Adhara Skrevet 18. desember 2012 #1 Del Skrevet 18. desember 2012 Hei! Vet ikke om dette er rette rommet, men samma det.. Skal forhåndsbooke hotell, har ikke kredittkort eller vanlig VISA, bare VISA Electron. Hvordan blir det med bookinga da? Alle forlanger jo kreditt eller debetkort. Må jeg låne noens kort, for å få det til? Holder de av beløpet til jeg betaler med mitt eget kort når jeg reiser hjem igjen? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #2 Del Skrevet 18. desember 2012 Har du 16-sifret kortnummer på kortet? VISA electron er et debetkort, men ikke alltid det er med kortnummer. Hvilken side er det du bestiller igjennom, og er det i Norge eller utlandet? Anonym poster: 141548147c64f24cc3ee25810eddb4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 18. desember 2012 Nei, har ikke kortnr. Har aldri hørt om Visa Electron som har det heller. Er norsk side, norsk hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 18. desember 2012 #4 Del Skrevet 18. desember 2012 Electron er ett debetkort, men de krevet VISA kort ofte. Da får du ikke bestilt med electron. Helt hvordan de trekker pengene varierer. Har opplevd begge deler selv, både at pengene trekkes automatisk når kortet registreres, eller at pengene trekkes når du ankommer hotellet og registrerer kortet. Men felles for begge er at det ikke vil fungere med electron. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #5 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg jobber i hotellbransjen og har sett mange med VISA electron med kortnummer. Jeg har faktisk et slikt et selv fra den ene banken jeg bruker som jeg fint kan handle på nett og reservere beløp på. Om det ikke står om det trekkes så gjør det ikke det. En del hotellkjeder krever dog et kortnummer for å holde rommet etter 1600 for å forsikre seg om at gjester avbestiller rommet om de ikke dukker opp. På enkelte tilbud må man betale med en gang. Dette fremkommer i bookingprosessen. Av de større hotellsidene jeg vet om så er det bare booking.com som ikke trekker beløpet med en gang. De krever dog et kort som de tar en autorisasjon på for å sjekke at du har dekning på kortet. Hotell.no og expedia/hotels.com er jeg ganske sikker på trekker pengene med engang. Løsningen kan være å kjøpe et visa spendon eller noe slikt? Eventuellt å bestille rom direkte på mail/telefon til hotellet. Anonym poster: 141548147c64f24cc3ee25810eddb4bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #6 Del Skrevet 18. desember 2012 Og bare for å ha det nevnt, det er ikke kredittkort sådan som er det man må ha, det er det at det skal være mulighet for å legge inn en reservasjon på kortet som er det som gjelder. Veldig mange utelandske gjester har debetkort uten kortnummer i tillegg til kredittkort. Da kan vi ta betaling direkte på debetkortet siden man ikke kan legge inn reservasjon på det. Da må vi også ta enten et kontant depositium eller en reservasjon på kredittkortet i tillegg. Anonym poster: 141548147c64f24cc3ee25810eddb4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå