Gå til innhold

Hvilket bilmerke bør man velge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså... Litt greit å si hva du trenger =P Skal du ha sedan? Personbil? 4x4? SUV? Hvor mye skal du bruke? LItt forskjell på 20.000 og 500.000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen nevnte Toyota. Toyota er vel drifts-sikker, og har gnaske nøytrale kjøreegenskaper og god komfort. Mazda er vel muligens litt rimeligere enn Toyota, vet ikke helt. Mistubishi tror jeg er litt sporty, det samme med BMW, ganske sporty. Jeg synes BMW med manuelt gir nesten var masete, da den ville kjøre ganske fort. Selv tror jeg at jeg liker Toyota og Mercedes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart spørsmål å stille. Som andre antyder er det vel mer naturlig å tenke på hva du vil bruke bilen til:

By- vs langkjøring

Familie- eller morobil

Hverdags- eller helgekjøring

Budsjett!

Bryr du deg om andres meninger og klisjeer?

Jeg har hatt mye forskjellig og er litt glad i bil. Noe som er gjennomtenkt, robust og praktisk ligger mitt hjerte nær - Volvo eller Mercedes, tenker jeg da. Jeg liker også å bruke lite penger på bil, så nybil ble det aldri. I familien min er det mye Toyota, og mandre av de kommer med innebygd kjøreglededestruktor. Gjeeesp! Men billige å eie er de uten tvil.

Jeg har pt en Nissan, og der har ikke ingeniørene tenkt så veldig langt (uopplyste, idiotisk plasserte knapper, ikke en eneste krok i bagasjerommet, kjempebratt seterygg bak). Mazda 6 har blitt nevnt og det kan jeg være med på. Mazda er i det hele tatt et merke med gode biler til en ok pris, men pass deg for rust.

Er du opptatt av at biler skal være pålitelig, google TÜV eller den svenske bilprovningen. Det er EU-kontroll-data som gir en svært god pekepinn for hva man skal se etter ved bruktbilkjøp.

Anonym poster: 1f02a82455e4171778073a7502b2f314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...