Strix Skrevet 19. desember 2012 #1 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg har nylig fylle ut denne egenerklæringen om helse og sendt inn til forsikringsselskapet for å få dødsforsikring og uføreforsikring. Jeg fikk avslag på uføreforsikringen, og ble veldig overrasket. Ja, jeg har hatt noen forbigående plager med noen hofter(pga. plattfot), jeg har hatt senebetennelse i armene pga. kontorarbeid, jeg har en operert arm pga. jobbskade. Men ingenting av dette har vært særlig langvarig eller har fulgt meg siden, sett bort fra armen. Jeg hadde forventet å ikke få dekning for uførhet som angikk det ene eller andre, men totalt avslag hadde jeg ikke ventet! Så om jeg havner i en bilulykke og blir ufør da er det synd for meg da liksom... Hvilke erfaringer har dere der ute, er det noen andre forsikringsselskaper en Gjenstridige... som kanskje kan være mer behjelpelige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 19. desember 2012 #2 Del Skrevet 19. desember 2012 Har vært i kontakt med flere selskap angående sånne forsikringer, men jeg har fått konsekvent avslag grunnet "høyrisikojobb". Gjenstridige kunne tilby meg 10 000,- i uføre........ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #3 Del Skrevet 19. desember 2012 Når du først har fylt ut og sendt inn en slik helseforsikring ligger den lagret i et register som gjør at andre forsikringsselskaper kan se samme infoen om deg dersom du søker hos dem, dvs du må sende inn nytt skjema, men de kan skjekke om det stemmer med f-eks reservasjoner. Jeg har migrene og fikk forsikring dersom jeg betalte høyere premie, evt norma premie som ikke dekker migrene. Ellers er vel dette grunnen til at det er viktig å ordne uføreforsikring tidlig, samt ikke løpe til lege med alt mellom himmel og jord som bare er vondter og ondter, fordi det kan hindre eller begrense deg iht forsikring senere. Forøvrig står man ikke på bar bakke i Norge om man bli ufør, man før uføretrygd. Det er riktignok mindre enn det de fleste av oss er vant til, men fult mulig å leve på med litt omstilling. Anonym poster: 7a973a9b3b1b7063474e9ae7f921cadc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 19. desember 2012 #4 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg ville forsøkt et annet selskap. Jeg har alt av forsikringer i Gjensidige bortsett fra personforsikringer. De har jeg i Sparebank1. Fikk personforsikringer til tross for senebetennelse alle fall. Har du sjekket hos fagforening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #5 Del Skrevet 19. desember 2012 Grunnen til at du ikke får uføreforsikring er at med din historikk ville premien du måtte betalt for å dekke forventet ytelse blitt altfor høy. Da velger de heller å la være å tilby dette. Anonym poster: 042fdc3b83e6569e58f1839a76804de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 19. desember 2012 #6 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg og de fleste jeg kjenner har fått avslag. Jeg fikk avslag fordi jeg gikk til fysioterapaut som 16 åring, for jeg var overtrent. Dette var bare en måned. Så hadde jeg lett allergi. Og 6 mnd etter avslag fikk jeg sykdommen ME og ble midlertidig ufør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #7 Del Skrevet 19. desember 2012 Og 6 mnd etter avslag fikk jeg sykdommen ME og ble midlertidig ufør. Altså var det kanskje et poeng for forsikringsselskapet å avvise deg. De så på deg som en i høyrisiko-klassen, og det viste seg at det kanskje ikke var så unaturlig. Anonym poster: 042fdc3b83e6569e58f1839a76804de1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 19. desember 2012 #8 Del Skrevet 19. desember 2012 Altså var det kanskje et poeng for forsikringsselskapet å avvise deg. De så på deg som en i høyrisiko-klassen, og det viste seg at det kanskje ikke var så unaturlig. Anonym poster: 042fdc3b83e6569e58f1839a76804de1 Hva pokker har overtrening 8 år før og gjøre med ME? Jeg var helt frisk da jeg søkte. Så fikk jeg kyssesyken 6 mnd etterpå, og ble ikke frisk. Kan legge til at jeg er helt frisk nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #9 Del Skrevet 20. desember 2012 Hva pokker har overtrening 8 år før og gjøre med ME? Jeg var helt frisk da jeg søkte. Så fikk jeg kyssesyken 6 mnd etterpå, og ble ikke frisk. Kan legge til at jeg er helt frisk nå. Uføreforsikring utbetales som regel bare ved varig uførhet på minst 50%, så da hadde jo det ikke hatt så mye å si for deg uansett. Anonym poster: 7a973a9b3b1b7063474e9ae7f921cadc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 20. desember 2012 #10 Del Skrevet 20. desember 2012 Uføreforsikring utbetales som regel bare ved varig uførhet på minst 50%, så da hadde jo det ikke hatt så mye å si for deg uansett. Anonym poster: 7a973a9b3b1b7063474e9ae7f921cadc Den uføreforsikringen jeg søkte på, var sånn at hele tiden du gikk på trygd, så betalte de noen tusen hver måned så man skulle ha samlet inntekt som før man ble syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #11 Del Skrevet 20. desember 2012 Så om jeg havner i en bilulykke og blir ufør da er det synd for meg da liksom... Hvilke erfaringer har dere der ute, er det noen andre forsikringsselskaper en Gjenstridige... som kanskje kan være mer behjelpelige? Hvis du havner i bilulykke er det vel ulykkesforsikring som teller? Uføreforsikring er for om man blir ufør av sykdom, ryggplager osv., ikke en ytre hendelse. Jeg er ikke 100% sikker på dette, så noen må gjerne rette på meg hvis jeg tar feil. Anonym poster: b8cd9b8287a63d754dacd83c9039ac91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 20. desember 2012 #12 Del Skrevet 20. desember 2012 Mange av forsikringsselskapene har en 10 års regel på skader og lyter. Det vil si at hvis du ikke har noen plager på 10 år fra siste skade, så skal ikke dette registreres. Det kan også være mulig å få forsikring, men med forebehold for at om du skulle bli ufør på grunn av samme typer skader vil du ikke få utbetaling. Du har uansett rett på å anke. Jeg fikk også avslag fordi jeg sendte inn opplysningene for sent, deretter med redusert premie pga. høyrisiko yrke, noe jeg absolutt ikke har. Klaget og fikk innvilget full premiedekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #13 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg var så dum å gå i terapi en periode - og kommer vel nå til å ha diagnosen "lett sosial angst og mild depresjon" hengende ved meg til evig tid. Jeg fikk blankt avslag på uføreforsikring da jeg søkte første gang rett etter jeg var ferdig med å studere. Søkte på nytt etter å ha jobbet et år, og fikk dekning for alt bortsett fra psykiske plager. Anonym poster: aa3aa28f7477d37b5ebcd1827f052afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 20. desember 2012 Tusen takk for mange, og nyttige svar! Jeg er overrasket over mange får avslag for såpass "enkle" plager, hvorfor ikke reservere mot dem... Vet at helseopplysningene blir registrert, det informerte de om og det er forsåvidt greit, ville ikke jugd på det, har vært usannsynlig ærlig. Legen min mente det bare var småtterier i journalen og så ikke noe hindringer der, men, men. Håper bare ikke de har prøvd å legge ivf behandlinger til grunn for avslaget. Mulig det finnes egne forsikringer som heter ulykkesforsikring, skal sjekke opp i det etter at jeg mottar forklaringen på avslaget, som selvsagt må sendes i posten selv om forsikringspapirene og alt annet kommer elektronisk :-P Tydlig at det gjelder å forsikre seg før man når konfirmasjonsalderen ja. Har forøvrig ingen planer om å bli ufør, men tenkte være flink og føre var, så mye for den tanken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå