Gå til innhold

Overføring fra kredittkort til personkonto - beste løsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et kredittkort primært for å overføre penger til personkonto.

Hvilket kortselskap skal jeg velge?

Mitt bruk vil være som en kriseløsning, ikke som noen form for shoppinghjelp. Jeg trenger ikke et kredittkort for reisebruk eller annet. Handel kan forekomme om jeg husker på at enkelte rabatter forekommer ved bruk av kortet jeg innehar.

Har ingen kredittkort fra før, men innser at hverdagen vil være litt enklere med noe "slingringsmonn" så lenge det kan brukes som en korttidsløsning og ikke for avbetaling på en tv jeg ikke trenger.

Så:

- Hvilket selskap tilbyr lavt gebyr for overføring fra deres kort til egen/andres personlige bankkonto?

- Hva er egentlig forskjellen på Visa og Mastercard?

Hos Re:member kan jeg velge mellom Visa, Gold eller Black med samme vilkår sier de... Jeg har Visa privat fra før i min bank (Dårlige vilkår for kredittkort der. Såpass har jeg funnet ut.), og ønsker meg da MasterCard fordi det visstnok er anbefalt. 365 Direkte har kommet godt ut i test og er et MasterCard... Sett på disse pga. tester.

Håper noen kan hjelpe meg!

Anonym poster: 19ada09d18f295ec214dddde1e04f46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvilket selskap tilbyr lavt gebyr for overføring fra deres kort til egen/andres personlige bankkonto?"

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du vil med dette kortet.

I tilfellet over her, så påløper det jo renter fra første dag?

Og hvorfor i all verden skal du overføre da til egen konto f eks?

Må da være mye bedre å bruke kredittkortet som det er?

Men igjen. Jeg skjønner muligens ikke helt hva du ønsker.

Endret av Østlandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt vil det ikke være lov å ta ut kontanter, eller overføre penger, fra et kredittkort. Man kan jo gå omveier, og kjøpe varer, og så bytte inn disse mot pengene refundert (ikke alle som tilbyr noe slikt).

Dersom du behøver penger er forbrukslån ofte eneste løsning. Men hvorfor ønsker du egentlig å rote deg bort i noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste "vanlige" kredittkortene tilbyr ikke de vanlige dagene med rentefritak når man overfører penger til annen konto eller tar ut fra minibank. Dvs. at når du overfører penger til konto, starter rentene å løpe umiddelbart. I motsetning til når man kjøper noe med kortet, hvor man kan få opptil 50 dager med rentefritak.

I tillegg er det mange kort som rett og slett ikke tilbyr overførsel til annen konto. Da må du først ta ut penger i minibanken med kortet, og så sette det inn på en annen konto. TUNGVINDT.

Jeg har ett råd til deg:

Bytt til Skandiabanken.

De har både kontokreditt og muligheten ti å overføre fra kredittkort til vanlig konto. I tillegg har de de desidert beste betingelsene også. Deres kredittkort har vel blitt kåret til det beste kortet flere ganger.

Kontokreditt vil si at du får innvilget et visst kredittbeløp på din vanlige konto, og i praksis er da ditt vanlige kort et kredittkort. Man tillater et visst overtrekk med de samme betingelsene som på kredittkortet.

Anonym poster: 7f77259e8315498120399272b1d5ef2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger et kredittkort primært for å overføre penger til personkonto.

Hvilket kortselskap skal jeg velge?

Det du trenger er et lån.

Eventuelt er det det du ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar og tips! Formulerte meg klønete.

Ønsker ikke lån. For å si det på en annen måte, hvis jeg ønsker å overføre penger til en privatperson (ikke meg selv), hvordan stiller dette seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips! Formulerte meg klønete.

Ønsker ikke lån. For å si det på en annen måte, hvis jeg ønsker å overføre penger til en privatperson (ikke meg selv), hvordan stiller dette seg?

Å bruke et kredittkort er jo et lån, som banken forsøker å prakke på deg siden det er latterlig høye renter. Selv om du ikke har annet valg bør du la være, med mindre det er liv om å gjøre.

Problemet er at du ikke blir kvitt lånet (kreditten) om du ikke betaler tilbake raskt.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det er kanskje ikke kredittkort du mener, men trenger en måte å overføre penger fra deg selv til en annen? Det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om å kunne overføre, for deretter å betale tilbake beløpet innen kort tid. Å ha et kredittkort vil jo bli som et slags lån, og som i mitt tilfelle vil løse et problem umiddelbart. Siden jeg ikke har kredittkort fra før er det også "greit" å ha denne løsningen i tilfelle noe skulle dukke opp, eller det er snakk om reise.

Har penger, BSU med en betydelig sum på, men lav inntekt. Vil selvsagt ikke slå hull på den kontoen! Vil heller ha muligheten til å betale tilbake "til meg selv", til tross for renter, fremfor private lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger litt økonomisk veiledning,

Hør om du kan få en time i banken din, hos en som veileder og ikke setter alt inn på salg.

Jeg er litt forvirret over framstillingene dine.

Om jeg forstår det rett, så skal du:

1. Skaffe deg kredittkort, på tross av svært lav inntekt.

2. Overføre fra nevnte kredittkort til en annen person

3. Betale inn på kredittkortet (med hvilke penger??)

For en person med lav inntekt er kredittkort det samme som "gates of hell"

Det gir begrepet "økonomiske problemer" en helt ny betydning.

Hvorfor ta denne vanvittige sjansen med egen økonomi for å overføre penger til andre?

Eventuelle beløp du får tilbake vil ikke rekke langt for å betale kredittkortet, da renter og gebyrer vokser deg raskt over hodet der.

Det du virkelig trenger er en sparekonto hvor du legger inn et lite beløp hver måned og bygger deg opp en buffer. Buffer skal ikke røres med mindre det oppstår en virkelig krise. Og den krisen er hos deg, ikke kompiser.

Ikke lån ut penger som du ikke har råd til å tape. En ting til. En person som låner av deg men ikke greier å betale tilbake vil du miste som venn. Er det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg ringer banken min og hører. Har aldri hatt problemer med å balansere min egen økonomi. Må nevnes. Har bare ikke så stor kunnskap om dette, derfor jeg spurte om det kunne være en alternativ.

Takk for råd og tips. Det er lett å gå seg vill, og økonomisk beit er ikke ønskelig.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...