Gå til innhold

Høyere uførepensjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gi oss høyere uførepensjon. 15 000,- er ikke bra nok. Vil tross alt ha litt standar på ting selv om jeg er ufør.

Anonym poster: 4e81296feade1fe0f10dc81b2b6653c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 000,- utbetalt. Enkelte fortjener mer.

Anonym poster: a24cf1bd922713e55c9a71e1ac605bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faenmeg mer enn nok. Du tjener mer enn enkelte lavtlønnede.

Anonym poster: 7d43800c8897465afde4013a290e96b6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få bostøtte i tillegg.

Anonym poster: 53b0a03cbdc5b637446c3cfe2a980295

Nei.

Det er ingen automatikk i at en får bostøtte ved uføretrygd. Bostøtte er behovsprøvd og 15 000 er over grensene for bostøtte.

Anonym poster: fb872f52a1ecc121b3b11ff9300dee4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha litt standard på ting? Jeg får samme sum som deg, og har råd til alt jeg trenger... Kjøper meg ny mobil når det trengs, ny pc når den gamle er ødelagt, jeg har alltid sunn mat i kjøleskapet, jeg kan stort sett reise rundt i landet når jeg vil det, jeg har penger til å betale strøm, husleie, TV, treningsavgift for 2 personer, mobilregning på 500 kr i måneden...

Kanskje du skal se litt på hva pengene dine går til? Studenter har mye mindre enn deg, og de fleste av dem klarer seg fint.

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns man det blir for lite, kan man eventuelt finne seg en simpel jobb, én eller to dager i uka, så kan man ha rundt 20.000 utbetalt i måneden. Det burde ikke være noe problem å få litt standard på ting da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15000 er mye penger, man klarer seg bra på det.

Syns man det blir for lite, kan man eventuelt finne seg en simpel jobb, én eller to dager i uka, så kan man ha rundt 20.000 utbetalt i måneden. Det burde ikke være noe problem å få litt standard på ting da.

15.000 er ikke nødvendigvis mye penger. Det kommer helt an på hva slags utgifter man har, og ikke minst om man har muligheten til å redusere disse.

Ikke alle som er uføre har mulighet til å jobbe, noen har ikke muligheten til å redusere utgiftene sine og noen er ikke engang i stand til å ta vare på sin egen økonomi. Ikke alle kan flytte til en billigere bolig, kjøpe færre klær eller ha et billigere kosthold. Eller kjøpe seg en mindre og billigere bil. Noen er faktisk så uføre at de ikke engang er i stand til å ta vare på seg selv, og dermed også har helt andre behov enn mange andre. I disse tilfellene så er ikke 15.000 mye penger, for utgiftene øker gjerne med alvorligheten bak det som gjør at man er ufør.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

15.000 er ikke nødvendigvis mye penger. Det kommer helt an på hva slags utgifter man har, og ikke minst om man har muligheten til å redusere disse.

Ikke alle som er uføre har mulighet til å jobbe, noen har ikke muligheten til å redusere utgiftene sine og noen er ikke engang i stand til å ta vare på sin egen økonomi. Ikke alle kan flytte til en billigere bolig, kjøpe færre klær eller ha et billigere kosthold. Eller kjøpe seg en mindre og billigere bil. Noen er faktisk så uføre at de ikke engang er i stand til å ta vare på seg selv, og dermed også har helt andre behov enn mange andre. I disse tilfellene så er ikke 15.000 mye penger, for utgiftene øker gjerne med alvorligheten bak det som gjør at man er ufør.

Uansett hva man tjener så er ikke det nødvendigvis mye penger utifra de utgifter man har.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt er ikke 15.000,- mye pr mnd i dag, men i forhold til ingenting er det ganske mye. Det som ikke er ok er at når en uføretrygdet får en samboer, blir h*n straffet og fratatt en del av trygden sin. Pappa staten konfiskerer og bestemmer at en da ikke trenger så mye. Det liker jeg ikke.

Anonym poster: 7290fdc65ce17e412832f094ed55c062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er så ufør at man ikke kan ha styring på økonomien sin, kan må få hjelp til det, og det koster ingen ting.

Hvis man er så ufør at man ikke kan ta vare på seg selv, kan man få hjelp til det også, og koster heller ingen ting.

Det finnes tilfeller hvor folk har pådratt seg mye gjeld, og det kan man ikke gjøre så mye med, men da har man andre ting å tenke på, enn at man vil ha litt mer standard på ting.

Et menneske som kan jobbe, men ikke er flink med økonomi, og/eller har mye gjeld, som tjener 15.000 i måneden, ligger mye værre an enn en som er ufør og i samme situasjon. Den uføre har mer rettigheter.

Endret av Yme
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt er ikke 15.000,- mye pr mnd i dag, men i forhold til ingenting er det ganske mye. Det som ikke er ok er at når en uføretrygdet får en samboer, blir h*n straffet og fratatt en del av trygden sin. Pappa staten konfiskerer og bestemmer at en da ikke trenger så mye. Det liker jeg ikke.

Anonym poster: 7290fdc65ce17e412832f094ed55c062

Det er drøyt! Urettferdig som faen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man er så ufør at man ikke kan ha styring på økonomien sin, kan må få hjelp til det, og det koster ingen ting.

Hvis man er så ufør at man ikke kan ta vare på seg selv, kan man få hjelp til det også, og koster heller ingen ting.

Det finnes tilfeller hvor folk har pådratt seg mye gjeld, og det kan man ikke gjøre så mye med, men da har man andre ting å tenke på, enn at man vil ha litt mer standard på ting.

Et menneske som kan jobbe, men ikke er flink med økonomi, og/eller har mye gjeld, som tjener 15.000 i måneden, ligger mye værre an enn en som er ufør og i samme situasjon. Den uføre har mer rettigheter.

Man må betale for hjemmehjelp og BPA. Klarer man ikke å lage mat må man kjøpe det gjennom kommunen. I min kommune koster en porsjon middag 70 kr!

Anonym poster: b42280b0b739c18a71e06e16c1d6c5b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Man må betale for hjemmehjelp og BPA. Klarer man ikke å lage mat må man kjøpe det gjennom kommunen. I min kommune koster en porsjon middag 70 kr!

Det er store forskjeller rundt om, her jeg bor så koster maten ca 700kr i uken inkl.utkjøring. Og det samme i jula, men da går butikkene sammen og donerer masse ekstragodt til matkassene.

OG de lager egne matkasser med masse god mat og julegodt til uføre og fattige som man kan få helt gratis hvis man trenger det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det forskjeller mellom kommunene, av en eller annen grunn. Jeg har fått tilbud om alt fra økonom til hjemmehjelp og husvask, helt gratis, uten at jeg trenger det en gang.

Enten er det kommunene som er forskjellige, eller så kan det ha noe å gjøre med kompetansen til saksbehandlerne man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uanonymbruker

Da er det forskjeller mellom kommunene, av en eller annen grunn. Jeg har fått tilbud om alt fra økonom til hjemmehjelp og husvask, helt gratis, uten at jeg trenger det en gang.

Enten er det kommunene som er forskjellige, eller så kan det ha noe å gjøre med kompetansen til saksbehandlerne man har.

Her får man også økonomihjelp gratis,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få bostøtte i tillegg.

Anonym poster: 53b0a03cbdc5b637446c3cfe2a980295

Får ikke det. Trenger det heller ikke, klarer å betale huslånet vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo personen sin egen feil, han har hatt muligheter, men kastet de bort. Ufør velger man liksom ikke å bli.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forventer du at andre som kanskje har dårligere råd enn deg til og med skal betale mer skatt for at du skal flotte deg? Trygd er et sikkerhetsnett. Ikke noe som skal sikre deg god inntekt.

Pengene dine tas ifra andres lønn, ikke fra en magisk itømmelig skattekiste

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...