AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #341 Del Skrevet 21. desember 2012 Sånn som når man forteller folk at de ikke har noe greie på det de snakker om? Jeg ville la det ligge siden jeg flere ganger har sett at du har tatt feil (da du skrev noe helt annet enn faktumet). Og kverulerer om noen konfronterer deg. I denne tråden er det ingen fasitsvar uansett om du har fått 80 plusser eller ei. Jeg er mor og ville blitt oppgitt om noen andre hadde matet mitt barn med sin pupp - når det var ei flaske med min melk tilgjengelig. Hadde vært noe helt annet om det ikke var ei flaske tilgjengelig. Men hvorfor ikke bruke flaska? That's all. Og ja, jeg kaller faktisk mitt barn for lillegull. Beklager den kvalmen det medfører altså. Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #342 Del Skrevet 21. desember 2012 Eg trur nok fleire her har kjensla av å snakke til ein vegg. Eg må innrømme at eg blir litt småkvalm når nokon i skriftleg form kallar barnet sitt for "mitt lillegull", difor kommentaren min. Hehe, det er krise at noen tar anstøt av at andre ammer barnet sitt, mens det er helt i orden å trekke slutninger om folk man aldri har møtt, samt la seg kvalme av samme mennesket, kun på bakgrunn av at hun kaller barnet sitt Lillegull i en tråd på KG? Anonym poster: 2f1c399d887c8914b050fec034de8dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 21. desember 2012 #343 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Jeg ville la det ligge siden jeg flere ganger har sett at du har tatt feil (da du skrev noe helt annet enn faktumet). Og kverulerer om noen konfronterer deg. Selvfølgelig hender det at jeg tar feil... Men like vell er de fleste som har deltatt i denne tråden, enig med meg om at TS overreagerer, og mange av dem er mødre selv, så da kan du rett og slett ikke si at jeg ikke veit hva jeg snakker om... Det hender jeg kverulerer, men stort sett prøver jeg bare å forklare meg bedre, eller spørre hva andre mener, når folk er uenige med meg. Og når folk blir konfrontert, forventer du at de bare skal sitte der å holde kjeft? Du gjør jo ikke det selv, så hvorfor er det plagsomt for deg at andre svarer når folk konfronterer dem? Du skriver også at jeg kverulerer og skriver ting "som ikke er faktumet". Vel, faktumet er at ordet "overreagere" har en spesifikk og satt definisjon, som dekker måten TS reagerte på. Det betyr at det er et faktum at hu overreagerte, og ikke bare en subjektiv mening. Hvis det er noen som kverulerer, er det jo alle dere som prøver å få ordet "overreagere" til å bety noe annet enn det gjør. I denne tråden er det ingen fasitsvar uansett om du har fått 80 plusser eller ei. Hvordan mener du at det jeg skriver er feil, når det ikke er noe fasitsvar? Per definisjon, overreagerer man når man reagerer mer enn det situasjonen krever... Om noen ammer barnet ditt, kan man helt fint komme uhemmet ut av den situasjonen, uten å bli så forfjamsa at man blir helt målløs og ikke veit hva man skal gjøre. Det eneste du trenger å gjøre, er å forklare at du ikke liker at andre ammer barnet ditt, og at de ikke skal gjøre det igjen. Jeg er mor og ville blitt oppgitt om noen andre hadde matet mitt barn med sin pupp - når det var ei flaske med min melk tilgjengelig. Hadde vært noe helt annet om det ikke var ei flaske tilgjengelig. Men hvorfor ikke bruke flaska? That's all. Ja, det er veldig rart at hu amma barnet, og jeg skjønner ikke at det skulle være noe problem å varme flaskemelka, men igjen, problemet er løst om man bare sier greit ifra at man ikke liker det, og at det ikke må skje igjen. Ingen har mulighet til å gjette seg fram til andre menneskers preferanser, så det betyr at kommunikasjon er nødvendig. Ingen ting løser seg om man ikke kan snakke sammen. Og ja, jeg kaller faktisk mitt barn for lillegull. Beklager den kvalmen det medfører altså. Jeg har ikke uttalt meg noen ting om hva du kaller ungen din. Det er jo ganske vanlig å gi dem sånne navn, så det får du jo bare gjøre. Endret 21. desember 2012 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 21. desember 2012 #344 Del Skrevet 21. desember 2012 Eg trur nok fleire her har kjensla av å snakke til ein vegg. Eg må innrømme at eg blir litt småkvalm når nokon i skriftleg form kallar barnet sitt for "mitt lillegull", difor kommentaren min. Hva i all verden er det som er galt med å kalle ungen sin for Lillegull? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #345 Del Skrevet 21. desember 2012 Hva i all verden er det som er galt med å kalle ungen sin for Lillegull? Det er kvalmende, og derfor er man i sin rett til å fortelle alle som kaller ungen sin Lillegull det. At noen reagerer på at en annen person amme barnet sitt uten at det er avklart eller nødsituasjon er derimot helt naturlig og ergo er man hysterisk, sjalu og nesten psykotisk hvis man reagerer på det. I motsetning til at det er ok å reagere på at noen kaller ungen sin Lillegull. Sånn er det med den saken. Anonym poster: 2f1c399d887c8914b050fec034de8dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. desember 2012 #346 Del Skrevet 21. desember 2012 Herregud så masse gale mennesker det finnes.....jammen glad jeg er riktig skrudd sammen.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. desember 2012 #347 Del Skrevet 21. desember 2012 Herregud så masse gale mennesker det finnes.....jammen glad jeg er riktig skrudd sammen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 21. desember 2012 #348 Del Skrevet 21. desember 2012 Det er kvalmende, og derfor er man i sin rett til å fortelle alle som kaller ungen sin Lillegull det. At noen reagerer på at en annen person amme barnet sitt uten at det er avklart eller nødsituasjon er derimot helt naturlig og ergo er man hysterisk, sjalu og nesten psykotisk hvis man reagerer på det. I motsetning til at det er ok å reagere på at noen kaller ungen sin Lillegull. Sånn er det med den saken. Anonym poster: 2f1c399d887c8914b050fec034de8dc9 Aha, er det sånn det skal være altså. Respektere andres grenser: egoistisk, babyer er til for å deles. Gi babyen et søtt kallenavn: kvalmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #349 Del Skrevet 21. desember 2012 Aha, er det sånn det skal være altså. Respektere andres grenser: egoistisk, babyer er til for å deles. Gi babyen et søtt kallenavn: kvalmende. Jepp, sånn er "reglene" her, og bryter du de er du hysterisk og det som verre er... Anonym poster: 2f1c399d887c8914b050fec034de8dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 21. desember 2012 #350 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Aha, er det sånn det skal være altså. Respektere andres grenser: egoistisk, babyer er til for å deles. Gi babyen et søtt kallenavn: kvalmende. Det var vel bare 1 person som skrev at det var kvalmende, så det er jo ikke representativt for det de fleste mener. Det er jo på en måte flertallet som avgjør hvordan ting skal være, og hva som er normalt. Endret 21. desember 2012 av Yme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 21. desember 2012 #351 Del Skrevet 21. desember 2012 Det var vel bare 1 person som skrev at det var kvalmende, så det er jo ikke representativt for det de fleste mener. Det er jo på en måte flertallet som avgjør hvordan ting skal være, og hva som er normalt. Vet at det bare var en person som skrev dette, men jeg klarte bare ikke å dy meg. For meg så ble det en merkelig ting å dra inn i denne debatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 21. desember 2012 #352 Del Skrevet 21. desember 2012 Vet at det bare var en person som skrev dette, men jeg klarte bare ikke å dy meg. For meg så ble det en merkelig ting å dra inn i denne debatten. Jeg syns også det, siden det virker som at omtrent alle har sånne navn på barna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #353 Del Skrevet 21. desember 2012 Jeg syns også det, siden det virker som at omtrent alle har sånne navn på barna sine. Nei nå tror jeg du roter fælt. Prinsen og Prinsessa heter de fleste barn, fram til de blir store slamper. Anonym poster: 2f1c399d887c8914b050fec034de8dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaxxy Skrevet 21. desember 2012 #354 Del Skrevet 21. desember 2012 for noe tull...! TS Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50 Du spurte jo om du overreagerte, hva med å ta i mot svaret i stedet for å svare så dumt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 21. desember 2012 #355 Del Skrevet 21. desember 2012 For meg var amming noe intimt mellom mor og barn. Jeg ville synes det hadde vært ubehagelig om andre hadde ammet mitt barn. Jeg er klar over at det er delte meninger om det. Jeg hadde derfor ikke blitt sur og gått. Jeg hadde forklart venninnen at jeg synes at det var ubehagelig, og at jeg hadde satt pris på at det ikke skjedde igjen, og så hadde vi vært ferdig med det. Med mindre det hadde gjentatt seg etter det. Da hadde hun jo visst at det ikke var greitt for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #356 Del Skrevet 21. desember 2012 For meg var amming noe intimt mellom mor og barn. Jeg ville synes det hadde vært ubehagelig om andre hadde ammet mitt barn. Jeg er klar over at det er delte meninger om det. Jeg hadde derfor ikke blitt sur og gått. Jeg hadde forklart venninnen at jeg synes at det var ubehagelig, og at jeg hadde satt pris på at det ikke skjedde igjen, og så hadde vi vært ferdig med det. Med mindre det hadde gjentatt seg etter det. Da hadde hun jo visst at det ikke var greitt for meg. Ahhh, this. Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 21. desember 2012 #357 Del Skrevet 21. desember 2012 For meg var amming noe intimt mellom mor og barn. Jeg ville synes det hadde vært ubehagelig om andre hadde ammet mitt barn. Jeg er klar over at det er delte meninger om det. Jeg hadde derfor ikke blitt sur og gått. Jeg hadde forklart venninnen at jeg synes at det var ubehagelig, og at jeg hadde satt pris på at det ikke skjedde igjen, og så hadde vi vært ferdig med det. Med mindre det hadde gjentatt seg etter det. Da hadde hun jo visst at det ikke var greitt for meg. Det er sånn man skal gjøre det, fordi kommunikasjon er det eneste som hjelper. TS skriver at hu blei så paff at hu ikke fikk sagt noe, og derfor gikk, og den reaksjonen kan hun jo ikke noe for, men da må man i det minste snakke sammen senere, så kan man si unskyld for at man bare stakk, og forklare at man ikke liker at andre ammer barna sine... Håndterer man det sånn, unngår man alt av problemer, og ting ordner seg helt fint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 21. desember 2012 #358 Del Skrevet 21. desember 2012 Kva kallenamn ein gir barna sine er jo opp til kvar enkelt person, og handlar om smak og behag. Eg syns det å kalle barnet sitt "mitt lillegull" er barnsleg og "posessive", men det er definitivt ei avsporing ift tråden, så berre oversjå det. Eg seier berre noko om min personlege smak, og det bør eg ha lov til, syns eg. Om eg spør om eg overreagerer når eg syns det er barnsleg og får beskjed om at det gjer eg, ja så forheld eg meg til det. Eg blir ikkje sur på dei som syns eg overreagerer, eg får vel berre ta det til meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrlig Skrevet 22. desember 2012 #359 Del Skrevet 22. desember 2012 Hva? Blir man seriøst moderert for å svare saklig og seriøst i en debatt? For et fantastisk forum. Jeg tror ikke dette er et sted for meg i alle fall. :ler meg i hjel hele veien ut døra: Det var jo godt at jeg fant det ut så tidlig da, så jeg ikke kastet vekk tiden min her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 22. desember 2012 #360 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Spesielt fordi man ikke er vant til slikt her til lands, men utover dét hadde jeg ikke brydd meg. Endret 22. desember 2012 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå