Gå til innhold

Anoreksi viser bare viljestyrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier Crister Falck til Se og Hør

Link

Er det mulig å være så ufattelig dum? Merker jeg blir rimelig forbanna over at han omtrent oppfordrer til anoreksi. "...å jobbe seg under 40-kilosstreken, det er da man virkelig kan skryte." Med tanke på at mange modeller gjerne er 1.80 ++ høy, så er det ikke legne igjen før hjertet slutter å slå om man skal følge opfordringen til Falck.

Reagerer også på det han sier om barna sine. "Men jeg passer også nøye på hva de spiser og sørger for at de alltid går rundt sultne, for ingen vil vel ha tykke barn"

Flere enn meg som mener han burde miste foreldreretten?

Kjenner det koker inni meg altså!

• Liker 19
Skrevet

Jeg klarer ikke å regere en gang. Uttalelsene blir så dumme at jeg bare tror han er PR-kåt.

Anonym poster: dffc6c9de06adba089875dbc723caee3

• Liker 19
Skrevet

Men finnes det noen som virkelig tar hans uttalelser seriøst?

Jeg klarer ikke ta ham alvorlig, og klarer derfor heller ikke å la meg provosere.

• Liker 17
Skrevet

Hvis man kan velge mellom tynne og tykke barn, så er det første alternativet langt å foretrekke. Det er ingen kjente sykdommer knyttet til magerhet, så vidt jeg vet. Og Falck mener nok ikke at han med vilje påfører sine barn underernæring eller mangelsykdommer. Jeg skulle ønske mine foreldre hadde vært som ham, for jeg har slitt med til dels temmelig alvorlig overvekt hele livet. Falcks unger kommer ikke til å ha det problemet.

• Liker 2
Skrevet

Men finnes det noen som virkelig tar hans uttalelser seriøst?

Jeg klarer ikke ta ham alvorlig, og klarer derfor heller ikke å la meg provosere.

Ja,Eirin tok han seriøst,og ja,det er nok en del kvinner som tar han seriøst. Jeg kjenner ikke Eirin,men har gått på skole med henne,og må si at ho er en virkelig vakker jente som fikk ufortjent kritikk. Ho skulle ha hevet nesen og bedt han dra til helvete.

Anonym poster: 9fd90751557748058b34e4f65651c6fa

• Liker 7
Skrevet

Men han har jo et poeng?

Anonym poster: 44ada00b255829807aabe955140c329b

• Liker 1
Skrevet

Hvis man kan velge mellom tynne og tykke barn, så er det første alternativet langt å foretrekke. Det er ingen kjente sykdommer knyttet til magerhet, så vidt jeg vet. Og Falck mener nok ikke at han med vilje påfører sine barn underernæring eller mangelsykdommer. Jeg skulle ønske mine foreldre hadde vært som ham, for jeg har slitt med til dels temmelig alvorlig overvekt hele livet. Falcks unger kommer ikke til å ha det problemet.

Når han snakker om at modeller på 180 skal veie 40 kg er det snakk om underenæring.

Modell på 180 vil ha bmi på 12.

http://laipai.wordpress.com/2011/05/24/hvorfor-er-anoreksi-farlig/

• Liker 5
Skrevet

Om han mener det reellt at det går rundt sultne, så er sjansen for at de "sprekker" når de er voksne og får lov til å spise det de vil relativt stor.

Skrevet

Det blir en viss forskjell på å la ungene gå sulten vs sunn kost og aktivitet. Man trenger ikke å gå sulten for å holde en normal vekt.

• Liker 12
Skrevet

Når han snakker om at modeller på 180 skal veie 40 kg er det snakk om underenæring.

http://laipai.wordpr...noreksi-farlig/

http://laipai.wordpr...noreksi-farlig/

Det er greit nok, men jeg uttalte meg, som du kanskje så, om hans uttalelser om barn og mat.

• Liker 1
Skrevet

Hvis han mener det... så tar alle forskerne feil ved å si at anoreksi er en spiseforstyrrelse?

GEEEEENIUUUUS! :nocomment:

• Liker 2
Skrevet

Om han mener det reellt at det går rundt sultne, så er sjansen for at de "sprekker" når de er voksne og får lov til å spise det de vil relativt stor.

Det tror jeg faktisk ikke. Folk som ikke læres opp til å bruke mat som trøst og mat som kos og mat som belønning og mat som erstatning for alt mellom himmel og jord, blir sjelden overvektige.

• Liker 3
Skrevet

Han kan umulig mene dette seriøst. Men gjør han det, må det være noe alvorlig galt med hjernen hans.

Skrevet

Det tror jeg faktisk ikke. Folk som ikke læres opp til å bruke mat som trøst og mat som kos og mat som belønning og mat som erstatning for alt mellom himmel og jord, blir sjelden overvektige.

Det er nok sant. Men barn som får feil oppdragelse ifh til den maten de vil ha kan ende opp med å gå bananas når de flytter for seg selv. Har sett det mange ganger selv.

• Liker 10
Skrevet

Det er greit nok, men jeg uttalte meg, som du kanskje så, om hans uttalelser om barn og mat.

Ja,jeg så det,men jeg ser ingen forskjell når 12 bmi er målet hans. Hva er hans mål for barn? og hans mål når barn vokser opp?

enig md andre her, å være sunn og å ha 12 bmi er ikke det samme

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Det er en forskjell her. Han snakker om at de er konstant sultne, ikke at de "ikke bruker det som belønning". Sett opp mot at han oppfordrer voksne til å bli sykelig undervektige så er det fullt mulig å trigge en mangelrespons i kroppen som slår ut i full blomst når han ikke lengre kan kontrollere de 24/7.

Gjest Sága Grotesque
Skrevet

Uansett om man tar ham seriøst eller ei er det nettopp uttalelser som dette som setter seg bakerst i hodet og driver folk, også de som "vet bedre", til spiseforstyrrelser og herk.

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si noe slikt, men uansett hvor jævlig det er å ønske noen smertene en spiseforstyrrelse medfører... Han der fortjener virkelig å kjenne på grusomhetene selv, så han vet hva han uttaler seg om.

• Liker 10
Skrevet

Jeg måtte trykke på linken, for jeg trodde ikke at det du skrev kunne være sant. Når jegleste hele artikkelen løftet jeg øyenbrynene høyere og høyere for hver setning! Herregud.. Og at se og hør trykker det!!

JA, anoreksi viser en enorm viljestyrke, men på en feil måte! Jeg kjenner altfor mange med anoreksi, og det er en alvorlig og dødelig sykdom!

Det er ingen kjente sykdommer knyttet til magerhet, så vidt jeg vet.

Da vet du ingenting om det. Det er mange sykdommer knyttet til magerhet (når det er snakk om anoreksi, sånn som det er her). For det første er det en sykdom i seg selv. Deretter finnes det en rekke sykdommer som kan utvikles pga anoreksi. Infertilitet og benskjørhet, som iks fortalte i artikkelen, nyre- og leverskader, epilepsi, hjerteproblemer, og listen er nok lengre, men dette er det jeg vet. Så jo, det er mange kjente sykdommer knyttet til dette.

• Liker 16
Skrevet

Christer Falck vet hvordan man får folks oppmerksomhet.

Slapp av, dette er bare for å provosere.

• Liker 7
Skrevet

"Nothing tastes as good as skinny feels" - kate moss

Anonym poster: f92ca016a6e2901463686d7bd3f3f6bc

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...