Gjest Vampen Skrevet 21. desember 2012 #41 Skrevet 21. desember 2012 Nord-afrikanere ja...Det er ikke det vi snakker om her! Jeg er rimelig sikker på at dette gjelder en vest-afrikaner. Av en eller grunn kaller man liksom ikke egyptere eller tunisiere for "afrikanere", det virker som det er først når vi beveger oss ned til smålandene i vest-afrika (som få kan navnet på), at vi kaller vedkommende afrikaner. Du tuller? Det er mange land i vest-Afrika hvor islam har stor utbredelse i vest-Afrika. Det er mange muslimer i Norge fra land som Nigeria, Ghana, Gambia og Sierra Leone. Og at nord-afrikanere ofte ikke omtales som afrikanere, kommer vel av at nord-Afrika skiller seg fra sub-Sahara både kulturelt, historisk, språklig og "etnisk". Egypt er også en del av Midtøsten. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #42 Skrevet 21. desember 2012 (Ikke se hvis du ikke har en sterk mage! Sjokkerende bilder!) Anonym poster: 4e2843fc4d0e36b5e1cf75b2770a9361
Alina X Skrevet 21. desember 2012 #43 Skrevet 21. desember 2012 Husk å test deg. Anonym poster: 80c415a7eb256b1b0767b8f53ffc1418 Burde teste om man har sex med norske menn og, da mange av dem puler hva som helst de får tak i, og gjerne prostituerte her hjemme eller i Thailand.....just saying. 2
Alina X Skrevet 21. desember 2012 #44 Skrevet 21. desember 2012 (endret) Du tuller? Det er mange land i vest-Afrika hvor islam har stor utbredelse i vest-Afrika. Det er mange muslimer i Norge fra land som Nigeria, Ghana, Gambia og Sierra Leone. Og at nord-afrikanere ofte ikke omtales som afrikanere, kommer vel av at nord-Afrika skiller seg fra sub-Sahara både kulturelt, historisk, språklig og "etnisk". Egypt er også en del av Midtøsten. Feil.De fleste fra Ghana,Nigeria og Sierra Leone som bor her i Norge er kristne. Gambia er jeg enig med deg i, ta det fra en som vet hva hun snakker om(og nei, jeg er ikke gift med en afrikaner eller wannabe african lady) Endret 21. desember 2012 av Fortuna Xania
Binta Ba Skrevet 21. desember 2012 #45 Skrevet 21. desember 2012 Mye fordommer ute og går, ja.. Se det an, er rett og slett tipset fra min side. Føles det rett for dere begge, og dere velger å bygge en fremtid sammen, vil det absolutt være vanskeligere, enn om du falt for en mann med norske papirer/pass. Men, du må også se på om det virkelig er verdt det i lengden. Drittsekker finner man i alle land, som noen sa. Og joda, jeg ville vært mer skeptisk til en asylsøker enn en kar som har jobb og visum nettopp PGA jobben. Og det går på dette med at mange lurer seg til papirer, desverre..desperasjonen gjør mye mennesker. Jeg er selv gift med en vest-afrikaner, og det har ført til at enkelte mennesker er jeg ikke venner med nå lengere. To har kommet i ettertid og beklaget seg over hva de sa i begynnelsen, da de i etterkant har sett at mannen min vil meg intet vondt, og at han faktisk er en god ektemann og en god far, selv om han ennå ikke er i jobb i Norge. Det tar tid, det er forbanna vanskelig, men jeg mener så absolutt alt slitet vil føre til noe godt i lengden. Fordommer vil du møte på senere også, om dere forblir sammen. Både fra fremmede, muligens familie, og venner. Det er synd, og det er trist, men fokuser på hva som gjør DEG lykkelig, ikke andre. ( Jeg er forøvrig møkklei av å føle at jeg alltid må forsvare forholdet vårt, for det må jeg. Han er afrikaner, og i tillegg MUSLIM, tenke seg til.. )
Gjest Vampen Skrevet 21. desember 2012 #46 Skrevet 21. desember 2012 Feil.De fleste fra Ghana,Nigeria og Sierra Leone som bor her i Norge er kristne. Gambia er jeg enig med deg i, ta det fra en som vet hva hun snakker om(og nei, jeg er ikke gift med en afrikaner eller wannabe african lady) Feil? Det er flere muslimer enn kristne i både Sierra Leone og Nigeria. Det er ikke noe du trenger å være enig i, det er store muslimske miljø fra alle nevnte land her i Norge. Det er ikke akkurat så rart, iom at muslimene er majoritet i både SL og Nigeria. Ghana har kristent flertall, men du finner fortsatt endel ghanesiske muslimer her til lands. Og du "vet hva du snakker om"? Da hadde visst at det er mange muslimer fra nevnte land her. Jeg har ikke bedrevet empiriske undersøkelser for å kartlegge religionen til alle afrikanere i Norge, men at det er mange muslimer fra disse landene, er ikke feil. 1
Ferny Skrevet 21. desember 2012 #47 Skrevet 21. desember 2012 (endret) Hvis jeg innleder et forhold til noen - så har jeg et ønske om at det skal vare. Jeg blir lett knyttet til mennesker jeg er intim med, og mest sannsynlig liker jeg han veldig godt i utgangspunktet. Likevel kunne jeg godt innledet et forhold til en utlending, om jeg følte sterkt nok - og om jeg visste han kanskje kunne se for seg noe mer enn bare noen måneder sammen. Vanskelig sak det her. Du vet han skal hjem (og ikke vil bo i Norge igjen/lengre?). Jeg hadde ikke klart det. Jo lengre tid som går, jo mer glad i personen blir man. Og jo tristere blir det når vedkommende drar. Jeg hadde prøvd å tenke litt langsiktig, og kanskje holdt meg unna (hvis jeg ikke allerede var forelsket, da klarer jeg ikke holde meg unna). Vær forsiktig bare. Hjertevondt er ikke godt! Endret 21. desember 2012 av Ferny 1
Genesis Skrevet 21. desember 2012 #48 Skrevet 21. desember 2012 Du tuller? Det er mange land i vest-Afrika hvor islam har stor utbredelse i vest-Afrika. Det er mange muslimer i Norge fra land som Nigeria, Ghana, Gambia og Sierra Leone. Og at nord-afrikanere ofte ikke omtales som afrikanere, kommer vel av at nord-Afrika skiller seg fra sub-Sahara både kulturelt, historisk, språklig og "etnisk". Egypt er også en del av Midtøsten. Hva er det jeg tuller med?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #49 Skrevet 21. desember 2012 Ver varsam! Du vert neppe lukkeleg i lengda. Veldig off topic, men fint bildet Rskre Anonym poster: 6e41cab224b0232838318a7fa14e9744 1
Alina X Skrevet 21. desember 2012 #50 Skrevet 21. desember 2012 (endret) Feil? Det er flere muslimer enn kristne i både Sierra Leone og Nigeria. Det er ikke noe du trenger å være enig i, det er store muslimske miljø fra alle nevnte land her i Norge. Det er ikke akkurat så rart, iom at muslimene er majoritet i både SL og Nigeria. Ghana har kristent flertall, men du finner fortsatt endel ghanesiske muslimer her til lands. Og du "vet hva du snakker om"? Da hadde visst at det er mange muslimer fra nevnte land her. Jeg har ikke bedrevet empiriske undersøkelser for å kartlegge religionen til alle afrikanere i Norge, men at det er mange muslimer fra disse landene, er ikke feil. Jeg skrev at det er flere kristne nigerianere,ghanesere og sierraleonere bosatt i Norge, ikke om det var flertall i de representative landene, og takk, men jeg vet nok godt hva jeg snakker om uten å gå dypere inn på det kan jeg si at det har med min jobb å gjøre. Jeg kan si at faktisk så mange som 90 prosent av alle Nigerianere i Norge er kristne, bare for å ta eksempel og at det er jevnt fordelt mellom muslimer og kristne i Nigeria, prosentvis et det anregnet som et par prosent flere muslimer enn kristne, og da snakker vi 2-3 prosent. Du kan diskutere så mye du vil frem og tilbake, men jeg forholder meg kun til fakta. Endret 21. desember 2012 av Fortuna Xania
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #51 Skrevet 21. desember 2012 Nord-afrikanere ja...Det er ikke det vi snakker om her! Jeg er rimelig sikker på at dette gjelder en vest-afrikaner. Av en eller grunn kaller man liksom ikke egyptere eller tunisiere for "afrikanere", det virker som det er først når vi beveger oss ned til smålandene i vest-afrika (som få kan navnet på), at vi kaller vedkommende afrikaner. Han er faktisk muslim også! Anonym poster: 99410a51361d63198cf7f0429824072e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #52 Skrevet 21. desember 2012 Veldig mange fine ord her (og noen fordommer)! Takk til de som støtter meg og gir meg litt mer selvtillit når det gjelder dette forholdet. Jeg er ikke en person med dårlig selvbilde og selvtillit, men etter fordommene jeg har fått fra mine venner, begynte jeg nesten å miste litt troen på min egen dømmekraften. Men jeg er lykkelig sammen med han, selvom han er afrikaner og muslim. Hvem vet hva fremtiden bringer, kanskje blir han i Norge. Kanskje jeg blir så hodestupt forelsket at jeg følger meg han tilbake til landet han kommer fra. Hvem vet? Men akkurat nå er jeg veldig lykkelig sammen med denne personen. Jeg smiler og er glad fordi han har kommet inn i livet mitt. For meg spiller det ingen rolle om han er afrikaner eller ikke, så lenge han er snill og god mot meg og vi har det fint sammen. Selvfølgelig er det kulturforskjeller, men vi lærer mye av hverandre og er flinke til å prate om forskjellene , så vi ikke skal misforstå hverandre. Jeg har også lært mye nytt og han har kanskje også fått meg til å tenke litt annerledes om forskjellige ting og ikke på noen negativ måte. Jeg har nok fått øynene opp og viten om ting jeg ikke visste fra før, som gjør at jeg er blitt mindre fordomsfull (selvom jeg ikke ser på meg selv som særlig fordomsfull) og skeptisk selv. TS Anonym poster: 99410a51361d63198cf7f0429824072e
Binta Ba Skrevet 22. desember 2012 #53 Skrevet 22. desember 2012 Ts, jeg tror at om at forhold skal vare når man har vokst opp i forskjellige kulturer, og religioner, må man være nysgjerrig, åpen, og villig til å gjøre kompromiss. Det er jul, det er eid, navneseremoni for barn når man får barn, eventuelt hvordan og hvor man gifter seg, hvordan man oppdrar barna, hvilken religion man skal lære barna..men det er også mange småting som partneren gjør, som man kanskje ikke forstår fullstendig før man drar til den personens hjemland. Jeg skjønte aldri hvorfor mannen min syntes det var helt greit at han satt i fronten av bussen på ett sete, mens jeg satt 5-6seter bak. Ikke særlig hyggelig i min kultur, men i hans land...helt normalt; man setter seg der man får plass, enkelt og greit.Småting som det.
Birthe83 Skrevet 23. desember 2012 #54 Skrevet 23. desember 2012 Ts, jeg tror at om at forhold skal vare når man har vokst opp i forskjellige kulturer, og religioner, må man være nysgjerrig, åpen, og villig til å gjøre kompromiss. Det er jul, det er eid, navneseremoni for barn når man får barn, eventuelt hvordan og hvor man gifter seg, hvordan man oppdrar barna, hvilken religion man skal lære barna..men det er også mange småting som partneren gjør, som man kanskje ikke forstår fullstendig før man drar til den personens hjemland. Jeg skjønte aldri hvorfor mannen min syntes det var helt greit at han satt i fronten av bussen på ett sete, mens jeg satt 5-6seter bak. Ikke særlig hyggelig i min kultur, men i hans land...helt normalt; man setter seg der man får plass, enkelt og greit.Småting som det. Man må være åpen for å gå inn i et slikt forhold og det er jeg. Vi prater mye om kulturforskjellene, slik at vi skal forstå hverandre! Merker jeg bare blir mer og mer forelsket. Føler at jeg svever på en rosa sky om dagen! <3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå