Gjest SpaceBaby Skrevet 24. desember 2012 #21 Skrevet 24. desember 2012 Har vokst opp med min far og brødre. Kanskje jeg mangler noe kvinnelig/moderlig. Har som oftest ikke noe problem å finne en mann, men som oftest velger jeg de som ikke ønsker barn med det første virker det som eller de som er på min alder. Menn ligger vel litt etter kvinner der sant? Jeg gir det til jeg er 30, om jeg ikke har blitt prøver inntil da så må jeg finne en annen løsning. Syns jeg har jobbet hardt med utdanning og forhold jeg. Tror ikke jeg er mislykket på den måten. Om jeg hadde tatt en lavere utdanning eller blitt husmor og fått barn hadde jeg vel være ulykkelig, om jeg tar denne høye ambisiøse utdanningen og eventuelt ikke får barn blir jeg også ulykkelig. Kan man ikke få det i pose og sekk!? :D God Jul alle sammen! TS Du har jo type, så jeg forstår ikke helt hvorfor du vurderer å få unge helt på egen hånd. Men du har rett i at vi menn kanskje tar oss litt bedre tid når det gjelder jaget etter å få barn. Det er jo naturlig det, ettersom vi ikke har noen biologisk klokke som begrenser oss på det området. Jeg sier heller ikke at du er mislykket. Du har jo for det første type og ei heller har du reist til Danmark og kjøpt en unge (så langt ihvertfall). Var kanskje noe uklar der, så la meg få utdype litt mer hva jeg mener om dette med kvinner som reiser til Danmark for å bli mødre på egen hånd: Ta f.eks. horekunder. Jeg tror de fleste kvinner, kanskje også inkludert deg, ser på disse mennene som "mislykkede menn". Hvorfor? Jo, fordi ingen kvinner vil ha sex med dem uten at de får betalt for det. Det gjelder så klart ikke alle, folk kan ha forskjellige grunner, men det er nok det generelle inntrykket man får. Man går ut ifra at en sexkjøper er en taper, en mislykket mann. Disse kvinnene som reiser til Danmark og får unger på egen hånd, de er på mange måter den kvinnelige ekvivalenten til mannlige sexkjøpere, slik jeg ser det. På samme måte som sexkjøperen kjøper sex fordi ingen kvinner vil ha sex med ham, reiser disse kvinnene til Danmark og blir mødre på egen hånd, kjøper seg en unge, fordi ingen menn ønsker å sette barn på dem, ingen menn har funnet dem verdige til å være mor for deres barn. Kan man få i pose og sekk? Ja, noen ganger kan man det. Men i dette tilfellet mener jeg det går ut over barna når disse kvinnene skal ha i pose og sekk. De vokser opp med bare en forelder og har ikke en gang en annen forelder å støtte seg til dersom denne ene forelderen er ei skikkelig heks. De vokser opp uten mannlige rollemodeller, noe som også er viktig, spesielt dersom det er snakk om guttebarn men egentlig gjelder nok dette jentebarn også. En trygg mannlig rollemodell er alltid sunt, noe disse donor-barna blir nektet fra første stund. Jeg mener ikke at det skal være ulovlig, for folk må få gjøre akkurat som de vil. Og det finnes sikkert de som fikser biffen også, og man skal ikke ramme dem med et evt. forbud. Men jeg er ihvertfall mektig skeptisk til disse donor-mødrene og ser vel på dem på samme måten som de fleste kvinner ser på horekunder. God jul til deg også. 1
Norbertine Skrevet 25. desember 2012 #22 Skrevet 25. desember 2012 Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep. Alice i Eventyrland, mod
Gjest Susanne Skrevet 25. desember 2012 #23 Skrevet 25. desember 2012 Da er han i så fall i mindretall. Alle menn vil jo ikke ha det samme, men noen ting er mer normalt enn andre. F.eks. er dette med høy utdannelse, kariere, ambisiøsitet, innflytelse o.s.v. ting som er mer normalt for kvinner å forvente av mannen. Vi menn har stort sett litt andre kriterier, uten at det betyr at vi ikke setter pris på en dame som vet å ta seg av seg selv og kan være selvstendig. Vil han ikke ha barn noensinne? I så fall må han jo også tåle at du blir "husmor" for en liten periode. Skjønner ikke hva som skal være så turn-off med det. Dette bør dere nok snakke om før du stikker til Danmark og bare får en unge. Vel, han kommer kanskje ikke akkurat ridende. Litt må man nok gjøre selv også. Og i så fall kommer nok den hvite ridderen til de kvinnene som har noe å tilby, de som er greie oppegående mennesker. Det er derfor jeg anser disse donor-mødrene litt som "mislykkede kvinner". De kunne ikke få en mann (eller en kvinne), altså er det noe galt med dem. Ikke alle, så klart, men ihvertfall i større antall en de som faktisk evner å tiltrekke seg en partner. Derfor er jeg også skeptisk til at de skal ha barn på egen hånd. Trodde det var hesten som skulle være hvit jeg og ikke ridderen
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #24 Skrevet 25. desember 2012 Anonym poster: a793aa450178395a244ec774dead057d
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2012 #25 Skrevet 25. desember 2012 Du har jo type, så jeg forstår ikke helt hvorfor du vurderer å få unge helt på egen hånd. Men du har rett i at vi menn kanskje tar oss litt bedre tid når det gjelder jaget etter å få barn. Det er jo naturlig det, ettersom vi ikke har noen biologisk klokke som begrenser oss på det området. Jeg sier heller ikke at du er mislykket. Du har jo for det første type og ei heller har du reist til Danmark og kjøpt en unge (så langt ihvertfall). Var kanskje noe uklar der, så la meg få utdype litt mer hva jeg mener om dette med kvinner som reiser til Danmark for å bli mødre på egen hånd: Ta f.eks. horekunder. Jeg tror de fleste kvinner, kanskje også inkludert deg, ser på disse mennene som "mislykkede menn". Hvorfor? Jo, fordi ingen kvinner vil ha sex med dem uten at de får betalt for det. Det gjelder så klart ikke alle, folk kan ha forskjellige grunner, men det er nok det generelle inntrykket man får. Man går ut ifra at en sexkjøper er en taper, en mislykket mann. Disse kvinnene som reiser til Danmark og får unger på egen hånd, de er på mange måter den kvinnelige ekvivalenten til mannlige sexkjøpere, slik jeg ser det. På samme måte som sexkjøperen kjøper sex fordi ingen kvinner vil ha sex med ham, reiser disse kvinnene til Danmark og blir mødre på egen hånd, kjøper seg en unge, fordi ingen menn ønsker å sette barn på dem, ingen menn har funnet dem verdige til å være mor for deres barn. Kan man få i pose og sekk? Ja, noen ganger kan man det. Men i dette tilfellet mener jeg det går ut over barna når disse kvinnene skal ha i pose og sekk. De vokser opp med bare en forelder og har ikke en gang en annen forelder å støtte seg til dersom denne ene forelderen er ei skikkelig heks. De vokser opp uten mannlige rollemodeller, noe som også er viktig, spesielt dersom det er snakk om guttebarn men egentlig gjelder nok dette jentebarn også. En trygg mannlig rollemodell er alltid sunt, noe disse donor-barna blir nektet fra første stund. Jeg mener ikke at det skal være ulovlig, for folk må få gjøre akkurat som de vil. Og det finnes sikkert de som fikser biffen også, og man skal ikke ramme dem med et evt. forbud. Men jeg er ihvertfall mektig skeptisk til disse donor-mødrene og ser vel på dem på samme måten som de fleste kvinner ser på horekunder. God jul til deg også. Hei. Vil skryte av innlegget ditt. Meget reflektert var det. Sammenligningen mellom kjøpe barn i DK og hordkunder er et godt bilde. Så jeg har stilt meg spørsmålet om en ikke burde legalisert begge deler i ordnede former. Da ville en også ha redusert ons .fra menns side. Dette også opp mot mindre uønsket graviditet.
Gjest SpaceBaby Skrevet 25. desember 2012 #26 Skrevet 25. desember 2012 Trodde det var hesten som skulle være hvit jeg og ikke ridderen Haha! Rasisme-tourettes...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå