Gå til innhold

Utbetales ikke AAP i dag?

Kittykat

Anbefalte innlegg

Jeg går på AAP og utbetalingen skjer hver 14.dag. I dag er det dag 14, men ingen utbetaling har kommet. Jeg leste inne på Nav sine sider at utbetalingen for denne gangen skal skje i romjulen. Iallefall sånn som jeg forsto det. Kommer utbetalingen i desember senere enn vanlig altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har sendt meldekort som normalt? Sjekket du kontoen din etter kl 16? Kan være at den ikke kommer før i morgen.

Anonym poster: 92d05b287746f0ecb543cba9c1df4c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sendt meldekort som normalt? Sjekket du kontoen din etter kl 16? Kan være at den ikke kommer før i morgen.

Meldekort sendt som normalt og sjekket kontoen etter kl 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdager

Anonym poster: 4f22e2e783cc413f547fa7a3103733c0

Jeg har alltid fått utbetalingen om mandagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer utbetalingen i desember senere enn vanlig altså?

Nei. Du har ikke fått det på dag 14. Hva så? Det betyr ikke at det er noen endringer. La det gå noen dager for du begynner med en etterlysning.

Anonym poster: 33536ed304bbb9bf6954c1a1aad5c7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid fått utbetalingen om mandagen.

Det pleier vanligvis jeg også, men det hender at det drøyer til tirsdag. ( Sender elektronisk. ) Det er vi som skal sende neste helg som kommer til å få utbetaling senere pga at bankene har stengt den 24. des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står på dine sider på NAV? Står det "ferdig beregnet" er pengene på vei, og forsinkelsen er banken sin feil.

Anonym poster: ac3d456dbd76c0d234bb5e7acf6c56d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står på dine sider på NAV? Står det "ferdig beregnet" er pengene på vei, og forsinkelsen er banken sin feil.

Nei, det står ikke en gang ferdig beregnet, jeg må uansett ta kontakt med nav i morgen ( og det så jeg etter at jeg hadde postet innlegget... ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier vanligvis jeg også, men det hender at det drøyer til tirsdag. ( Sender elektronisk. ) Det er vi som skal sende neste helg som kommer til å få utbetaling senere pga at bankene har stengt den 24. des.

Vi som egentlig får på julaften, får 27. desember..

Anonym poster: 3a5ea07829b5e0655c9348fd96e50282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står ikke en gang ferdig beregnet, jeg må uansett ta kontakt med nav i morgen ( og det så jeg etter at jeg hadde postet innlegget... ).

Ikke bra. Sånn kom det til meg en gang også. De skylder meg fortsatt de 6000, og kommer støtt med meldinger at de er inne på konto dagen etter. Ser ikke snurten av dem..

Anonym poster: 3a5ea07829b5e0655c9348fd96e50282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted i en eller annen artikkel i en aller annen nettavis (dagbladet eller vg) at de som sender meldekort via nett får det i romjula, men de som sender via post før det før 24. Skulle tro det var omvendt..men var mye styr med utbetalinger nå rundt desember. Spør du meg burde de klart å fått til at folk får det før 24/12 istedenfor etter. Det er vel helst rett før julaften at man trenger pengene til innkjøp av mat o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted i en eller annen artikkel i en aller annen nettavis (dagbladet eller vg) at de som sender meldekort via nett får det i romjula, men de som sender via post før det før 24. Skulle tro det var omvendt..men var mye styr med utbetalinger nå rundt desember. Spør du meg burde de klart å fått til at folk får det før 24/12 istedenfor etter. Det er vel helst rett før julaften at man trenger pengene til innkjøp av mat o.l.

Det sto vel i ''dine penger'' linket fra VG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På AAP har man utbetaling hver 14. dag, så med tanke på jula er det fullt mulig å gjøre innkjøp etc i god tid. De som får utbetaling på julaften, fikk penger for en uke siden også. Noen fikk utbetaling i dag (ikke alle har utbetaling samtidig, noen får i oddetallsuker og noen i partallsuker). Det ble fremskyndet frist for å sende i posten pga forsinkelse i postgang, men det betyr ikke nødvendigvis at pengene kommer før for dem som ikke bruker elektronisk meldekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått idag :) Dog noen timer senere enn vanlig.

Anonym poster: e58f247857fa8a94e211fe324661f968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå finnes det to utbetalingsperioder for AAP, det er de som får det denne uken, og det er de som fikk forrige uke, og dermed får på julaften!

Og ærlig talt kan jeg ikke si jeg syntes synd på de som sutrer over at de ikke får på julaften, for det første så fikk de for ei uke siden, maks, for det andre så var det ikke skatt på den utbetalingen, altså de fikk minimum 2000 mer enn hva de vanligvis får!

Men til TS, når sendte du inne kortet? For med mindre du er heldig og sender det inn lørdag morgen kan du få alt fra mandag til onsdag! Jeg pleier å sende inn søndag morgen og får vanligvis penger på tirsdag formiddag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som vanlig, fikk min igår, som alltid jeg pleier å få.

Har du ikke fått enda, ring NAV.

Anonym poster: c078aca9cddd3d7325ce23743d8ce82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...