Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da er han en jævla dårlig far. Men allikevel en TS har valgt å stole på, det er ikke mannen til venninna.

Vel, den melka er i hvert fall sjekka for sykdommer...

Anonym poster: 6c591ffa46aa2ec33e1ba0ade9556614

Jøss, har jeg gått glipp av at denne tråden egentlig handler om sykdommer som kan smitte via MM? TS oppgir da vitterlig at det som plaget henne først og fremst handlet om det emosjonelle og intime elementet i amming. Det er det jeg har diskutert, ikke nikotin eller sykdommer. Og når det oppgis emosjonelle årsaker til at det er "unaturlig" at en annen ammer, eller at det er ekkelt at babyen gulper andres melk, så burde også melk fra melkebanken være emosjonelt naturstridig og ekkelt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne venninna må jo være dypt inne i ammetåka. Jeg synes det er veldig sært å begyne å amme noen andre sitt barn, og særlig når mor har gitt beskjed om at barnet skal få en flaske når det er sulten. Jeg klarer heller ikke å forstå hvorfor alternativet ville vært at barnet måtte skrike i 15 min, som noen påstår i denne tråden, hun venninna satt jo på en kafe med barna. Det tar ikke mange sekundene å varme opp en flaske, og babyer tåler å gråte litt.

Dette er momenter vi ikke vet. Her i byen er shoppingsentrene store og de er stappfulle. Det er umulig å komme seg rundt med barnevogn nå for tiden iallefall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Dette er momenter vi ikke vet. Her i byen er shoppingsentrene store og de er stappfulle. Det er umulig å komme seg rundt med barnevogn nå for tiden iallefall.

Ifølge ts så satt denne venninna allerede på en kafe, så det er ikke snakk om at hun måtte drasse rundt på en barnevogn i et stappfullt kjøpesenter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge ts så satt denne venninna allerede på en kafe, så det er ikke snakk om at hun måtte drasse rundt på en barnevogn i et stappfullt kjøpesenter.

Tja, jeg måtte nærmest krysse en hinderbane av folk og stå 20 min i kø for å komme til kassa og kjøpe en kopp kaffe på en kafé i dag. Om det aktuelle senteret, og kafeen var nærmest folketom, en uke før julaften, så vil jeg vite hvor det er, så jeg kan legge resten av gaveshoppingen dit.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har jeg gått glipp av at denne tråden egentlig handler om sykdommer som kan smitte via MM? TS oppgir da vitterlig at det som plaget henne først og fremst handlet om det emosjonelle og intime elementet i amming. Det er det jeg har diskutert, ikke nikotin eller sykdommer. Og når det oppgis emosjonelle årsaker til at det er "unaturlig" at en annen ammer, eller at det er ekkelt at babyen gulper andres melk, så burde også melk fra melkebanken være emosjonelt naturstridig og ekkelt.

TS spør hvordan vi ville reagert dersom det skjedde med oss, og flere har nevnt tanken om sykdommer.

Selve utvekslingen av kroppsvæsker kan virke følelsesmessig unaturlig for flere.

Men nå var ikke innlegget mitt så mye et svar til ditt innlegg, men til debatten som helhet. Kanskje jeg ikke skulle sitert deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve utvekslingen av kroppsvæsker kan virke følelsesmessig unaturlig for flere.

Fordi man tenker på sykdommer, bevisst eller ubevisst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokoladebolle

Tja, jeg måtte nærmest krysse en hinderbane av folk og stå 20 min i kø for å komme til kassa og kjøpe en kopp kaffe på en kafé i dag. Om det aktuelle senteret, og kafeen var nærmest folketom, en uke før julaften, så vil jeg vite hvor det er, så jeg kan legge resten av gaveshoppingen dit.

Dette varierer sikkert fra plass til plass, jeg har ikke selv opplevd å vente så lenge på kafe. Det er i Møre og Romsdal btw, jeg ønsker ikke å fortelle noe nærmere om hvor jeg kommer fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det gemytter ja!!

Dette koker i mitt hue ned til et spørsmål om å oppfatte og respektere andres grenser. Og der er, ref tråden, ganske forskjellige.

Selv kunne det aldri falt meg inn å begynne å amme en annens barn, om det ikke var en nødsituasjon. Ikke fordi jeg ville syns det var ekkelt, men fordi jeg jeg ville følt at jeg gikk inn på et område som var såpass intimt og følelsesmessig betinget at det var høyst uvisst om den andre moren ville syns det var greit.

Det hadde faktisk betydd en hel del for meg, det å ikke trampe inn i en annens soner på den måten. Spesielt ikke hos et menneske jeg brydde meg om.

TS ble paff og gikk. Jeg greier ikke se at det er galt, ei heller at det å ha sine egne preferanser til det å amme skal være så forferdelig galt. Venninnens plumshet / mangel på fintfølelse derimot kan jeg godt forstå at hun reagerte på - det er aldri behagelig når folk tråkker inn over egne grenser, tilsiktet eller ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

TS ble paff og gikk. Jeg greier ikke se at det er galt, ei heller at det å ha sine egne preferanser til det å amme skal være så forferdelig galt. Venninnens plumshet / mangel på fintfølelse derimot kan jeg godt forstå at hun reagerte på - det er aldri behagelig når folk tråkker inn over egne grenser, tilsiktet eller ikke.

Jeg synes heller ikke at det var galt av ts at hun ble så paff at hun bare gikk. Det jeg synes er merkelig i denne tråden er at vi skal liksom forstå oss i hjel på hvorfor venninnen gjorde som hun gjorde, men ts skal ikke få noe som helst forståelse for sin handling. I følge noen andre her så er det visst hun som må be om unnskyldning for at hun ble sjokkert.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke at det var galt av ts at hun ble så paff at hun bare gikk. Det jeg synes er merkelig i denne tråden er at vi skal liksom forstå oss i hjel på hvorfor venninnen gjorde som hun gjorde, men ts skal ikke få noe som helst forståelse for sin handling. I følge noen andre her så er det visst hun som må be om unnskyldning for at hun ble sjokkert.

Tror du har gått glipp av et viktig poeng her. TS har tydelig vist at hun er interessert i blind bekreftelse på sin oppførsel samt at hun mener dette er logisk begrunnet. Dette blir helt feil da det tydeilg kun er snakk om følelser - når da TS og et par andre AB da blir usaklige, skitner til debatten og begynner med personangrep viser det tydelig at man mangler evnen til å tenke rasjonelt. Som igjen fordrer spørmålet - hvorfor gjorde venninnen som hun gjorde.

Jeg kan ikke se noen som kritisterer at man kan føle seg såret og fornærmet/skuffa. Ei heller at man kan reagere spontant og irrasjonelt. Det er oppførselen etterpå med det store behovet for å forsvaer ens handling basert på fornuft som rett og slett ikke fungerer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Guybrush, jeg har ikke sett noen innlegg hvor noen stiller seg fullstendig uforstående til at man kan reagere negativt i en slik situasjon. Følelser og umiddelbar reaksjon er hva de er, umiddelbare og vanskelig å kontrollere. De fleste har vel også forståelse for at man kan bli litt ekstra "koko" når det gjelder egne barn. ;) Så reaksjonen i seg selv har jeg ikke noe å si på. Men de første sidene i denne tråden koker jo over i et fullstendig følelsesmessig massehysteri, hvor det hele hauses opp til en forbrytelse som aldri kan tilgis, sidestilles med utroskap og som menn ikke kan uttale seg om. Da synes jeg det er på sin plass med en nyansering, og en god dose ikke-emosjonell tenking. Også for TS sin del. For ja, greit nok at hun reagerte, og det er hennes valg om hun ønsker at andre skal få amme hennes barn. Men det er bedre å roe seg ned, fortelle venninnen at hun ikke ønsker at hun skal gjøre det igjen (f.eks pga nikotin) enn å gå inn i krisemodus og blåse det fullstendig ut av proposisjoner.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Jeg oppfattet det slik at folk i denne tråden mente at ts sin reaksjon var overhysterisk, altså ikke hvordan hun reagerer i denne tråden, men hvordan hun reagerte da hun fikk vite hva venninna hadde gjort.

Hmmm, tror jeg får fortsette å diskutere i morgen, det er visst ganske sent :P god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna!! Og lei meg! Dette er å tråkke laaaaaaaaaaaaaaaaaaang over streken! Babyen hadde mat på flaske hun kunne ha gitt. Man ammer IKKE et annet barn uten tillatelse fra moren!(m mindre det er liv om å gjøre!) Basta!

Anonym poster: 19e2dcb388f947343da1ca2c3a40012f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en gjeng med hysteriske kvinnfolk! Kjære vene, det er ikke overgrep det er snakk om heller.

Jeg hadde nok blitt litt paff, men det hadde ikke vært et stort problem.

Er det rart det er krig i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jaja, TS dette betyr nok at babyen din ikke er glad i deg lenger. Den foretrekker nok nå venninnen din.

Herregud for en hysteri, ungen fikk mat , ikke sant ? Og sammenligningen med sex.........jeeeezzzzz.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng med hysteriske kvinnfolk! Kjære vene, det er ikke overgrep det er snakk om heller.

Jeg hadde nok blitt litt paff, men det hadde ikke vært et stort problem.

Er det rart det er krig i verden?

Man er ikke hysterisk fordi man har andre grenser enn deg... ;)

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man er ikke hysterisk fordi man har andre grenser enn deg... ;)

Neida, men det argumenteres med at amming er naturlig så det må man kunne gjøre overalt. Og så kommer det utfrika kvinnfolk her og sammenligner det med sex.........

Endret av sebastianen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men det argumenteres med at amming er naturlig så det må man kunne gjøre overalt. Og så kommer det utfrika kvinnfolk her og sammenligner det med sex.........

Kanskje det sammenlignes fordi man mener at amming er forbehold mor og barn, akkurat som sex er forbeholdt par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det sammenlignes fordi man mener at amming er forbehold mor og barn, akkurat som sex er forbeholdt par?

Det tror jeg bare er i den rosa nusselige verden helt unge mødre lever i. Amming er for at barnet skal få næring tilpasset det. Det er ingen skadevirkninger ved å få morsmelk fra andre kvinner.

Forøvrig, sex foregår mellom voksne og er ikke forbeholdt noe som helst annet enn begges vilje.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser og at man mener menn ikke kan mene noe her... Jeg mener noe om hva jeg vil, alt faktisk, det er jobben min.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...