AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #301 Del Skrevet 18. desember 2012 Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg gitt beskjed om at du ikke synes noe om det hun gjorde, og så hadde jeg eventuelt gått (avhengig av hvor stort inntrykk dette hadde gjort på meg). Jeg tror grunnen til at mange prøver å normalisere det er at det har kommet mange ekstreme meninger i denne tråden. Det er tydeligvis sterke følelser rundt dette, og en bruker gikk til og med til det skritt å drapstrue sin eventuelle venninne. Jeg tror mange forsøkte å påvirke debatten og få den ned på ett litt roligere nivå, for det var mange som kom med bastante meninger og "sannheter". Det vi alle må huske på er at det som er riktig for meg ikke er riktig for deg, og at vi må ta hensyn til hverandres forskjeller. Helt sant. Jeg reagerte nok feil og det skal jeg beklage, men jeg håper også hun beklager at hun tok seg friheten og ser at hun kanskje burde tenkt at det ikke var greit for meg selvom hun kanskje tenkte at det ville vært greit for henne om jeg ammet hennes sønn. Men men det er tydeligvis delte meninger og ingen tok noe voldsom skade av det, bortsett fra meg selv som ble rimelig lei meg og sjokkert. Det overlever jeg nok Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #302 Del Skrevet 18. desember 2012 Heihei:) Jeg har lest gjennom hele tråden, og jeg mener det viktigste er TS sine prinsipper ang. amming av barnet sitt. Prinsipper skal man få lov til å ha, og det er viktig å ha respekt for hverandre i et vennskap. Tenk hvor mange andre situasjoner som kan oppstå mellom deg, TS og venninnen din, hvis hun ikke klarer å overholde dine sine grenser? Men bare du, TS kjenner venninnen din godt nok til å svare på om dette er relevant. Jeg må bare si en ting: hurra for mannfolkene som engasjerer seg i denne debatten! Dere er rett og slett SKJØNNE! Jeg blir så glad når menn kommer med sine tanker, meninger og refleksjoner rundt det som har med barn å gjøre, det rører meg og minner meg på menns farshjerter <3 Så takk til dere! Og takk for meg:) Anonym poster: 716c7977e98ab0565b47eff0d82b354b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kåre Kålrabi Skrevet 18. desember 2012 #303 Del Skrevet 18. desember 2012 Liker ikke måten babyer blir omtalt nærmest som gjenstander som mødre "eier". Forresten, dere er vel alle klar over at babyene deres etterhvert skal bli selvstendige individer som skal utveksle diverse kroppsvæsker med både den ene og den andre når den tid kommer? Kommer dere til å bli like forsmådde da, mon tro? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 18. desember 2012 #304 Del Skrevet 18. desember 2012 - Menn har overhodet ikke lov til å mene noe om amming - Det er innafor å sammenligne amming og sex - Det kan være livsfarlig av en baby å drikke en annens melk - Folk klikker i vinkel på hverandre. Jeg elsker KG! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 18. desember 2012 #305 Del Skrevet 18. desember 2012 Whats the biggie? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 18. desember 2012 #306 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Fra min side er det overhode ikke sjalusi. Min gutt er snart 14 mnd og jeg hadde ikke likt at noen hadde ammet barnet mitt fordi jeg passer godt på hva jeg spiser og drikker slik at det ikke skal oppstå noen "fare" for mitt barn. Unngår drikke med kunstig søtning, spiser ikke mat med radioaktiv forurensing, røyker ikke, drikker ikke drikke med koffein i (jada, jeg vet at det er ok i moderate mengder, men jeg unngår det), jeg tar INGEN medikamenter til tross for brudd i lår, brudd i arm og brudd i albue, så ja, det handler ikke om sjalusi, men at jeg rett og slett ikke aner hva vedkommende putter i seg. Og ja, jeg er hysterisk! Endret 18. desember 2012 av HenLu 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. desember 2012 #307 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Så lenge babyen til TS ikke døde av veninnens morsmelk, ser jeg ingen grunn til å bruke mer energi på å lage styr ytterligere Jeg har til gode å opplyse om at jeg ikke ser på mine venner som skittne.. Endret 19. desember 2012 av Starlit 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #308 Del Skrevet 19. desember 2012 Hadde foretrukket at hun ga av flasken, men hadde ikke tatt påvei om hun ammet. Anonym poster: bff3e64338a6344149a0bbe84ac26c04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærjenta Skrevet 19. desember 2012 #309 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg synes det er rart å takle det på den måten du gjorde ts. Jeg kunne aldri bare gått på den måten. Men jeg ville sagt at jeg ikke var komfortabel med det, og at jeg ville hun skulle bruke flasken neste gang. Jeg synes du burde snakke med henne og si åpent at det gikk over dine grenser for hva som føles greit. Så håper jeg dere kan sette en strek over det hele, for det er vel ikke verdt å ødelegge et vennskap over? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #310 Del Skrevet 19. desember 2012 Så lenge babyen til TS ikke døde av veninnens morsmelk, ser jeg ingen grunn til å bruke mer energi på å lage styr ytterligere Jeg har til gode å opplyse om at jeg ikke ser på mine venner som skittne.. Så man skal godta alt så lenge ingen dør? Smart... Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyld Skrevet 19. desember 2012 #311 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg ser ikke noe negativt med at venninner og familie ammer hverandres barn. For noen er amming en sterk følelsesmessig opplevelse, og jeg ser kun det positive med at man som venner har så sterkt bånd med hverandre at man kan "dele" slike opplevelser og heller bruke slike situasjoner til å knytte sterkere bånd med hverandre, og for andre er amming en normal ting man gjør for å gi barnet mat, og det ligger ikke noe unaturlig i å gi andre barn mat, og værre er det ikke. TS, greit at du ikke vil at hun skal amme barnet ditt, med tanke på at hun røyker, men er det nødvendig med en unnskyldning? Fordi man bare ville være grei og gi ungen din mat? Det er der jeg syntes du overreagerer. Igjen har Graviditet og spedbarn delen av kg gitt meg mye underholdning, for her finner man jaggu mange rabiate "kjærringer" Skremmende, men også underholdende. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #312 Del Skrevet 19. desember 2012 Det må være opp til hver enkelt å avgjøre om de syns det er tull eller ikke. For meg er det ikke tull. Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a Du må gjerne mene at det er tull, men man får faktisk akkurat den samme nærheten ved å gi flaske som å amme. For som jeg har prøvd å forklare før så er det ikke brystvorta som gir nærheten, men mor og barnet sammen med blikkontakt, ta på babyen, snakke/pludre sammen osv. Jeg har da flere ganger sett mødre som viser null interesse for babyen når den ammer, men gjør alt mulig annet (noe som egentlig er litt imponerende hvordan de får til). Da ser det virkelig ikke ut som de har så mye nærhet. Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 19. desember 2012 #313 Del Skrevet 19. desember 2012 Hvorfor svare på noe som er utenfor sitt eget kunnskapsområde....? Menn vet jo ingenting om følelsene rundt amming. Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a Da hadde dette blitt et stille og rolig forum, gitt! Om man ikke skulle hatt meninger om ting man mangler nøyaktig førstehåndskunnskap om! Ts: jeg skjønner deg veldig godt! Kunne aldri falt meg inn å gjøre noe slikt utenom en nødssituasjon! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amygdala:-) Skrevet 19. desember 2012 #314 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg synes du overreagerte, det går an å si i fra på en høflig måte, uten å gå. Man er jo voksne mennesker, og venninner bør kunne prate sammen på fornuftig vis om det skulle oppstå en situasjon. Når det er sagt synes jeg det er bare trist å høre om ammende mødre som røyker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkey Skrevet 19. desember 2012 #315 Del Skrevet 19. desember 2012 overreagert som sagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 19. desember 2012 #316 Del Skrevet 19. desember 2012 jeg tar INGEN medikamenter til tross for brudd i lår, brudd i arm og brudd i albue, Og ja, jeg er hysterisk! Da er du jo ikke hysterisk, men dum. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SMl Skrevet 19. desember 2012 #317 Del Skrevet 19. desember 2012 Nå fikk jeg hakaslep her også!! Herregud,vet ikke helt hva jeg skal si.. Hadde d skjedd meg,vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort!!!' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 19. desember 2012 #318 Del Skrevet 19. desember 2012 TS HER Det er litt komisk at jeg har kommentert 2 ganger på denne tråden med helt saklige og relevante ord.. Allikevel det tydeligvis jeg som har blitt rasende, klikket og JEG burde unnskylde venninnen min. Det er tydeligvis delte meninger om dette og det er helt greit.. Det er jo også mange som har sporet totalt av men det må man vel regne med på KG Uansett.. jeg står på mitt og man må faktisk få lov og ha egne meninger uten og bli kalt gal, utakknemlig, sjalu og egoistisk..Ingen andre enn meg skal amme mitt barn, enkelt og greit. Jeg ser ikke engang grunnen til og utdype det mer..Om det hadde vært nødstilfelle, så ja, det ville så klart vært en annen sak!Hun hadde fått med flaske med min melk på, hun satt på kafe og vi hadde på forhånd avtalt at om en av barna skulle våkne pga sult skulle h*n få flaske. Dette gikk begge veier.Jeg satt omtrent 1 min unna.Mitt syn på dette er helt unaturlig.. og det er ikke i sammenheng med seksualitet.Det har heller ingen ting med sjalusi og gjøre. Enkelt og greit at dette dreier seg om mitt barn.Det var heller ingen "god grunn" til at hun valgte og amme henne.Det gikk absolutt ikke utover barnet mitt på noen måte, men det betyr vel ikke at man ikke kan reagere på det???Hun røyker, det gjør ikke jeg.. Og NEI, hun DØR ikke og får ikke KOLS av at dette skjedde en gang! Men det er prinsipp, de fleste vet at det ikke anbefales å amme og røyke.. det gjør det enda snodigere at hun tok seg friheten.Jeg gikk ikke rasende fra henne, eller kjeftet, eller ble sur.. jeg le rett og slett helt paff og sjokka!En her sa at jeg burde unnskylde venninen min for min oppførsel.. Der må jeg bare si at jeg er helt uenig.. Jeg kommer til og forvente og få en unnskyldning av at hun tok seg friheten uten og spørre meg først. Hvem vet, kanskje jeg tilogmed hadde godtatt det om hun hadde spurt.. det handler om respekt. Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50 Jeg er 100% helt enig med deg TS. På alle punkter! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #319 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg skjønner du reagerer, men spist er spist osv. Søsteren min ammet, eller dvs prøvde å amme, barnet mitt når jeg ble haste innlagt på sykehus og vi begge hadde baby på 5 mnd. Ingen fikk i barnet mat og alt måtte prøves. Greit at det var en ekstrem situasjon, men det er jo samme greia. Jeg husker jeg synes det var rart selv om det var nødvendig. (Nå nektet barnet mitt å ta melk fra henne, men det er jo ikke poenget. ) Så ja reager så mye du vil på det, men gå videre. Ikke lag en stor sak av det. Anonym poster: 17146e856a9c659dc5fa07baec21735e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 19. desember 2012 #320 Del Skrevet 19. desember 2012 Snakke meg om at en tråd kan få frem det verste i folk! Graviditet og spedbarn-forumet er et eneste stort minefelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå