Gå til innhold

BMI på 17,9

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg, har det på en måte fortsatt og! I dag er jeg 166 cm høy og veier 55. For bare 5 år siden, når jeg var 14 år, var jeg 162 cm høy og veide uff.. 39 kg! Jeg fikk kommentarer fra alle om at jeg var for tynn og at jeg måtte spise mer, og tro meg, jeg spiste som en hest! Jeg pressa i meg mat i perioder for å prøve å utvide magesekken litt, som å spise en brødskive ekstra til måltidene, uten at det hjalp! Utrolig nok fikk jeg mensen 162 høy og 39 kg!

Det har alltid vært sårende å få slike kommentarer og jeg får det fortsatt, men har heldigvis kommet meg opp på 55 kg! Jeg sluttet å bry meg om hva andre sa, jeg bare spiste det jeg hadde lyst på (sunn, hjemmelaget mat) og prøvde å ikke tenke på det, så kom det av seg selv! Men må innrømme at det fortsatt stikker når folk sier at jeg er tynn! Husk på folkens, det kan være like sårende for en tynn person å bli kalt tynn som det kan være for en overvektig å bli kalt feit!

Så utrolig bra å høre at det ordnet seg for deg! :-D får håpe det hjelper for meg også..

Helt enig med deg i den siste setningen der, det er liksom "greit" å si til folk at de er tynne, men ikke si til folk at de er tjukke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 170 høy og på samme alder som deg, og som yngre tenåring "kjempet" jeg meg opp fra ca 44 kg til ca 50 kg.... Jeg var bare en tynn pinne (i mine egne øyne)... spiste mye, trente normalt, men jeg gikk omtrent ikke opp. Brukte også ernæringspulver itillegg til mat....

Husker ikke helt når jeg klarte å komme over 50 kg, men rundt 20 års alderen kom formene og jeg ble ganske fornøyd med kroppen min.

Folk var VELDIG fæle til å bemerke hvor tynn jeg var.... Det har nok satt litt preg på meg den dag i dag... Jeg "nyter" litt å se at klassevenninnene som hele tiden bemerket min tynne kropp, nå har blitt noen "digre dundrer". Jeg er fortsatt tynn etter mange år, og tre barn.

Sett pris på at du er tynn, du vil en dag sette stor pris på at du ikke vippet andre veien;-) Jeg prøver også å stappe jentene mine fulle av selvtillitt på at de skal være superglade for sine "pinne" tynne kropper.....(Samtidig som det er viktig å ikke fremme budskapet slik at det går motsatt vei, nemlig at de ikke VIL spise...). Sunn mat, normal trening er stikkordene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...