Gå til innhold

Jeg sliter veldig sosialt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har full forståelse for at den sosiale angsten er vanskelig å håndtere, men du er bare 18, og jeg kan garantere at det blir bedre etterhvert som du blir noen år eldre. Har hatt store psykiske problemer i løpet av livet selv, så jeg vet hvor vanskelig det er. Men ta tiden til hjelp, øv deg på sosiale ting, snakk med nye mennesker og prøv å få tak i en psykolog så du kan lufte problemene dine til han/henne. Har lært at det hjelper mye å snakke med en profesjonell om dette. Ønsker deg alt godt! :)

Vil bare slenge inn en advarsel - hvis den sosiale angsten ikke skulle være det primære, vil problemene bare bli større og større om tiltak ikke settes inn; bare å utfordre angsten er da ikke nok, snarere kontraproduktivt. Jeg støtter dog helhjertet forslaget om å oppsøke profesjonell hjelp. Når dette er på plass, og man har opparbeidet litt ro og trygghet, er det riktig å øve på å være sosial.

TS, ta en titt på denne boken: http://www.nb.no/nbsok/nb/438cd2644a77aae9900e37edc3c49387?index=0#0

Hvis reaksjonen din er "herregud, så teit, det der vet jeg vel", så er dine problemer sannsynligvis "bare angst"... men hvis du sier "aha, hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før", så stikker det dypere. Boka er opprinnelig beregnet på å hjelpe psykisk utviklingshemmede, men det har egentlig ikke så mye å si hvis den også kan være til hjelp for andre. Jeg har selv kjøpt oppfølgeren "Nettverk og sosial kompetanse" og har lært utrolig mye av den. Jeg går også til en psykolog som i hovedsak jobber med utviklingshemmede, men jeg opplever ikke at han ser på meg som utviklingshemmet...!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...