AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Del Skrevet 19. desember 2012 Hei! Setter stor pris på om noen tar seg til til å svare meg på dette: når kan jeg forvente å få tilbakebetalt depositumet? Finnes det en gitt frist i husleieloven? Ringte banken jeg trodde depositumkontoen stod i, men der finnes det ingen konto i mitt navn. Ble litt stressa. Anonym poster: b96e8c17013dcd9c645c76fad138ee56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ols1 Skrevet 19. desember 2012 #2 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Hvem opprettet kontoen da? Det er du og utleier som sammen skal opprette en depositumskonto og ingen av dere kan røre pengene uten den andres samtykke. http://www.forbrukerradet.no/tips-og-r%C3%A5d/bolig/leie-av-bolig/depositum Når leieforholdet er avsluttet, utbetales depositumet til leietaker. Når leietaker har betalt all husleien og partene er enige om at rommet er ryddig og rengjort, gir begge partene samtykke til at pengene utbetales. Endret 19. desember 2012 av ols1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_drømmer4livet Skrevet 19. desember 2012 #3 Del Skrevet 19. desember 2012 Hei! Setter stor pris på om noen tar seg til til å svare meg på dette: når kan jeg forvente å få tilbakebetalt depositumet? Finnes det en gitt frist i husleieloven? Ringte banken jeg trodde depositumkontoen stod i, men der finnes det ingen konto i mitt navn. Ble litt stressa. du har ett problem... du har ingen depositumskonto... en depositumskonto koster 1000 kr og må opprettes med både din og huseiers underskrift. huseier som skal betale de 1000 kr om du har gitt huseier penger rett i "hånda" så kan det bli ett sant mareritt og få de igjen. desverre. nå er jeg litt negativ sorry, men jobbet med dette og måten du sier det på så regner jeg med du ikke har skrevet under på en konto? det du må gjøre, er å kontakte huseier og be han pent sette de over pga du trenger de for nytt depositum.... lykke til. Anonym poster: b96e8c17013dcd9c645c76fad138ee56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. desember 2012 #4 Del Skrevet 19. desember 2012 Drømmer4livet: Lurt å skrive utenfor sitatet! En depositumskonto står vel ofte i utleiers navn, men skal det være det så må ts ha underskrevet papirer. Har du gjort det ts? Og hvorfor ta kontakt med banken først og ikke huseier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #5 Del Skrevet 19. desember 2012 En depositumkonto skal stå i leietakers navn. Rentene tilfaller da leietaker. Det er utleier som betaler for opprettelse av kontoen. Jeg betalte 500 kr i min bank. Både utleier og leietaker måtte undertegne. I tillegg så skulle banken ha kopi av leiekontrakten. Anonym poster: c4dba767843d224bfe44703df2424528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå