maiaa Skrevet 11. mars 2004 #1 Del Skrevet 11. mars 2004 Imorgen drar jeg til Namibia i seks uker på studietur. Er litt stresset, for jeg har ikke pakket noe ennå, og ikke vet jeg hva jeg skal pakke i!!! To av de andre skal pakke i ryggsekk og en annen pakker i koffert. Sekk er lettere å frakte, koffert "tryggere" og lettere å pakke i.... Hva ville dere valgt? (For noen små bagateller man kan lage problemer av!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 11. mars 2004 #2 Del Skrevet 11. mars 2004 Vel, jeg har ingen peiling på Namibia og forholdene der... Mem jeg vet i alle fall at biller og andre kryp ikke klarer å komme seg inn i en hardplast-koffert som er lukket.. Så hvis det er fare for slike husdyr der du skal bo er det kanskje det beste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #3 Del Skrevet 11. mars 2004 Tror jeg ville valgt ryggsekk fordi den er lettere å bære. Men det er jo litt avhengig av hvor mye du skal forflytte deg rundt. God tur! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. mars 2004 #4 Del Skrevet 11. mars 2004 .. og hvis det er mye transportering og flytting, så er det deilig å bare slenge ryggsekken på ryggen og vandre av sted. Kofferter er vanskeligere å bære med seg, synes jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 11. mars 2004 #5 Del Skrevet 11. mars 2004 Har reist i Afrika selv, og aldri hatt noe problem med ulåste, myke bager. Hvis du skal forflytte deg mye rundt, enten med bil eller tog ville jeg foretrukket ryggsekk, lettere å få med seg, og faktisk lettere å stable i en bil, siden den som regel går an å "forme" mer enn en koffert i hardplast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 11. mars 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 11. mars 2004 Problemet er at jeg ikke egentlig vet hvor mye vi må forflytte oss! Vi lander i hovedstaden, og må derfra med et eller annet transportmiddel til stedet vi skal bo. Etter det skal vi vel ikke forflytte oss før etter fem uker, da vi drar til Cape Town. Det virker ikke som om det blir mye bæring av kofferter, da. :klø: Jeg tenker litt på at kofferter tåler mer, sånn at jeg slipper å være bekymret for at ting knuser. Dessuten er det lettere å pakke i en koffert, synes jeg... Tror jeg får finne frem hva som skal pakkes, og deretter ta det store valget! (Men kom gjerne med flere innspill så valget blir lettere! (?)) Det blir nok uansett kjempedeilig å komme til sol og varme, samme om jeg velger sekk eller koffert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 11. mars 2004 #7 Del Skrevet 11. mars 2004 det kommer jo mer ann på type ferie enn på bestemmelsessted jeg ville kun brukt koffert om det var en "rett til forhåndsbestilt hotell som man skal bli på hele ferien"-type ferie i alle andre tilfeller er ryggsekken kjek å slege på ryggen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 11. mars 2004 #8 Del Skrevet 11. mars 2004 Det kommer seg jo ann på åssen koffert du har også da.. De nyeste Up-Right modellene er jo mye enklere og greiere å trille rundt på en de eldre typene... Og så kommer det vel litt ann på hvor stor og sterk du er også da *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 11. mars 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 11. mars 2004 Det kommer seg jo ann på åssen koffert du har også da.. De nyeste Up-Right modellene er jo mye enklere og greiere å trille rundt på en de eldre typene... Og så kommer det vel litt ann på hvor stor og sterk du er også da *ler* Ny koffert. IKKE stor og sterk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nette Skrevet 11. mars 2004 #10 Del Skrevet 11. mars 2004 Først vil jeg bare si at jeg misunner deg! Det høres ut som en spennende tur!! :-) Jeg hadde helt klart valgt ryggsekk, men så reiser jeg alltid med det også da... Har faktisk aldri fått ødelagt noe som jeg har pakket i sekken. Dersom det er noe jeg er redd for, tuller jeg det godt inn i tøy. Det eneste aberet synes jeg, er at klærne blir mye mer krøllete når de ligger i sekken. Og så blir det ofte at man bare stapper alt oppi uten noe orden. Men jeg tror at dersom noen ønsker å stjele sakene mine, så er det ikke så vanskelig å få åpnet en koffert heller. (kanskje en rådyr koffert virker mer innbydende enn en sliten ryggsekk også?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 11. mars 2004 #11 Del Skrevet 11. mars 2004 For å si det sånn, jeg har reist mye både med koffert og ryggsekk, og jeg har aldri angret på at jeg har pakket i en sekk, men har ofte angret på at jeg har pakket i koffert. Lykke til, og ha en fantastisk tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. mars 2004 #12 Del Skrevet 11. mars 2004 SEKK!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sam Nujoma Skrevet 11. mars 2004 #13 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei, jeg har vært i Namibia, og kan bare si: Gled deg!! Et av de mest fantastiske landene jeg har besøkt! Jeg ville valgt sekk, men siden du er i tvil, er det vel en eller annen grunn til at du gjerne vil bruke koffert. Du snakker om at det er lett å pakke, men det skjønner ikke jeg helt... Skal du ha med deg så mye annet enn klær og toalettsaker og et par bøker, da? God tur uansett! Hilsen Sam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 11. mars 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei, jeg har vært i Namibia, og kan bare si: Gled deg!! Et av de mest fantastiske landene jeg har besøkt! Jeg ville valgt sekk, men siden du er i tvil, er det vel en eller annen grunn til at du gjerne vil bruke koffert. Du snakker om at det er lett å pakke, men det skjønner ikke jeg helt... Skal du ha med deg så mye annet enn klær og toalettsaker og et par bøker, da? God tur uansett! Hilsen Sam Hei! Vi skal dit på studietur i forbindelse med "film, medier og kommunikasjon" på lærerutdanningen, så vi skal ha med en del tekninsk utstyr og også en del gaver til barna som vi har fått gratis her i Norge. Alt av kameraer osv. tar vi som håndbagasje, men videokassetter, CD-plater, CD-brenner o.l. ligger nok i kofferten/sekken. Gavene vi har fått er bla. tegneblokker, penner og noen krus (til lærerne på skolene) og dette bør jo helst ikke moses noe særlig. Derfor har jeg litt lyst på koffert. Dessuten tenker jeg at det er mye mer oversiktlig å pakke i kofferten, og tenker mye på at jeg slipper å tenke på om noe knuses. Egentlig føler jeg at den eneste fordelen med sekk er at det er lett å bære rundt... (Har jeg fått ettervirkninger etter to lange, varme interrailturer med sekk på ryggen, tro?!? ) Har funnet frem så å si alt som skal med nå, så jeg må snart ta et valg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 11. mars 2004 #15 Del Skrevet 11. mars 2004 Mange kofferter nå er blitt veldig gode å trille... Ville pakket i koffert hvis dere allerede vet hvor dere skal bo etc (at det ikke er sannsynlig at dere må dra/bære på bagasjen selv over lange strekninger..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. mars 2004 #16 Del Skrevet 11. mars 2004 Mange kofferter nå er blitt veldig gode å trille... Ville pakket i koffert hvis dere allerede vet hvor dere skal bo etc (at det ikke er sannsynlig at dere må dra/bære på bagasjen selv over lange strekninger..) Bare husk at i mange land er det ikke gode veier å trille på, men grus og sand og småstein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #17 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg håper du valgte ryggsekk. Definitivt det beste på slike steder. God tur. Har selv bare vært i en liten flik av Namibia, og det var flott. Cape Town vet jeg litt mer om. Det er en nydelig by. Gled dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå