AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #21 Del Skrevet 26. desember 2012 Jeg er bitter, ja, visst faen er jeg det. Å få livet så ødelagt som ung jente med alvorlig sykdom. Ikke kunne ta noen utdanning eller noe. .Jeg har vært tvangsinnlagt pga selvmord. Taklet ikke det å bli alvorlig somatisk syk. Har hatt angst og depresjon så langt inn i sjelen at jeg trodde jeg skulle klikke helt. Kuttet meg og slet virkelig. Alt dette mens en sjelden sykdom holdt på å ta livet av meg. Å ligge i ukesvis på sykehus, mange operasjon, smerter som morfinen ikke tok, som 15-18 åring, gjør noe med en person. Har hatt dødsangst lenge. Vil jeg leve til jeg er 40? Dør jeg før? Vil jeg kunne bli gammel? Og jeg er nok ikke eneste med å ha gått igjennom mye. Heldigvis har jeg foreldre med million lønn som hjelper meg masse. Har fått kjøpt leilighet og alt. Men hvor mange er så heldige? Gi oss som aldri hadde en sjanse høyere uførepensjon. Gi oss sjansen til å ha er verdig liv, ikke måtte snu på hver krone. Jeg gråter for alle de unge uføre som ikke har noen som hjelper de økonomisk Folk som har hatt mulighet til utdanning og god jobb før de ble syk kan beholde minstesatsen. Er selvsagt synd i dem, men de hadde mulighetene foran seg! Noe positivt er det, jeg er en flott jente og har en kjekk samboer (i 8 år) som jeg skal gifte meg med. Har funnet en hverdag som fungerer veldig greit. Vil aldri bli frisk, og jobber hver dag med å godta at det er slik livet mitt vil være. Et stort hjertesukk fra meg. (Mener absolutt ikke å trykke ned på andres sykdommer, og selvsagt er det folk som er mer syk) Anonym poster: 34bf0a315646a5f949851328fcb52c3a skjønner ikke hva du vil med innlegget ditt. Du vet hvor mnge år du må jobbe for å få full pensjon i Norge? Siden du som 18-20 åring ble syk, hvor mye vil du ha i pensjon? Jeg yns faktisk det bør være forslkjell på folk som har stått 40 år i arb.livet og blir ufør, og en som aldri har jobbet. Hva tror du det er med folk som har etablert seg,tatt opp lån,jobbet i 20 år for så å bli ufør? De er de du kaller fattige i dag. Du har fått hjelp til leilighet. Du sparer renter og avdrag,så det kan du egentlig plusse på den mnd utbetalingen din. Anonym poster: 8107e07c558cdc58b091f8cb6c581077 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #22 Del Skrevet 27. desember 2012 skjønner ikke hva du vil med innlegget ditt. Du vet hvor mnge år du må jobbe for å få full pensjon i Norge? Siden du som 18-20 åring ble syk, hvor mye vil du ha i pensjon? Jeg yns faktisk det bør være forslkjell på folk som har stått 40 år i arb.livet og blir ufør, og en som aldri har jobbet. Hva tror du det er med folk som har etablert seg,tatt opp lån,jobbet i 20 år for så å bli ufør? De er de du kaller fattige i dag. Du har fått hjelp til leilighet. Du sparer renter og avdrag,så det kan du egentlig plusse på den mnd utbetalingen din. Anonym poster: 8107e07c558cdc58b091f8cb6c581077 Har man jobbet i 20 år har man hatt mulighet til å få en god utdannelse og en bra betalt jobb. Man har også hatt mulighet til å skaffe seg uføreforsikring. Da får man en del utbetalt, og vil ikke leve på minstesatsen. Sparer renter og avdrag? Anonym poster: 34bf0a315646a5f949851328fcb52c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marwel Skrevet 27. desember 2012 #23 Del Skrevet 27. desember 2012 Har man jobbet i 20 år har man hatt mulighet til å få en god utdannelse og en bra betalt jobb. Man har også hatt mulighet til å skaffe seg uføreforsikring. Da får man en del utbetalt, og vil ikke leve på minstesatsen. Sparer renter og avdrag? Anonym poster: 34bf0a315646a5f949851328fcb52c3a Kanskje man da skulle ha gitt ut uførepensjon ut i fra intelligens og da? Så ser man hvem som mest sannsynlig hadde tatt utdannelse som generere høye inntekter? Man må selvsagt også finne ut om utdannelsen hadde ført til høy inntekt (700000+), og så må man trekke fra de årene med inntektstap under utdanning (5-6år+) og studielån med renter. Jeg lurer på hvem ts mener skal betale for dette? Jeg er så kynisk at jeg ikke vil være med på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå