Gå til innhold

Tygger isbiter hele dagen lang...mannen blir irritert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er gravid i 8.måned og har de siste par månedene tygget masse isbiter dagen lang...bare MÅ ha det.

Mannen synes det er lite smakfullt...og han mener det er skadelig for babyen.

Flere gravide med isbit-mani?

Anonym poster: 5dc2a7883b7ee06f13be4bd06ebaa65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ble vann skadelig for fosteret? Menn kan uttale seg om hva som er plagsomt når de har gått gravide i 8.mnd selv.

Anonym poster: bec4cfb5b0e3f8e38f98c5f5c990df8f

• Liker 13
Skrevet

Selvfølgelig ikke skadelig for babyen, men pass på tennene dine! Snakker av erfaring.

Anonym poster: 5a8a9ed5faec727123437511157d1964

• Liker 5
Skrevet

Når ble vann skadelig for fosteret? Menn kan uttale seg om hva som er plagsomt når de har gått gravide i 8.mnd selv.

Anonym poster: bec4cfb5b0e3f8e38f98c5f5c990df8f

Han sa ikke hva eksakt han mente kunne være skadelig, men tipper det må være at det er kulden han mener (is).

Skrevet

Isbiter i Norge er ikke skadelig. På ferie i utlandet advares man gjerne mot isbiter, men det er i de landene hvor vannet i springen ikke er tilrådelig å drikke.

MEN, jeg får litt sånn "negler nedover tavle" følelse når jeg hører folk som tygger isbiter, så om jeg hadde bodd med en som gjorde det i hele dagen lang hadde jeg blitt temmelig smågal jeg også :P

Anonym poster: 8a2ce8becb5b913476ac4855a8fe28a0

• Liker 3
Skrevet

Forresten, glemte å også si at mannen mener det er høyst kritikkverdig når jeg drikker 1-2 kaffe latte omtrent hver dag, spesielt nå mot slutten av svangerskapet (7.-8. måned). Han mener det er veldig skadelig.

Kan hende det er det også, men jeg gjør ikke så mye annet galt (røyker ikke, rører ikke alkohol og spiser generelt ganske sunt).

Jeg spiser også spekeskinke fra emballasje i butikken ca 2 ganger i måneden: et par-tre skiver.

Mannen mener dette er dårlig gjort.

Skrevet

Haha, husker jeg hadde heeelt dilla på dette selv!:) Sambo sa ingenting, heldigvis for han. Du må prøve å knaske frosne bringebær, det var favoritten her:)

Skrevet

Forresten, glemte å også si at mannen mener det er høyst kritikkverdig når jeg drikker 1-2 kaffe latte omtrent hver dag, spesielt nå mot slutten av svangerskapet (7.-8. måned). Han mener det er veldig skadelig.

Kan hende det er det også, men jeg gjør ikke så mye annet galt (røyker ikke, rører ikke alkohol og spiser generelt ganske sunt).

Jeg spiser også spekeskinke fra emballasje i butikken ca 2 ganger i måneden: et par-tre skiver.

Mannen mener dette er dårlig

Du kan fint drikke to kopper! Dette med koffein i graviditet er bare hysteri. Så lenge du ikke overdriver det:) spekeskinken derimot ville jeg latt ligge..

• Liker 3
Skrevet

Mannen bør seriøst vurderer å finne noe annet å henge seg opp i- kanskje til og med noe viktig!? ;)

Med mindre du knasker isbiter rett i øret hans 24/7, kan jeg ikke skjønne hva han maser om. Samme med kaffe latten og spekeskinken. Det er ikke akkurat erke-rebelsk livsstil vi snakker om her... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener mannen må få lov til å si noe om kostholdet, det er hans barn også selv om det bare er hun som bærer den.

Spekemat er jo det anbefalt å holde seg helt unna.

Anonym poster: 938d85f376f7716ad65e0e8f68e75bb9

• Liker 6
Skrevet

For store mengder koffein kan øke faren for spontanabort. Her er hva lommelegen sier om koffein og graviditet:

hos gravide er denne grensen satt til et inntak tilsvarende ca 200mg. Fosteret får nemlig en mye høyere konsentrasjon av koffein enn moren får. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort. Det anbefales derfor ikke mer enn 1 - 2 kopper kaffe per dag eller 3 - 4 kopper te per dag eller 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag hos gravide. Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag.

Om du drikker 2 kaffe latte ligger du altså i øvre grensen. Om du drikker annen koffeinholdig drikke i tillegg, som te og pepsi max, bør du vurdere å kutte ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener mannen må få lov til å si noe om kostholdet, det er hans barn også selv om det bare er hun som bærer den.

Sant, men da ville jeg trodd at det var et poeng å velge sine kamper, som i alle andre situasjoner, og kutte ut maset om ufarlige ting som isbiter og koffein under skadelig grense. Man fanger flere fluer med honning enn med eddik, er det ikke så?

• Liker 2
Skrevet

Tror masing fra mannen er verre for stemningen i huset enn latte, isbiter og spekeskinke er for fosteret.

• Liker 1
Skrevet

For store mengder koffein kan øke faren for spontanabort. Her er hva lommelegen sier om koffein og graviditet:

Nå innrømmer jeg at jeg ikke har så mye peiling, men risikoen for spontanabort i 8. mnd er vel ikke akkurat stor?

• Liker 7
Gjest pysepusen
Skrevet

Hehe, det hadde vært farlig for mannen her om han kommenterte noe om isbitene mine da jeg var gravid i 8. måned :fnise: Fosteret har det i hvert fall fint :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med ham angående spekeskinken, alt det andre bør han bare finne seg i.

• Liker 3
Skrevet

Nå innrømmer jeg at jeg ikke har så mye peiling, men risikoen for spontanabort i 8. mnd er vel ikke akkurat stor?

Nei, men koffein stresser fosteret. Det er et rusmiddel som påvirker en liten kropp mye.

Spekemat skal man holde seg unna. Uansett personlige meninger er det et offentlig råd fra Helsedirektoratet, som man bør ha respekt for.

Isbiter kan du tygge så mye du vil, det skader bare egne tenner. Men det er vanlig høflighet i et forhold å sette seg ned og bli enige om kjøreregler for slike ting, dersom lyden irriterer han mye. Hvorfor får dere i det hele tatt barn sammen når kommunikasjonen er så dårlig. Du gjør akkurat som du vil fordi det er din rett som gravid, og han går rundt og kjefter og er sur for ting du gjør?

Anonym poster: 25dc720713d570138f4efe192f4ec114

Skrevet

Ah... Isbiter.. Her gikk et par fryseposer isbiter om dagen. Kjenner flere som hadde det på samme måte. Knask i vei!!

Den evindelige koffeindiskusjonen igjen.. Blir helt matt! Det er sikkert farligere for fosteret at mamma sitter på i bil enn hva et par kopper kaffe er. Egentlig bør du slutte med

-kaffe/te/lettbrus

-sukker

-fett

-bilkjøring

-juletrær (mye rare insekter i treet)

-tøymykner (blir til pulver som fyker rundt i huset)

-mel (samme som over)

-gå ute om vinteren, du kan gli og falle

-være for mye inne, de fleste ulykker skjer i hjemmet

-bading eller for varme dusjer for lenge

-stå og gå for mye, kan gi vann i beina

-shampo, balsam og div kremer som er hormonforstyrrende

-antiperspirant deodorant

-ligge på magen

-ligge på høyre side øker faren for spontanabort (ja, forskning har faktisk konkludert med det)

-nordavind fra alle kanter

Listen er ikke uttømmende.

En god regel du bør følge er at dersom du liker noe eller har lyst på noe, så for ALL DEL ikke gjør det. Det kan være farlig!

Men kos deg med svangerskapet!

• Liker 4
Skrevet

Ikke les innlegget til AB over her, da får du en dårlig dag. AB kan bare skrive hva han/hun vil. Det er vanlig høflighet å ikke blande seg i grunnen til at andre får barn når terskelen er så lav at et spørsmål om isbitknasking utløser en oppfordring om (i dette tilfellet) bortadopsjon. Hvorfor har AB i det hele tatt tastatur hvis andres isbittygging irriterer så mye?

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiste massr isbiter de to siste måndene. Eneste det er skadelig for er vell tenna :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...