritt. For å sjekke skrur du av de "proppene" som du ser på toppen, om du ser vann i alle trenger du ikke å fylle på væske. Vedlikeholdsfrie batterier har ikke disse "proppene". Om batteriet er slitt, koster det ikke all verden å kjøpe nytt. Dette er en forbruksvare/slitedel som er meget enkelt å bytte, og mange som selger batterier tilbyr seg å bytte gratis. Vet BilXtra gjør dette. Pris for batteri er ca. 700 til 1000 - men om det er en stor bil, kan prisen være en del høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 28. desember 2012 #4 Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg betalte 1300,- for nytt batteri inkl arbeidspenger. (Mekonomen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #5 Del Skrevet 31. desember 2012 Batterilader på Biltema er veldig billig, og en grei investering. Tenk på at du gjerner sparer de par kronene det koster å ha bilen på tomgang hver eneste gang. Hadde veteranbil en gang - med forgasser og hele pakka - og siden det eneste som var "litt elektrisk" var radio, starter og lys, fikk jeg batteri til 500kr. I det hele tatt et billig bilhold. Jeg har også en slik forpult oppkjørsel (80m med 35 graders helning - hva tenkte de på på 60-tallet?). Har du en bonde med større traktor i nærheten, og den har kjettinger på, får du nok opp bilen. Lykke til! Anonym poster: b2ef7a282a1bb8f7113244610cfee5ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 31. desember 2012 #6 Del Skrevet 31. desember 2012 Batterilader på Biltema er veldig billig, og en grei investering. Tenk på at du gjerner sparer de par kronene det koster å ha bilen på tomgang hver eneste gang. Hadde veteranbil en gang - med forgasser og hele pakka - og siden det eneste som var "litt elektrisk" var radio, starter og lys, fikk jeg batteri til 500kr. I det hele tatt et billig bilhold. Jeg har også en slik forpult oppkjørsel (80m med 35 graders helning - hva tenkte de på på 60-tallet?). Har du en bonde med større traktor i nærheten, og den har kjettinger på, får du nok opp bilen. Lykke til! Anonym poster: b2ef7a282a1bb8f7113244610cfee5ec Hva de tenkte på 60-tallet akkurat i ditt tilfelle vet jeg ikke, men det er ikke bare å rette ut en bakke. Senker du veien et stykke så blir resten brattere, eller omvendt. Flytte garasjen/oppstillingsplassen noen hundre meter gjør kanskje susen, men ønsker du å gå langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 31. desember 2012 #7 Del Skrevet 31. desember 2012 Kan jeg la den stå på tomgang på tunet, går det bra? Sett bort fra miljøhensyn.. Anonym poster: 6273aac0a17fb741f0c476a7df0717d3 Skal du lade på tomgang eller med litt høyere turtall (gi noe gass). Skru på parklys (= hovedlys av). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå