Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #1 Del Skrevet 10. mars 2004 Har planlagt en sydentur til sommeren med en venninne og mine to døtre på 14 og 11 år. Ingen av oss har vært i "syden" før, og vi har derfor litt problemer med å bestemme oss for hvor vi skal dra. Det viktigste er at stedet ikke er så altfor dyrt, vi har lyst til å kunne bruke litt penger mens vi er der nede også. Ellers er det selvfølgelig viktig med bademuligheter (mest for minsten sin del), men vi kunne også tenke oss litt "kultur", ting å gjøre og se, gjerne gamle bygninger o.l. og også gjerne shoppemuligheter. Er vi for kravstore? Noen som kan anbefale steder?? (vi skal mest sannsynlig reise i slutten av august/begynnelsen av september). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #2 Del Skrevet 10. mars 2004 Vi var fire venninner som dro til Rhodos for noen år siden. Vi bodde litt utenfor Rhodos by, men var i byen hver kveld. Der er det en del butikker og du har Gamlebyen som gir deg kultur. I tillegg var vi på båttur en dag med bl.a. snorkling. Vi var der i midten av september og været var helt topp. God tur! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 10. mars 2004 #3 Del Skrevet 10. mars 2004 Hellas er veldig bra på den tiden av året. Hva med Naxos? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #4 Del Skrevet 10. mars 2004 Hva med Tyrkia? Billig,bra bademuligheter,fikk med en reisekatalog inni en Ellos katalog i går,så ut som det var mange fine hotel til rimelig pris der.Eneste jeg ikke helt har sansen for i Tyrkia er innpåslitne selgere,men man lærer seg å overse dem. Lykke til i letingen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 10. mars 2004 #5 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg anbefaler igjen Parga. I Hellas på fastlandet. Hyggelig liten by med en gammel ruin av en borg, koselige restauranter og fine strender. Masse historie i nærheten, det arrangeres både båt- og bilturer, eller dere kan leie bil selv og farte rundt. Man kan også ta dagsturer til Korfu by, for shopping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 11. mars 2004 #6 Del Skrevet 11. mars 2004 Ettersom dere ønsker en rimelig plass, styr for all del unna Kypros :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modesty Skrevet 11. mars 2004 #7 Del Skrevet 11. mars 2004 Tyrkia er en veldig rimelig plass da. Været er kjempefint i august/september,vi var der ifjor på den tiden. Fin strender der det ikke er altfor mye folk,hyggelige folk,og kjempegod mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #8 Del Skrevet 11. mars 2004 Kreta, Rhodos eller Tyrkia gir mye for pengene. Det samme gjelder Bulgaria, men der har jeg aldri vært.. Min første sydentur gikk til Rethymnon på Kreta, vi reiste med Apollo, og jeg var superfornøyd! God mat, hyggelige mennesker og absolutt bademuligheter. Med en gutt på 11 i følget kan det forresten være greit å bo på et hotell med svømmebasseng (ikke for det, vi voksne synes ofte det er greit å duppe litt i bassenget etter stranda også!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå