Gå til innhold

Hvilket bilmerke bør man velge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på jakt etter ny bil og lurer på hvilket bilmerke jeg burde velge, og hvilket jeg absolutt bør holde meg unna?

Har til nå bare hatt Renault, men vil bytte merke nå når jeg skal kjøpe meg ny bil.

Anonym poster: ce42a9109ee4b9290a8aae7f793bdad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville først bare sett på bilene du liker, for å så høre hva folk mener om det merket.

Selv så har jeg holdt meg til Audi og BMW.

Det jeg går etter er kjørekomfort og utstyr. Ett fint interiør og eksteriør er også noe jeg legger vekt på.

Har siklet litt på Opel Insignia og Ford Mondeo.

Edit:

Du kan jo gå for japansk for å få en sikker bil, men om du setter deg inn i en bil du egentlig ikke liker så spiller det vel ikke noe rolle om den er billig å reparer.

Spørs vel bare hva du legger vekt på i en bil.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvilke kriterier har du? Jeg vil anbefale Maserati og Jaguar (spesielt sent 70-talls) dersom du har lavt bensinforbruk som veldig viktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du ha ny bil, så kommer det en krembolle fra Mazda om kun kort tid. Nye Mazda6 blir presentert den 17. januar. Jeg har allerede bestilt min på bakgrunn av en formidabelt positiv opplevelse fra den jeg allerede har (2010modell), og det hjelper virkelig på at motorene er blitt sterkere, betydelig renere, bilen har mer utstyr og også en sterkere struktur. og best av alt - den er fankern meg blitt billigere også. startpris 319.000 (har fått prislisten allerede) og skal du ha største motoren på formidable 192 hester, så koster det deg bare 420.000 - fullastet med utstyr!

Pen er den også, rett og slett rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker BMW, men delene til BMW er ganske dyrt, så gå for Audi! :)

Anonym poster: 7405b41a8e7d307399ff1cac11dbf56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker BMW, men delene til BMW er ganske dyrt, så gå for Audi! :)

Anonym poster: 7405b41a8e7d307399ff1cac11dbf56e

JA! For delmessig er Audi så mye billigere ;) Tyske biler har generelt dyre deler, men VW er billigst av de. Vil man ha tilgang på billige deler, burde man satse på japansk.

Anonym poster: 1043341726c3bfaa9213bc79e9301268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi har definitivt dyrere originaldeler enn BMW. Skal du kjøpe deler fra annen produsent, så er prisen stort sett det samme.

Billige deler til japansk bil er fortid. Derimot VARER de, i motsetning til tysk skrot.

Endret av JackCrews
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på bil, så jeg kjøpte en jeg syntes var fin. Det ble en Mini.

Anonym poster: 87bae225183ce27178909badc8d6ac37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tør vedde på at etter å ha lagt ut ditt spørsmål på et forum, så blir du bare enda mer forvirret enn det du var før du spurte.

Det finnes like menge meninger om hva som er en bra bil, som det finnes bilmerker.

Ta deg heller en tur å prøv noen av de bilene som passer til ditt bruksområde og prisklasse. Da får du det du liker best selv. :nisseblunk:

Endret av muffins
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bmw + en passat (volkswagen) som var 1 av to biler vi tok i inbytte.

har mye problem med passaten, men bmw er herlig!

Samme årsmodeller, men det er en heeeelt annen kvalitetsfølelse i bmwen.

audi og mercedes er også gode biler! volvo og har trygge, stabile og gode biler.

Anonym poster: aa5f48c3933b303d95f9f75bcca26c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig glad i V70'n vår. :)

Liker også BMW godt, men en 2011 modell 5-serie stasjonsvogn lå ikke helt i det prissjiktet vi så for oss når vi byttet bil tidligere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hva du tenker på, hvor stor plass du trenger, prisklasse.......

Vi har en 7seter Landcruiser 2009-modell, en helt superbra bil med god plass, kommer oss frem overalt uansett føre og terreng:) Kommer aldri til å gå tilbake på andre biler enn Landcruiser igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes. Skal det være kjørekomfort over all kjørekomfort så Mercedes S-klasse. Fiiine biler med fancy interiør og alt mulig av elektronikk som kan se i mørke, som kan holde bilen på riktig avstand fra trafikken foran, som kan bremse og gjøre alt mulig for deg. Mercedes S <3

Anonym poster: d050b9c2aa0b8278c2235b7e058c64ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er interessert i bil overhodet bør du velge asiatisk. Koster mindre, men er minst like pålitelig, og som regel er det meste av relevant utstyr inkludert.

Selv ville jeg aldri valgt asiatisk, for kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...