Gå til innhold

Pengene tilbake++ fra Clas Ohlsson.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte noe på Clas Ohlson (500kr) som ikke fungerer. Jeg kontaktet butikken. De sa det er 90 dagers frist for å levere varen og den kan leveres på den butikken som er nærmest meg istedet for der jeg kjøpte.

Men jeg bor langt vekk fra både den jeg kjøpte gjenstanden i, og andre Clas Ohlson... For å få levert den måtte jeg ha vært ut med 200 kr for å komme meg dit, samt brukt over 2 timer på reisa. Har ikke noe annet å gjøre der, så det ville blitt ens ærend.

De i butikken foreslo at jeg sender gjenstanden til kundeservice, så betaler de porto og så kan jeg skrive om jeg vil ha pengene tilbake eller en ny.

Det kommer til å bli svinedyrt med porto (gjenstanden er tung), det har ikke jeg råd til.. Ikke hadde jeg vel turt å stole på at det ordner seg med refunderte penger etterpå heller..

Bor så langt fra postkontoret at jeg måtte tatt buss dit også.

Hva bør jeg gjøre? Det er jo ikke sånn at jeg ikke vil ha varen allikevel fordi den ikke er fin eller fordi jeg ikke har bruk for den. Den fungerer ikke. Synes jeg burde få noe slags plaster på såret da, hvis jeg må styre og ordne med å få den levert tilbake til butikken.. Er det urimelig av meg å forvente?

Anonym poster: 3ff895117d3a784e17bb8d22c3bfb404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte noe på Clas Ohlson (500kr) som ikke fungerer. Jeg kontaktet butikken. De sa det er 90 dagers frist for å levere varen og den kan leveres på den butikken som er nærmest meg istedet for der jeg kjøpte.

Men jeg bor langt vekk fra både den jeg kjøpte gjenstanden i, og andre Clas Ohlson... For å få levert den måtte jeg ha vært ut med 200 kr for å komme meg dit, samt brukt over 2 timer på reisa. Har ikke noe annet å gjøre der, så det ville blitt ens ærend.

De i butikken foreslo at jeg sender gjenstanden til kundeservice, så betaler de porto og så kan jeg skrive om jeg vil ha pengene tilbake eller en ny.

Det kommer til å bli svinedyrt med porto (gjenstanden er tung), det har ikke jeg råd til.. Ikke hadde jeg vel turt å stole på at det ordner seg med refunderte penger etterpå heller..

Bor så langt fra postkontoret at jeg måtte tatt buss dit også.

Hva bør jeg gjøre? Det er jo ikke sånn at jeg ikke vil ha varen allikevel fordi den ikke er fin eller fordi jeg ikke har bruk for den. Den fungerer ikke. Synes jeg burde få noe slags plaster på såret da, hvis jeg må styre og ordne med å få den levert tilbake til butikken.. Er det urimelig av meg å forvente?

Anonym poster: 3ff895117d3a784e17bb8d22c3bfb404

Først skriver du at de betaler porto, så klager du over at det vil bli dyrt for deg? Hvem har de sagt betaler portoen egentlig?

Og ja, det er urimelig av deg å forvente plaster på såret. Det er ingen i Clas Ohlson sin skyld at du bor langt fra alle utsalgsstedene deres.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noe på Clas Ohlson (500kr) som ikke fungerer. Jeg kontaktet butikken. De sa det er 90 dagers frist for å levere varen og den kan leveres på den butikken som er nærmest meg istedet for der jeg kjøpte.

Men jeg bor langt vekk fra både den jeg kjøpte gjenstanden i, og andre Clas Ohlson... For å få levert den måtte jeg ha vært ut med 200 kr for å komme meg dit, samt brukt over 2 timer på reisa. Har ikke noe annet å gjøre der, så det ville blitt ens ærend.

De i butikken foreslo at jeg sender gjenstanden til kundeservice, så betaler de porto og så kan jeg skrive om jeg vil ha pengene tilbake eller en ny.

Det kommer til å bli svinedyrt med porto (gjenstanden er tung), det har ikke jeg råd til.. Ikke hadde jeg vel turt å stole på at det ordner seg med refunderte penger etterpå heller..

Bor så langt fra postkontoret at jeg måtte tatt buss dit også.

Hva bør jeg gjøre? Det er jo ikke sånn at jeg ikke vil ha varen allikevel fordi den ikke er fin eller fordi jeg ikke har bruk for den. Den fungerer ikke. Synes jeg burde få noe slags plaster på såret da, hvis jeg må styre og ordne med å få den levert tilbake til butikken.. Er det urimelig av meg å forvente?

Anonym poster: 3ff895117d3a784e17bb8d22c3bfb404

Hvordan ellers mener du Clas Ohlson (og butikker generelt) skulle løst dette? Reist rundt til alle misfornøyde kunder og plukket opp varene på døren..? Å tilby å betale portoen for deg er god kundeservice. Noe mer kan man ikke be om.

Anonym poster: 26127c4f2f1ee64cfd29d1ff67af0da7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt den med portoen; hvis Clas Ohlson har tilbudt seg å betale porto er det vel det samme hva det koster å sende de tilbake? Og hvor mye veier denne tingen egentlig? Norgespakke koster kr. 170 for opptil 10 kg (og er sporbar så du kan følge med på at CO har fått den). Synes ikke det er så ille jeg.

Jeg synes faktisk Clas Ohlson yter god service her jeg, mer enn jeg hadde forventet. At du bor langt fra nærmeste CO butikk er faktisk ikke deres problem. Å forvente plaster på såret synes jeg i alle fall er helt urimelig. Får du dekket portoen og får pengene igjen for det ødelagte produktet bør du være kjempefornøyd.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har strukket seg langt lengre enn hva du har rett til gjennom forbrukerkjøpsloven. Faktisk har du ikke rett til å få dekket frakten slik de her tilbyr heller.

Det du kan forsøke er å høre om du kan få en ferdigfrankert servicepakkelapp hos de - men da er de jaggu meg bra snille isåfall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hadde jeg vel turt å stole på at det ordner seg med refunderte penger etterpå heller..

Det er ikke urimelig å spørre om du kan få penger fra dem før du sender i posten. Du kan nok stole på at du får refundert pengene etterpå! Ta en kopi av kvitteringen for sikkerhets skyld?

Selv om du hadde bodd rett ved butikken, så måtte du brukt tid på å levere igjen. Det er ikke din feil at varen ikke er brukbar. Clas Olsson burde sørge for at varene deres er i orden, så å spørre om plaster på såret er heller ikke frekt spør du meg.

Har du lite penger og er avhengig av å levere varen før du får råd til å kjøpe lignende et annet sted, er jo det også synd. Så om Clas vil ha deg som kunde senere, vil de nok strekke seg litt.

Jeg leverte en dyrere vare som det var noe galt med. Da fikk jeg en gratis stavmikser uten å be om det, som plaster på såret... Så skader ikek å prøve!

Anonym poster: caba966649c1d09261d976b795fd788f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg misforstått? Om det ikke er TS som har ødelagt varen, så bør da ikke hun/han få noen utlegg når vedkommende må levere den tilbake for å få tilbake pengene sine..?

Mener fortsatt det er greit å spørre om plaster på såret, det verste som kan skje er at de sier nei.

Anonym poster: caba966649c1d09261d976b795fd788f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du forlanger altfor mye fra dem. Det er faktisk ikke CO sitt problem at du bor langt borte fra butikkene deres. De strekker seg mer enn langt nok for at du skal få pengene tilbake! skjerp deg!

Anonym poster: 854634d834236483ea9101ab74a1b239

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg misforstått? Om det ikke er TS som har ødelagt varen, så bør da ikke hun/han få noen utlegg når vedkommende må levere den tilbake for å få tilbake pengene sine..?

Mener fortsatt det er greit å spørre om plaster på såret, det verste som kan skje er at de sier nei.

Anonym poster: caba966649c1d09261d976b795fd788f

Altså uansett hvor du har kjøpt ting, så må man jo alltids tilbake til butikken for å bytte varen eller få pengene tilbake. Her strekker jo faktisk CO seg så langt at de gir TS pengene tilbake eller ny vare, og de skal betale porto. Ergo TS får ikke noe utlegg for å levere varen tilbake.

Og hvorfor skal TS få noe som plaster på såret? det er uheldig ja at TS har fått en ødelagt vare, men dt er sånt som skjer. Og det er ikke CO sitt problem at TS bor langt unna nærmeste CO.

Rart at noen syns dette er helt ok å spørre om.

Anonym poster: 854634d834236483ea9101ab74a1b239

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo TS får ikke noe utlegg for å levere varen tilbake.

Jo, busspenger til posthuset.

Anonym poster: caba966649c1d09261d976b795fd788f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, busspenger til posthuset.

Anonym poster: caba966649c1d09261d976b795fd788f

Det er jo helt urimelig å skulle kreve buss penger for å levere tilbake en vare. Dette er ikke en normal prosedyre i butikker.

Anonym poster: 854634d834236483ea9101ab74a1b239

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs eller? Det er da ikke butikkens problem at du bor langt unna. Butikken holder sin del av avtalen ved at de tilbyr deg pengene tilbake - det er ditt valg om du vil ta i mot eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo helt urimelig å skulle kreve buss penger for å levere tilbake en vare. Dette er ikke en normal prosedyre i butikker.

Anonym poster: 854634d834236483ea9101ab74a1b239

Enig. Det er vel ingen som krever bensinpenger for å levere tilbake en ødelagt vare?

Anonym poster: a2320fa2a4c215a062687f99a1a80dba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i varehandel i over 10 år og det har aldri vært 'standard prosedyre' å refundere bensinpenger eller transportutgifter kundene har for å komme tilbake til butikken for å reklamere der jeg har jobbet (både små uavhengige butikker og store kjeder). Jeg tror faktisk jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har opplevd at kunder har kranglet om dette. De fleste er faktisk svært så fornøyd med å få tilbud om ny vare eller pengene tilbake (eventuelt reparasjon hvis det er snakk om dyrere ting). De gangene jeg har gitt folk 'plaster på såret' er når samme kunde har fått to-tre 'mandagsprodukter' på rad og da har jeg gjort det uoppfordret. I TS sin sak ville det ikke falt meg inn å gi kunden kompensasjon uoppfordret.

Endret av Christiane_W
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har strukket seg langt lengre enn hva du har rett til gjennom forbrukerkjøpsloven. Faktisk har du ikke rett til å få dekket frakten slik de her tilbyr heller.

Det du kan forsøke er å høre om du kan få en ferdigfrankert servicepakkelapp hos de - men da er de jaggu meg bra snille isåfall.

Jeg tolker lovteksten slik at TS har rett til å få dekket frakten, men at hun må legge ut for så å få tilbakebetalt summen

Anonym poster: e745e4f2b8dc884109179dde9e7a6f1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her syns jeg i utg.pkt. CO har vært veldig hyggelige ved å åpne for å betale porto og la deg sende varen i stedet for å møte opp personlig... men mulig det kunne vært annerledes avhengig av hvilken vare og hvilken feil det er snakk om... Jeg syns du er heldig som er gitt et alternativ til å komme personlig til en butikk. Du slipper jo uansett å dra tilbake til den butikken du har kjøpt det i, som ofte er vanlig ved reklamasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er veldig problematisk for deg ts å levere tilbake ting som evt er defekte eller blir ødelagte, så foreslår jeg at du ikke handler langt borte fra der du bor. For butikkene kan faktisk ikke gjøre noe med at DU har valgt å bo på bygda!

For du kan ikke kreve at butikken skal refundere eller gi "plaster på såret" og tilbakebetale utlegg du har for å levere tilbake vareren.

Anonym poster: 854634d834236483ea9101ab74a1b239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke klarer å håndtere en slik situasjon bør du kanskje ikke bo midt ut i gokk..

Om du virkelig ikke kan legge ut penger for frakten kan du spørre dem pent om en forhåndsbetalt etikett du kan printe ut.

Anonym poster: 182bf92b048043162dea90163349ee63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noen med bil i samme bygda som skal innover til by'n og kan ta den greia med for deg, vel?

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...